Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Going »

Deze is een superleuke ervaring voor Kampo en zijn vakkundige noodzaken.

Vanmiddag een vrouwtje haar Chinese diesel kachel uitgebouwd en omgedraaid en weer ingebouwd.
In oktober heeft ze een Chinees in laten zetten. Haar Eberspacher had het begeven, althans dat vertelde ze. Gedaan in Duitsland bij een bedrijf waar nogal wat andere nationaliteiten werken.
Ze gebruikte de kachel pas eerst vorige maand. Nu kwam de hete lucht uit waar eerst de Eberspacher het innam. Ze vroeg me gisteren voor raad. Ik zag het direct en dus vanmiddag vuile handen gehaald om de kachel 180° te draaien. Tevens ook de harde slang beter in de rubber gestopt dat het hard tegen het filter drukt. En de klemmen wat vaster gezet want het lekte wat diesel.
Een andere verbazing was dat het een 5000Watt kachel is. Een beetje veel voor een Ducato.

Ja soms kom je rare minder vakkundige dingen tegen in het leven. Ook door " gerenommeerde " bedrijven gedane werkzaamheden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

5000watt ooooo die gaat dus lekker op-en-neer aan/uit zitten springen. 2000 watt is zeker genoeg kan dan lekker redelijk constant blijven branden. Zal het Chineesje niet leuk vinden denk ik

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb er een 8 kw in zitten, deze springt niet aan of uit, maar gaat langzaam draaien wanneer de temperatuur bereikt is en de inspuitsnelheid gaat ook flink omlaag.
Verder zijn deze kachels ook in te stellen op 2, 5 of 8 kw
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Normaal is een 8kw kachel toxh een verkeerde koop ?
In een busje waar 2 a 3 kW nodig is en de kachel hele lange tijden gaat draaien met minder dan 1kW ga je veel lawaai, te veel debiet en stroomverbruik krijgen. En wachten op vast roeten wegens te koude verbranding.
Waarom zou je zo iets doen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

@going.
Ik ken geen bedrijven die Chinese kachels monteren in voertuigen.
Omdat je een in de EU niet toegelaten kachel niet mag plaatsen.
Dat is nogal een toestand die je daar beschrijft. ...
Groeten Kampo
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

Bas vd laar schreef:
vr 12 feb 2021, 22:22
Ik heb er een 8 kw in zitten, deze springt niet aan of uit, maar gaat langzaam draaien wanneer de temperatuur bereikt is en de inspuitsnelheid gaat ook flink omlaag.
Verder zijn deze kachels ook in te stellen op 2, 5 of 8 kw
8kw Bas, waar heb je die vandaan? En is dat ook een Chinees? Als in bussen een 8kw zat klaagde we bij het weer zoals nu, maar bij de temperatuur rond het vriespunt deden ze het prima. Maar dat was 12 meter geen isolatie en vloeistof verwarming

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

kampo schreef:
za 13 feb 2021, 8:18
@going.
Ik ken geen bedrijven die Chinese kachels monteren in voertuigen.
Omdat je een in de EU niet toegelaten kachel niet mag plaatsen.
Dat is nogal een toestand die je daar beschrijft. ...
Ik vrees dat je dat fout heb. Volgens mij zitten er in de Chinese bussen die hier in Nederland rondrijden gewoon Chinese kachels. Heel die bussen worden gebouwd in China de kwaliteit en dan met name montage en afwerking is nog een dingetje
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

In de Chinese elektrische en hybride bussen die in de EU rondrijden zitten dezelfde kachels in als ik 4 jaar geleden in mijn huis geïnstalleerd heb. 20 kilowatt Luzand hydronic heater en deze voldoen uitstekend zonder mankementen alleen het stroomverbruik is erg hoog. Van deze bussen heb ik er 240 in zuid oost Europa mogen leveren. Alle zijn ze gebouwd in de Volvo fabriek nabij Shanghai en hebben zeker niet meer euvels dan VDL/BOVA.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

@eric ik had het over de Chinese BYD dieselbussen daar zal naar ik aanneem een andere kachel inzitten? Die kachels voldoen vaak wat rammeltjes die moeten worden opgelost.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Ja hallo
Chinese bussen die hier rijden zijn wel gebouwd volgens de EU reglementering. Prijs is in grote lijnen vergelijkbaar en niet 1/10.

Bij de Ali kacheltjes ben ik er nog geen tegengekomen waar de verplichte sticker op stond.

Niet alles wat uit China komt is slecht. Maar als het niet voldoet aan de minimale eisen van Europa dan zegt dat voor mij voldoende.
Groeten Kampo
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Helaas Kampo, kachels alle EU5 goedgekeurd
door IDIADA en inderdaad anders mogen ze niet operationeel ingebouwd worden. Vooral niet te positief zijn over Chinese producten!!!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Bas vd laar »

8kw Bas, waar heb je die vandaan? En is dat ook een Chinees? Als in bussen een 8kw zat klaagde we bij het weer zoals nu, maar bij de temperatuur rond het vriespunt deden ze het prima. Maar dat was 12 meter geen isolatie en vloeistof verwarming
Ik heb deze gekocht, is ook een Chinees:

https://patrickshop.nl/index.php?route= ... uct_id=138
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

Ja tegenwoordig is alles Chinees ik begon er ruim 40 jaar geleden al mee, zelfs mijn vrouw was toen een Chinese :hug: :lol: :lol: ben toch na een paar jaar over gestapt naar een Nederlands model :lol: :lol:

Gr. Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Meine »

In een bus of touringcar zit doorgaans een Webasto. Ik heb niet de indruk dat die veel betrouwbaarder zijn dan een Chinese kachel. Te vaak weigeren ze dienst. Duur, maar niet (veel) beter.
Plaats reactie