Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Van taxi naar camper, veel kids en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Van de week eindelijk ook het bericht gekregen van de belastingdienst dat mijn 7 zits zelfbouwcamper Ford Transit custom is goedgekeurd. Eisen waren: minimaal 7 zitplaatsen, 2 personen in de bus kunnen slapen. Ruimte om surfboards. ski's snowboard en fietsen in de bus mee te kunnen nemen. Buiten kunnen koken. Makkelijk kunnen ombouwen.
In theorie passen de 2 stoelen die er nu uitgehaald zijn er zonder verbouwen weer in. Maar dan voldoet de bus niet meer aan de bd-eisen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door travelscout »

Schitterend en verfrissend!

Maar levert dat geen problemen met de RDW of de verzekering?
Ik meen me te herinneren dat er iets veranderd is (2013?), in de regelgeving mbt zitplaatsen in een camper.
Paul.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door tonic »

Je hebt foto's ingeleverd bij de belastingdienst en ook heb je een verklaring ingeleverd ,waarin je verklaart dat je voertuig aan de inrichtingseisen voldoet.
Waarschijnlijk stond dat extra bankje niet in de camper toen die foto's gemaakt zijn. Je zal er altijd voor moeten zorgen dat je camper aan de eisen blijft voldoen. Anders krijg je een zware naheffing tijdens een controle. Dus als met dat extra bankje de camper niet voldoet ben je in overtreding. Wat heel nare gevolgen kan hebben.
Dus ook met dat extra bankje geplaats moet je aan de inrichtingseisen van de belastingdienst blijven voldoen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door rijschoollucassen »

Voldoen aan de de eisen van de belastingdienst betekent niet dat er niet méér in mag zitten. Zodra je het keukenblok of slaapplaatsen thuis moet laten, zit je fout.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door DucatoDolf »

Gaaf! Biedt hoop voor mijn project. Zo te zien zijn de 2 rechtse stoelen niet meer te gebruiken omdat je dan niet bij de keuken kan?

En hoe zit je bed vast aan de bus? Of hoeft alleen de keuken vast te zitten?
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Grappig dat jullie denken dat ik zaken eruit heb gelaten bij het inleveren van de foto's. Fijn vertrouwen in de medemensDit zijn de foto's die ik ook heb opgestuurd naar de belastingdienst: alles zit er altijd standaard in er gaat niks uit. De bedplaten/ tafel zijn standaard in de bus. Ook als ik naar mijn werk rij. Dus standaard 3,2,2. Zit. De keuken is van de zijkant altijd bereikbaar. En je kan tussen de achterstoelen en de keuken staan. Als je de stoelen op zijn kant zet (dit kan heel gemakkelijk bij een ford. Je kunt zelfs zittend koken als je alleen de rugleuning naar beneden doet. Er zijn 7 personen op kenteken. Ik ga dus niet met negen rijden. Maar door deze indeling zou dat theoretisch nog wel kunnen. Maar dan voldoet het niet aan de belastingdienst eisen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

DucatoDolf schreef:Gaaf! Biedt hoop voor mijn project. Zo te zien zijn de 2 rechtse stoelen niet meer te gebruiken omdat je dan niet bij de keuken kan?

En hoe zit je bed vast aan de bus? Of hoeft alleen de keuken vast te zitten?
Die zitten niet vast. Het zijn 3 lossen platen. Waarvan een meteen de tafel is

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

tonic schreef:Je hebt foto's ingeleverd bij de belastingdienst en ook heb je een verklaring ingeleverd ,waarin je verklaart dat je voertuig aan de inrichtingseisen voldoet.
Waarschijnlijk stond dat extra bankje niet in de camper toen die foto's gemaakt zijn. Je zal er altijd voor moeten zorgen dat je camper aan de eisen blijft voldoen. Anders krijg je een zware naheffing tijdens een controle. Dus als met dat extra bankje de camper niet voldoet ben je in overtreding. Wat heel nare gevolgen kan hebben.
Dus ook met dat extra bankje geplaats moet je aan de inrichtingseisen van de belastingdienst blijven voldoen.
Welk extra bankje bedoel je? Er zitten standaard altijd 2 2 zits banken in en dan 3 zit plaatsen voor. Op de foto hierboven van de keuken staat de achterste bank op zijn kant geklapt. Die banken zijn trouwens ook niet te tillen. Dus er in er uit. Doe je niet zomaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door DucatoDolf »

Tonic heeft het niet zo op ons soort campers. Vandaar dat hij redelijk bevooroordeeld reageert. Of zou het andersom zijn :roll:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Dafluc »

Beetje flauw. Want de laatste zin van het openingstopic kan je op het verkeerde been zetten. Je kunt dat lezen als 'ik zet er af en toe een bankje bij als het uitkomt'. Maar dan voldoet hij niet meer aan de eisen. Dan is een waarschuwing voor een hoge boete niet vervelend. Eerder een advies vanuit goede bedoelingen. Nu is duidelijk dat ts dat niet zo bedoelde en ook niet doet. Prima. Neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die het wel doen. En die weten niet altijd dat ze een risico lopen. Daarom is hier al vaker voor gewaarschuwd. Niet omdat we mensen niet vertrouwen, maar omdat gebleken is dat niet iedereen dit weet.
Maar gefeliciteerd met de geboorte van weer een mooie camper. Fijne reizen gewenst :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door travelscout »

Enige waar je je zorgen over zou kunnen maken is dat bij een aanrijding de verzekering niet alle schade dekt,
met een voertuig - die op het moment van de aanrijding- niet voldoet aan alle wettelijke eisen.

Maar goed, misschien wat overdreven. Schade aan inzittenden? Zijn immers je eigen kids niet waar?
Mij zou het verder maar heel erg weinig storen, wat een ander er van vind.
Paul.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Dafluc »

Dus die naheffing mrb en 100% boete eroverheen zou jij je niet druk over maken?
Afbeelding
Laura
Berichten: 33
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 13:33

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door Laura »

Wel benieuwd. Aan welke eisen zou mijn bus niet voldoen. En waarom zou mijn indeling niet veilig zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Veel kids en een busje vs camper en een keuken achterin



Bericht door walda »

Ik kan op de foto's de door de BD gewenste "vaste en meerdere afsluitbare opbergruimtes" niet zien.

Verder gefeliciteerd met de nieuwe camper en veel rij en reis plezier.

Walter
Plaats reactie