Advies: aanschaf camper voor middelgroot gezin

Algemene campervragen en -opmerkingen.
RemcoS
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 18:03

Advies: aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door RemcoS »

Hi allemaal,

Wij zijn aan het zoeken voor onze eerste camper, maar wij zien door de bomen het bos niet meer. Er is echt zoveel!.

We zijn een gezin met 3 kinderen, een zoon van 2 jaar, een dochter van 5 jaar en een dochter van 3 jaar. En dan ons tweetjes nog ::) we zoeken daarom een ruime camper die van alle gemakken voorzien zijn.

Ik heb een beetje gekeken, tot een budget van 60-70K€ en er is echt een hoop keuze. Maar veel campers beschikken niet over een bed wat voor mij ruim ligt (ben zelf 1 meter 97 ::S

Wie zit er in een vergelijkbare situatie en kwam toen uit bij zijn droom camper?

Fijne avond :cheers:
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door tonic »

De kinderen zullen de aankomende jaren ook gaan groeien. Als je naar een 5 persoons camper opzoek gaat die voorzien is van alle gemakken, loop je tegen het grootste probleem aan. En dat is gewicht. Onder de 3500kg gaat dit in de praktijk niet lukken dus zorg voor een C rijbewijs.
RemcoS
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 18:03

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door RemcoS »

Hi!

Dank! Een C rijbewijs is reeds in mijn bezit!
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door tonic »

Dan wordt de keuze reuze! :-)
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door lassche »

Een vast bed in de breedte achterin of in de alkoof hebben vaak een lengte van > 2 meter.

In jullie geval denk ik dat een alkoof camper met een zogenaamde kinderkamer achterin het meest geschikt is. Dan heb je zelf de alkoof om in te slapen. En voor de kinderen 3 stapelbedden achterin. (Meestal 2 in de breedte en 1 in de lengte.)

Let wel op het eigen- en maximaal toelaatbaar gewicht. Zeker als je alleen een B-rijbewijs hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door mariët »

Onze eerste camper was een alkoof met een treinzit én een rondzit. Een ruime keuken en een bescheiden maar goed bruikbare was/doucheruimte. Het was een SEA dus kwalitatief niet de allerhoogste score maar licht en betaalbaar. Heerlijke camper toen, de kinderen in de alkoof (3 kleintjes past ook) en wij sliepen op de omgebouwde rondzit. Bij slecht weer snel weer omgebouwd zodat er twee zitgroepen zijn, een voor pa en ma en een voor de jeugd om spelletjes te doen. Wij vonden het een geweldige camper, we denken er nog met veel plezier aan terug. Kwam al met al niet aan 3500 kg.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door lassche »


lassche schreef:
Let wel op het eigen- en maximaal toelaatbaar gewicht. Zeker als je alleen een B-rijbewijs hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Tonic was mij voorAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
RemcoS
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 18:03

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door RemcoS »

Tonic was inderdaad sneller haha, alkoof zat ik inderdaad ook over na te denken. Ik had zelf verwacht ondanks met groeiende kinderen de 3500 kilogram niet zo snel gehaald wordt.

Maar dit denk jij wel?
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door AadenAnke »

O die 3500kg halen ze makkelijk de meeste zo makkelijk dat ze een 3a400 er overheen voor lief nemen :oops:

Gr. Aad
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door lassche »

De camper moet geschikt zijn voor 5 personen. Dus dan heb je wat meer ruimte en daarmee een wat grotere camper nodig.

Dan zit je zo aan de 3,5T.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: [ADVIES] Aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door dedruivenplukker »

Wij hebben diverse lange reizen gemaakt met drie kinderen.
Alkoof camper dubbellucht met stapelbed achterin.
Leeggewicht 2800Kg bij 6 meter, gewogen gewicht in Essaouira Marokko ruim 4000 kg (incl. 5 fietsen) en voor een week eten en drinken.
Max.gewicht 4,6T.

Ieder kind een eigen bed met wat ruimte voor spulletjes, de oudste in de alkoof en wij sliepen in de treinzit die ik omgebouwd heb zodat we dwars kunnen liggen. Dat bed was 190x 110, Nu 190x 200cm. We konden daar ook 's avonds naast elkaar zitten en films kijken. :thumbup:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Advies: aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door Charles Franconi »

3 kinderen en C rijbewijs.
Koop een grote alkoof met vast bed in de alkoof EN achterin boven de garage. Niets irritanter dan bedden ombouwen. Niets irritanter dan te weinig ruimte met 3 kinderen.
Kijk eens voor dat geld op mobile.de. Mijn voorkeur zou gaan naar een Concorde alkoof op Iveco Daily. Met mazzel misschien een eurocargo of MAN als je er nog wat bij doet. Bouwjaar minder belangrijk dan de staat van de camper.

Als voorbeeld:

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios

Concorde Credo A765H
Erstzulassung: 05/2008
Baujahr: 2008
Kilometer: 110.800 km
Kraftstoffart: Diesel

Preis: € 62.500
RemcoS
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 18:03

Re: Advies: aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door RemcoS »

Dank! Neem het in overweging. Makkelijk een camper uit Duitsland naar Nederland te krijgen kwa overschrijven ect...
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Advies: aanschaf camper voor middelgroot gezin



Bericht door Charles Franconi »

Is op zich niet moeilijk.

Waken voor (overigens ook in NL):
Alle onderhoudspapieren enTüV papieren erbij,
Geen teruggedraaide kmstand, evt bellen met de garage waar de camper in onderhoud was,
Uitgebreide controle op auto zelf en opbouw.

Import campers in Nederland en ook in Dtl zelf worden frequent de kmstanden van teruggedraaid, vandaar goede controle.

Nu is deze van eerste eigenaar, dus die MOET alle TüV papieren en onderhoudsrekeningen erbij hebben. Dat is dan weer een pluspunt.
En VB preis is Verhandlungsbasis, kan dus wat van de vraagprijs af. Enige minpunt wat ik zie is 1 garagedeur i.p.v. aan beide kanten.
Plaats reactie