Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

walda schreef:Ik kan op de foto's de door de BD gewenste "vaste en meerdere afsluitbare opbergruimtes" niet zien.

Verder gefeliciteerd met de nieuwe camper en veel rij en reis plezier.

Walter
Afbeelding
En er komen er nog meer boven het wiel. Maar een beetje lastig klussen nu alles dicht is. Er is ook een vak gemaakt onder de bijrijders bank


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door de Jonckheer »

DucatoDolf schreef:
wo 24 feb 2021, 22:31
Tonic heeft het niet zo op ons soort campers.
En terecht want dat is toch helemaal geen camper? Op papier ja maar in de zin dat je er een tijdlang in kunt wonen/bivakkeren zoals dat met een echte camper kan? Dit soort busjes zullen de oorzaak zijn van het aanpassen van de regels. Ik vergelijk het maar met de oldtimers en de grijs kenteken auto's van weleer, daarmee werden ook de grenzen opgezocht en we weten allemaal het resultaat.
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Huishoudaccu zit verwerkt in de bijrijdersbank. En de standkachel zit achter de bestuurders stoel. Met -12 -afgelopen weekend geslapen in de bus ging echt prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

de Jonckheer schreef:
DucatoDolf schreef:
wo 24 feb 2021, 22:31
Tonic heeft het niet zo op ons soort campers.
En terecht want dat is toch helemaal geen camper? Op papier ja maar in de zin dat je er een tijdlang in kunt wonen/bivakkeren zoals dat met een echte camper kan? Dit soort busjes zullen de oorzaak zijn van het aanpassen van de regels. Ik vergelijk het maar met de oldtimers en de grijs kenteken auto's van weleer, daarmee werden ook de grenzen opgezocht en we weten allemaal het resultaat.
Nou ja zeg!!! Afbeelding Ik wed dat ik de afgelopen 4 maanden er meer in heb geslapen dan jij in jou camper. Wij hebben een hobby "vrijheid blijheid" heet dat. Gaan en staan waar je kan wanneer je wilt. Afgelopen maand om het weekend in de bus geslapen. Heerlijk gewandeld, geschaatst, gekite, geskied in Zwitserland. Op gesloten campings gestaan (wel netje gevraagd natuurlijk). Kinderen gebruiken de bus als uitval basis als we op het strand zijn. Maar leuk zo'n bevooroordeelde forum. AfbeeldingIk lees hier heel graag tips en krijg ook graag tips. Dus denk je dat er iets niet goed is, dan hoor ik dat ook graag. Maar graag uit interesse en niet met 20 vooroordelen een mening gevenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door travelscout »

"Dus die naheffing mrb en 100% boete eroverheen zou jij je niet druk over maken?"


Zelf zou ik (willekeurige) consequenties die dit kan hebben, niet (meer) opzoeken maar begrijpen doe ik het erg goed.
En gelukkig kan iedereen dit nog altijd voor zich zelf bepalen.

Maar als de laatste jaren steeds vaker vind ik wel, dat andere mensen/camperaars daar géén last van moeten ondervinden.
Niet op de korte maar ook niet op de langere termijn.
En vwb dat laatste, heb ik daar toch ook een beetje twijfels over.....
Paul.
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Maar wat is er dan niet goed aan? Gekeurd door de rdw. Kreeg daar complimenten voor de slimme indeling .20 foto's gestuurd naar de belastingdienst. Getaxeerd door de camper verzekeraar. Voldoet volgens mij dus aan alle regels. Ik poste dit ook om een keer een andere indeling te laten zien. Ik had het trouwens nog steeds zo gedaan ook als ik geen belasting voordeel had gekregen. Een keuken aan de zijkant zou voor mij niet werken omdat er dan geen fietsen en surfboards meer in kunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door marjasjaak »

Gefeliciteerd met de camper, je voldoet aan de regels en alles is goedgekeurd.
Je hebt houderschapsbelasting voordeel, maar er zal door jou ook wel een "vrijwillige" bedrage in het BPM fonds gedaan zijn :-B .
En nu dus genieten!

Wij hebben een "zelfvoorzienende" camper (sanitair ed.)gebouwd, en storen ons ook wel aan opmerkingen als iets afwijkt van het "normale".
Voorbeeldje: review over een camperplaats, aanwezige sanitair niet gebruikt, want dat hebben WIJ allemaal immers zelf aan boord. :bang:

Veel plezier, en als je de camper nog meer gaat gebruiken, komen er ieder keer weer verbeteringen bij.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door tonic »

DucatoDolf schreef:
wo 24 feb 2021, 22:31
Tonic heeft het niet zo op ons soort campers. Vandaar dat hij redelijk bevooroordeeld reageert. Of zou het andersom zijn :roll:
Tonic weet door zijn werk misschien meer over deze materie!???? En hij ziet veel mensen in de problemen komen omdat ze denken goedgekeurd te zijn door de belastingdienst. Maar daar wringt in de praktijk soms de schoen.
De RDW keurt lijfelijk je camper en kijkt tijdens de keuring of alles aanwezig is om als camper aangemerkt te worden. Deze eisen zijn lichter dan voor de belastingdienst.
Bij de belastingdienst ga je de aanvraag doen voor het kwarttarief. De belastingdienst bekijkt de camper niet lijfelijk. Ze kijken alleen naar de aanvraag en naar de foto's welke ingeleverd worden. Zijn die foto's natuurgetrouw? Zijn er dingen weggelaten? Wordt het beeld vertekenend? Is alles op NORMALE wijze te gebruiken? Fiscale maten in orde? Dat is vanaf foto's vaak lastig te zien. Maar daar heeft de belastingdienst zich voor ingedekt. Jij verklaart namelijk dat alles voldoet. Jij tekent daarvoor. Als je later gecontroleerd wordt ben jij verantwoordelijk voor alles. Dus dat "goedgekeurd door de belastingdienst" is een ruim begrip. Je kunt in de praktijk beter zeggen "ik heb bij de belastingdienst verklaard dat mijn camper aan de eisen voldoet en ze zijn daarmee accoord gegaan".

Dus daarom heb ik Ducatodolf al een paar keer gewaarschuwd. Hij verklaart straks op papier dat alles in zijn 9 persoonscamper op normale wijze te bereiken is. Foto's erbij en hoppa rijden. Maar op foto's is het moeilijk te beoordelen. En die beoordeling wordt onderweg uitgevoerd door de belastingdienst en de douane. Dus als die onderweg constateren dat je keuken en andere zaken niet op normale wijze te bereiken zijn dan heb je een uitdaging. En vooral als de aangeleverde foto's niet natuurgetrouw zijn of niet duidelijk op dat punt.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Aloys »

de Jonckheer schreef:
do 25 feb 2021, 7:40
En terecht want dat is toch helemaal geen camper? Op papier ja maar in de zin dat je er een tijdlang in kunt wonen/bivakkeren zoals dat met een echte camper kan?
Foute opmerking. Wie bepaalt er wat een échte camper is? En dat je erin moet kunnen wonen staat ook niet in de inrichtingseisen. Zo'n omgebouwde touringcar bijvoorbeeld, vind ik persoonlijk geen echte camper. Ik vind namelijk dat je met een camper wél overal moet kunnen komen, ook in binnensteden, smalle straatjes en leuke dorpen, op het strand. Maar dat je er niet in hoeft te kunnen wonen. En zo heeft ieder zijn eigen mening en voorkeuren.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Jan en Simonne »

Als de eigenaar er blij mee is, is dat het belangrijkst natuurlijk.
Maar als er in de titel staat "busje vs camper" geef je zelf al aan, dat er dus een tegenstelling is...
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 25 feb 2021, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Jan en Simonne »

Grapjas! :lol:
Ja, als jij je bijdrage verwijderdt houd ik vanzelf een "onnodige quote" over... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 25 feb 2021, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Yep. Sorry.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Dafluc »

Niks van aantrekken Laura. Er zijn hier forumleden die een buscamper geen echte camper vinden. Al helemaal niet als je hem ook gebruikt om er bijvoorbeeld boodschappen mee te gaan doen. De wildgroei aan buscampers zal er volgens sommigen oorzaak van zijn dat straks het kwarttarief zal worden afgeschaft. Zelf rijden ze in een joekel van een camper die weet ik hoe lang geschorst ergens staat. In die periode betalen ze helemaal geen mrb. Of ze zijn onderweg in het buitenland en vinden dat ze daar geen mrb hoeven te betalen. Dus welke groep de schatkist het meest kost aan gederfde inkomsten is nog maar de vraag. Gewoon je schouders over ophalen. Een buscamper is een onbetaalbaar rijk bezit. Ga genieten en laat die zure mensen hier links liggen. Er zijn er genoeg die je graag helpen en antwoord geven op je vragen.
Afbeelding
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Aah zo, dit is een taxi geweest dus normaal 9 persoons. Met 9 persoons voldoet de camper idd niet aan de eisen van de belastingdienst (en niet aan mijn eisen) Want dan kan je niet meer van voor naar achter lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Jan en Simonne schreef:Als de eigenaar er blij mee is, is dat het belangrijkst natuurlijk.
Maar als er in de titel staat "busje vs camper" geef je zelf al aan, dat er dus een tegenstelling is...
Ik zal er van taxi naar camper van makenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie