Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Inderdaad als je gekwalificeerd bent, dan mag je er aan werken :-B
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

kampo schreef:
za 13 feb 2021, 8:18
@going.
Ik ken geen bedrijven die Chinese kachels monteren in voertuigen.
Omdat je een in de EU niet toegelaten kachel niet mag plaatsen.
Dat is nogal een toestand die je daar beschrijft. ...
Dit was gedaan in Duitsland oost, in een Duits busje.
Nogmaals het was de Eberspacher er uit en Chinees er in.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Klass »

Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van het heater pompje op de brandstof tank van een Renault Master/ Opel Movano?
Adviseren jullie een standpijp van een 'echt' merk als Eberspacher oid of is een Chinese prima?
Bedankt alvast!
Afbeelding
Gebruikersavatar
luinge
Berichten: 324
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
Locatie: Peize (Drenthe)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door luinge »

Klass schreef:
za 13 feb 2021, 17:09
Nog steeds erg blij met mn kachel, je kan eigenlijk niet zonder met deze temperaturen. Ik gebruik nu ook vaak de timer, zodat de kachel een uurtje voor ik mn bus in ga al aangaat, of zodat hij overdag even draait als ik er niet ben tegen het vriezen binnen. Alleen het tikken van het pompje is nog vervelend tijdens het slapen dus die wil ik in de toekomst graag onder de bus hebben
Ik heb net een Planar aangeschaft. Die leveren ze tegenwoordig met een stille pomp https://www.venoheatingsystems.nl/produ ... itvoering/
Arjen gaf aan dat bij installatie je de pomp verticaal moet houden tot de diesel bij de heater is, daarna de pomp horizontaal plaatsen onder een hoek van enkele graden. Als je dit niet op deze manier zou doen zou de pomp niet stil zijn. Weet niet meer precies wat de reden is van deze montagewijze, zal iets met luchtbellen ofzo te maken hebben.

Groet Roelof
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »

Klass schreef:
di 23 feb 2021, 10:40
Adviseren jullie een standpijp van een 'echt' merk als Eberspacher oid of is een Chinese prima?
Ik heb in een standpijp van 40 euro geen CE merk zien staan :wink: waarom zoveel geld.
PS Ik mijn standpijp bij de lokale Pneumatiek&hydrauliek winkel (Brammer) gekocht! Div. lengtes en uitvoeringen op voorraad en was voor 6 euro klaar :thumbup:
Gebruikersavatar
luinge
Berichten: 324
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
Locatie: Peize (Drenthe)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door luinge »

Klass schreef:
di 23 feb 2021, 10:40
Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van het heater pompje op de brandstof tank van een Renault Master/ Opel Movano?
Adviseren jullie een standpijp van een 'echt' merk als Eberspacher oid of is een Chinese prima?
Bedankt alvast!
Afbeelding
Ik heb er nog wel 1 over, mag je hebben. Alleen verzendkosten of afhalen. Stuur maar een pb als je belangstelling hebt

Groet roelof
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Klass »

Bedankt voor het aanbod! Ik heb een pb gestuurd
Tom de V
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 jan 2020, 20:03

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Tom de V »

Ik ga mijn dieselkachel komende tijd installeren. Nu heb ik menig discussie gelezen mbt standleiding of retourleiding. Het betreft een Crafter uit 2007, dus er zou geen overdruk op de retourleiding moeten zitten. Mijn vraag is of er een t-stuk bestaat voor het zwarte verbindingsstukje op de foto en zo ja, onder welke naam die verkocht worden.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Tom de V op ma 22 mar 2021, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Klass »

Eindelijk doen waar ik al een tijdje tegenop zag... standpijpje in de tank makenAfbeelding

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door HoK »

Er zijn heel veel merken van deze kachels. Zijn er bepaalde kenmerken die de beter betrouwbare kachels kenmerken (vermogen, controller, behuizing, bekabeling) of is het gewoon een kwestie van de meest betaalbare kopen?
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

Dit moet je niet vragen nu komt er of een heftige discussie over kwaliteit goedkeuring en van alles nog wat of het topic slaat dood omdat iedereen denkt nee! :lol: ik zelf zou gaan voor een Planair de reden ik ben erg onbekwaam met internet bestellen bij Ali is voor mij een ramp :shh: in mijn bus zit een echte Webasto :lol: Planair is de Russische kopie daarvan :oops:

Gr Aad
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Klass »

HoK schreef:
zo 30 jan 2022, 18:01
Er zijn heel veel merken van deze kachels. Zijn er bepaalde kenmerken die de beter betrouwbare kachels kenmerken (vermogen, controller, behuizing, bekabeling) of is het gewoon een kwestie van de meest betaalbare kopen?
Je ziet vaak wel dat ze allemaal de zelfde controller hebben. Ik zou beetje afgaan van de reviews op aliexpress zelf maar denk dat de verschillen tussen de 'merken' klein is.
HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door HoK »

Helder, over en uit :P
Plaats reactie