Lithiumaccu van Ali

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Ruud Adam »

Ik ben een tevreden klant van Aliexpress (en ga zo meteen op zoek naar de set drukknopen met bijbehordend gereedschap :) )
Heb - zonder gekheid - honderden spullen besteld in de loop de jaren.
Maar het heeft - net zoals elk bedrijf - veel goede maar soms ook slechte kanten.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Peter12 »

Als je let op de recensies, op de ervaringen met bedrijven die daarop adverteren en op je eigen ervaring3n, gaat het gewoon goed.
Enige dat is heb gehad al die tiid dat ik er op koop is dat spullen niet aan kwamen en ik daarvoor mijn geld terug moest krijgen. Ook dat is met het juiste bewijs altijd snel geregeld. Koop ook expres met paypal, zodat mijn aankoop automatisch verzekerd is. Paypal zal er dus alles aan doen om dat geld terug te halen.
Verder koop ik bii bedrijven waar ik zelf goede ervaringen mee opgedaan heb met de koop van kleiner spul als ik wat groters moet bestellen. Tevens kijk ik of het al in Europa is. Dat scheelt weer bij het terugsturen mocht er iets niet goed gaan.

Ik kan me dus ook totaal niet vinden in de conclusies van Kampo. Mijn lasapparaat werkt perfect, ook na diverse dingen gelast te hebben. Om maar een voorbeeld van complexiteit te geven.
Pleasure is the path of joy
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Camper-T »

Als gezegd: als je binnen Ali filtert op Aantal Bestellingen, de verkoper met meeste verkopen kiest en daarbinnen eerst de reviews leest, dan heb je meestal wel een goede keuze te pakken.

In het geval van de LifePo4 accu's kan het lonen om Ali te passeren en bij moederbedrijf Alibaba ofwel de brokers zelf te shoppen. Normaal was dit lastig tot niet mogelijk als particulier, of moest je mininum orders van 10-1000 stuks afnemen maar hier kun je meer en meer items met minimale orders van 1 stuks kopen.
Zo zijn de wereldwijd gewilde Lishen LifePo4 280AH accu's van Shenzhen Basen (link: https://basen.en.alibaba.com/productgro ... p_pl.88.44) hier ook direct te betrekken en vaak tegen een meer aantrekkelijke prijs. Al moet je wel goed opletten met de aanzienlijke verzendkosten maar die worden voorgerekend dus je weet vooraf waar je aan toe bent.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door seth_space »

Besef dan wel dat de aankoop bescherming van aliexpress ontbreekt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Peter12 »

Maar die krijg je dan weer van Paypal
Pleasure is the path of joy
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Ruud Adam »

Beschermingen van PayPal en creditcards moet je niet blind op varen.
Het is niet zo dat zij in alle gevallen terugbetalen, en het is ook niet zo dat zij altijd jouw kant kiezen.
Zou ook fraai zijn, want dat nodigt uit tot fraude.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door seth_space »

Inderdaad en daarnaast stopt de bescherming van paypal wanneer het bestelde product geleverd is. In tegenstelling tot de aliexpress bescherming die ook over de geleverde kwaliteit gaat. Daarnaast is er bij juist duurdere producten bij ali steeds vaker een 15 tot 75 dagen aankoop verzekering met 2 jaar garantie voor EU klanten.
Ook verzending gaat op de schop zodat er bij een klacht gratis retour gezonden kan worden. Diverse leveranciers bieden dat reeds aan. Nu is terugzenden vaak nog een groot probleem.
https://sale.aliexpress.com/nl/__pc/v8Yr8f629D.htm
https://twinklemagazine.nl/2019/09/alie ... /index.xml
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door hathi »

Wel heb ik hier ooit gelezen,dat het blauwe spul ook gewoon ui China komt ?
....je weet dan wel dat het goed Chinees spul is,maar daar moet je dan ook goed ( extra) voor betalen
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Kroppie »

op mars schijnt ook chinees spul te rijden, kleur weet ik niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door jansloos »

Ik lees bij technische details.

Battery size 18650.

Betekent dat, dat er 'gewoon' een reeks batterijtjes in zit.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Kroppie »

ja, dat kan een aantal parallel voor de gewenste capaciteit, en daarvan een aantal in serie voor het gewenste voltage, net als in je fietsaccu, of accugereedschap.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik ben al een poosje aan het rondkijken naar LifePo4 accu's. Ik ben uitgekomen op een 150 Amp accu via Ali. (bluetooth en verwarmde functie) van het Chinese merk Bely. De fabrikant garandeert de accu 5 jaar en gaat uit van meer dan 5000 cyclussen. Of dit realistisch is weet ik niet. Ik zal daar in ieder geval niet aankomen. De reden voor deze wat zwaardere accu is de mogelijkheid de fietsaccu's te laden zonder de noodzakelijke stroompaal. De huidige 2 agm accu's van Varta (95 amp) zijn 6 jaar oud, dus met 1 of 2 jaar toch aan het eind (denk ik). De order is geplaatst en ik verwacht de accu begin mei. De afmetingen van de nieuwe accu is gelijk aan de huidige agm accu. Dus sleutelen is er niet bij. De enige aanpassing aan het systeem die ik nog moet doen is waarschijnlijk een nieuwe lader voor het zonnepaneel. Verder zijn er geen aanpassingen nodig. De kosten voor de accu liggen rond de Euro 520,-- (inclusief verzending, douaneformaliteiten en Ali garantie).

groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door Ruud Adam »

Heb je een link?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Lithium accu van Ali



Bericht door laika kreos 3009 »

Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Plaats reactie