Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
CaradoT135
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CaradoT135 »

Daarvoor heeft hij de gasdetectie in zijn camper :bang:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Ik zou niet weten waarom ik gasflessen van binnenuit moet bereiken,staat altijd open ook tijdens het rijden voor de koelkast.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Alexh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 jan 2021, 19:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Alexh »

De gasflessen staan in de garage (in een kastje) die via een binnendeurtje te betreden is. dus sowieso zijn ze niet afgesloten vd camper zelf. Door het deurtje maar alles behalve gasdicht. Luik is voorzien van 0-ringen. In het "gashokje" is een open verbinding in de bodem naar buiten.

Tijdens het rijden zet ik de flessen dicht en koelkast op accu om minimale koeling te houden.

Bij het open draaien en wisselen van fles moest ik buiten om, of kruipend de garage in en dan via een deurtje bij de flessen. deurtje is makkelijk te openen als je de garage via de zijkant buitenom benaderd, maar niet van binnen.

Nu deurtje van camper naar garage open, luikje open en gasfles bereikbaar.
Afbeelding
Foto genomen vanuit de camper.

Extra sensor in de garage geplaats voor de gasfles, sensor voor koolmonoxide boven bij het bed.

Dus qua veiligheid heb ik alles wel afgedekt. Komt in de toekomst nog een extra reduceer met verdeelblok in.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom Alexh en veel plezier van je camper.
En.
Dit is het voorstel topic heren.
Maak voor vragen etc een nieuw topic aan. :o
Manoah
Berichten: 7
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 9:30

Even voorstellen:



Bericht door Manoah »

Hallo allemaal! Mijn naam is Manoah, rijd in een Fiat Ducato 1994 camper en kampeer heel het jaar door in deze beauty! :cheers:

Afbeelding
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Even voorstellen:



Bericht door camperaap »

Welkom op het forum. :-B
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen:



Bericht door DucatoDolf »

Welkom.

Er is een speciaal topic om jezelf voor te stellen. Misschien handig om dit daar naartoe te verhuizen?
Manoah
Berichten: 7
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 9:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Manoah »

Eh,.. dat is toch dit topic? Of?
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Jazeker. Blijkbaar heeft een moderator je hiernaartoe verhuisd.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 16 jan 2021, 0:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zo is dat. Graag gedaan.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Husky
Berichten: 93
Lid geworden op: do 08 feb 2007, 13:05
Locatie: Culemborg

Husky snuffelt weer rond



Bericht door Husky »

Hallo allemaal!

Volgens mij ben ik sinds eind 2016 hier niet meer actief geweest, maar ben wel met tussenpozen het forum blijven volgen. Ik heb een paar rotjaren gehad met ziektes en andere vervelende dingen, maar ook zijn er leuke dingen gebeurd. Zoals in 2019 mijn "zwemdiploma" C behaald en weer solo van het leven genieten, ondanks alle beperkingen van 2020.
Mijn nachtrust laat nog regelmatig te wensen over, maar áls ik eindelijk in coma ben, ontstaan de prachtigste dromen en ideeën die ik allemaal op digitaal papier probeer te zetten. Op één na is het voor de korte termijn, die ene staat gepland ergens in de toekomst: zelfbouw camperbus.

Geen luxe afwerking en tierlantijntjes maar incognito, praktisch, robuust en 100% betrouwbaar. Garage met oprijplaat/schuifsysteem voor een compacte motorfiets (Honda Monkey 125cc, ideaal voor tochtjes in de omgeving en in grotere steden) die voor driekwart in een kast verdwijnt onder het bed, aan de andere kant een kast voor de stroomvoorziening, verswatertank en combiketel (luchtverwarming & warm water voor gootsteen en buitendouche). Tweepersoonsbed daar bovenop want ik lig graag dwars, opklapbaar in twee delen indien nodig. Compressorkoelkast (tafelmodel), gootsteentje met vuilwatertank, kookplaat op diesel, krachtig ventilatiesysteem, Portapotti, hang-/droogkast voor natte kleding/schoenen, bovenkasten met schuifdeurtjes etc. Genoeg ideeën om verder op te dromen.

Groeten,
René
All run well until the fuel runs out... ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom terug René. Ook voor de andere nieuwkomers: welkom op het forum.
Afbeelding
camper-fan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 20:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door camper-fan »

Hoi allemaal!

Nieuw op dit forum en aan het onderzoeken/oriënteren of een camper eventueel ook iets voor ons gezin is. Veel kampeerervaring met de tent, vouwwagen en caravan. Maar de camper is compleet nieuw voor ons. Ik hoop hier veel bruikbare informatie te halen in onze ontdekkingstocht.

Hartelijke groet!
Elly Oderkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 jan 2021, 8:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Elly Oderkerk »

Hoi, mijn naam is Elly. Samen met mijn man Hein hebben we een week geleden een mooie gele bus gekocht (naam Kanarie :-B ) om te verbouwen tot camper. Een Renault Master L1H1. Klein maar fijn. Hij wordt volgende week geleverd en dan willen we beginnen met klussen. We zullen nog vaak in dit forum verschijnen , omdat we nog veel te leren hebben. Hoe te beginnen met isoleren bijv. Hoe en waar begin je? Bedankt!!!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom allen!

Een L1H1 wordt extra geapprecieerd, we zijn zeer waarschijnlijk in de minderheid :wink: Benieuwd naar jullie zelfbouw topic.
camper-fan schreef:
za 16 jan 2021, 11:11
...
Maar de camper is compleet nieuw voor ons.
...
Tip huur er eens een. Dan weet je wat het is en welke indeling je prettig vindt of niet.
Plaats reactie