Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camper Jerros
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 21:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Camper Jerros »

Wij zijn een gezin uit de kop van Noord Holland

Wij zijn sinds twee weken de trotse eigenaar van een Fiat Ducato 2.5Td met Weinsberg Meteoor opbouw.
Mein
Berichten: 40
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 23:25

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mein »

Hallo allemaal!
Ik ben Meindert en woon in de Beemster.
Reeds voor de aanschaf van onze Boxer l2h2 bestond een volledig plan van hoe wij de bus als tegelijkertijd bruikbare combi van laad- en camperbus zouden inrichten. Ooit ervaringen opgedaan met de bouw van bootjes en meubels. Ben best handig met het één en ander. Dus geen probleem.... of toch wel?
De klok horen luiden, maar de klepel net missen. Te pietluttig zijn, het hoeft geen 100 jaar te bestaan. Doe ik ook niet meer :) Ramen, dakraam, stoelen, kachel en grootste deel isolatie zijn inmiddels gedaan. Tóch plannen veranderen. Goh, had het misschien een l3 moeten zijn...? :bang: Stagnerend in een nu nog steeds meer lading- dan camperbus.
Soms is het lastig een keuze te maken. Omdat bijvoorbeeld je dynamo zoveel vermogen blijkt af te geven waardoor de mij bekende oplossingen niet kunnen of op de grens zijn. Of actueler, welke sneeuwketting? Dan is het fijn om eens van gedachten te kunnen wisselen over wat te doen.
Al veel op het forum gelezen, dus waarom geen deelnemer worden? Kortom, ik ga de komende tijd één en ander in de groep gooien en ben benieuwd naar ieders adviezen en verhalen. Ook ik ben niet verschoond van enige eigenwijsheid dus het wordt vast leuk. :lol:
Voor nu groet en tot dan! Mein.
Geertims
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 7:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Geertims »

Hallo, ik ben Geert. Samen met mijn vrouw Jacqueline zijn we op zoek naar een jong gebruikte camper.
We hebben nu nog een Holtkamper Cocoon vouwwagen maar die zal worden vervangen door een camper.
We hebben er eentje op het oog. Ik zal zo via een topic de mening vragen van de aanwezigen hier.

Groet Geert
tdj
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 18:06
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door tdj »

Hoi, Sinds eind van de zomer afgelopen jaar hebben we een Hymer HV562, in het najaar nog even mee weggeweest (een week lang regen, dus goede test, waterdicht ;-). We zijn er tot op heden blij mee, past precies in de berging die ik aan m'n kantoor heb (was wel een voorwaarde) dus dat is ook wel handig. Onze ervaring met campers is beperkt, al hebben we begin deze eeuw er wel een aantal keren eentje gehuurd en zijn we daarmee door Frankrijk getrokken, zowel langs het oosten als het westen.

TdJ
Zilver
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 14 aug 2020, 19:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zilver »

Goeiemorgen, ben al een tijdje aan het zoeken naar info over campers. Ik heb inmiddels ook een keuze gemaakt en gevonden. Mijn camper wordt een Weinsberg 600ME bus. Ik ben jullie dankbaar voor alle info die ik tot mij kon nemen via dit forum.Ik zal zeker nog wel met vragen komen. Oh ja, mijn naam is Foppe. Aangenaam kennis te maken.
Pareltje
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 12 feb 2021, 19:35
Locatie: Goes

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Pareltje »

Hallo allemaal,

Ik ben Rene en kijk al een poosje mee op het forum, maar sinds vandaag zijn mijn vrouw en ik de eigenaren van een Fiat Ducato L3H2. Deze gaat dus omgebouwd worden tot buscamper en dat gaat dus binnenkort aanvangen. Eerst klaar maken voor de RDW keuring voor een camper kenteken en dan het kwart tarief. Daarna strippen en dan kan het feest beginnen. Heb zelf een werkplaats goed gevuld met allerlei gereedschap en machines, en daarbij ook nog de beschikking over een garagebedrijf wanneer ik een brug kan gebruiken wanneer ik die nodig heb. In het weekend kan de bus binnen staan en kan ik dus fijn eraan werken. Een groot deel van de werkzaamheden zullen daar gaan plaatsvinden maar kan de Ducato ook naast het huis kwijt als dat nodig is. Ook aan de buitenkant moet ik ook wat lichte schade herstellen en zodoende moet er ook wat spuitwerk gedaan worden en dat pak ik dan maar gelijk mee. Het oog wil toch ook wat. Ik heb al een aantal mooie topics gezien welke ik met veel aandacht volg en dus veel van kan opsteken. Ook online veel mooie Ducato's gezien voor de inspiratie. Gaat goed komen. Ik weet niet of ik veel tijd heb om te posten maar zal proberen wel een beetje wat bij te houden.
travaler
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 12 feb 2021, 13:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door travaler »

hallo, mijn naam is Ale en ik ben binnenkort de eigenaar van een semi-integraal. Ik kampeer al sinds ik een klein kind was en ik ben blij dat ik camperherinneringen kan hebben met mijn dochter.
mijn nederlands is vrij beperkt dus mijn excuses daarvoor, maar ik leer!
CamperGerrit

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CamperGerrit »

Hallo
Ik ben Gerrit
en ik steel als de raven,
ben een boef
en de ogen der braven.

Maar niet echt.

Onderweg in een mooie Alkoof met van alles erop en eraan. Wij wonen in Someren (NB) ( Zummere) en kunnen niet wachten tot we weer op stap kunnen.
Houdoe
carlocarlo
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 feb 2021, 10:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door carlocarlo »

Halo. Ik ben Carlo en Belg.
Heb onlangs een basic-selfbouwcamper gekocht en wil die uitbreiden en naar eigen smaak verbouwen. Het is een Ducato L3H2 van 2012 met 3L 180pk. Dus wat doe ik zelf: Warm water installeren, grotere water-tank 105l, grotere vuilwatertank 75l, 2de bedsysteem vooraan, Electriciteitomvormer 1200W, en...een toiletruimte met douche.
Tot nu toe heb ik steeds langeafstands vliegreizen genoten, Dominicaanse, Senegal, Egypte, Thailand.
Met die corona beginnen denken om binnen Europa te trekken met camper; back to the basics van comfort.
Gebruikersavatar
janbosch
Berichten: 12
Lid geworden op: di 16 feb 2021, 16:37
Locatie: Den Ham
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door janbosch »

Hallo. Ik ben Jan . Samen met mijn lieve vrouw Gea sinds september de caravan ingeruild voor een camper. Een Knaus Sunliner 605, getuned 160 pk, met levelsysteem, bearlock en aparte airco. Tja het zat erop, en achteraf zijn we er erg blij mee. Camperen deden we vooral in de Usa met mooie reizen. Inmiddels bijna met de fut, dus mooi tijd om aan deze kant van de oceaan er op uit te gaan, (En ook Usa staat weer geboekt)
't is nargens zo mooi as in 'n Ham. Knaus Sunliner 605
bijna_aow
Berichten: 15
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 15:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bijna_aow »

Hallo,
Wij zijn Hetty en Theo uit Groningen. Een week geleden hebben we onze eerste camper gekocht. Het is een Carado T448 geworden.
Geimporteerd uit Duitsland. Daarna direct ddorgereden naar de stalling (vlak voor de sneeuwval).

Ik heb op dit forum al het e.e.a. aan tips opgezocht. We moeten namelijk alle spulleboel nog kopen die bij een camper horen.

We hopen over eeen paar maand onze eerste reis te maken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Leuk woord, "spulleboel"...

Welkom en succes!


Paul
Gebruikersavatar
Marley
Berichten: 9
Lid geworden op: do 18 feb 2021, 20:47

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Marley »

Hoi! Ik lees al een hele tijd mee op het forum en sinds kort hebben we eindelijk een bus gekocht die we zelf gaan ombouwen tot camper. We konden niet op wereldreis door corona, dus dan deze droom maar alvast uit laten komen. :)
We zijn 26 en 28 jaar en wonen in het noorden van NL.
We hebben een Fiat Ducato die inmiddels al is omgekeurd tot camper, dus het begin is er!
Twee vrouwen die een camper bouwen.
harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door harryvdw »

Hoi,
Ik ben dus Harry en ben na 45 jaar werken waarvan 40 als vrachtwagenchauffeur buitenland.
Ik woon al 33 jaar in België wat als gevolg had dat ik na die 45 jaar op mijn 63e in volledig pensioen kon.
We waren met de auto al verschillende keren op reis geweest en dan sliepen we in een B&B of hotel, maar kwamen er daardoor achter dat je veel tijd en KM verspild aan het heen en weer rijden.
Dus besloten we het op een andere manier te gaan doen, in een vrachtwagen heb je twee stoelen een stapelbed een koelkast en weinig plaats, dus kocht ik een Vito (op leeftijd) maakte daar een bed in, verhoogde de poten zodat er bakken onder konden, een koelkastje van de Aldi erin en ik had de kopie van mijn vrachtwagen.
Hij is 1m90 hoog en -6m lang dus telt voor peages en ferry's als personenauto, we parkeren midden in de stad op een parking en gaan waar wij willen, wanneer wij willen, zonder gelul over speciale parkings voor mobilhomes buiten het centrum, de volledige vrijheid dus.
We zijn er al mee naar Noord-Wales en het Lakedistrict geweest, verleden jaar een 15 daagse Frankrijk gedaan, tot in de Pyreneeën geraakt en elke avond lekker eten in een routier, chauffeursrestaurant dus.
Deze zomer staat Scandinavië op het programma, DK, S, FIN en N.
Daar ga ik op de daarvoor bestemde pagina's wat vragen over stellen.
In België is het simpel, geen regels, dus geen camperkeuring, een bed en koelkast erin en voor een bestelbus betaal je ongeveer 170Euro wegenbelasting per jaar. :-B :lolno:
Plaats reactie