Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ducati 900 »

Kijk zo werkt dat, ze verlenen service en jullie laten hen werk doen, ze hebben er dus een tevreden klant bij.
Deze mensen weten hoe het moet.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
casper theune
Berichten: 35
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 20:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door casper theune »

Netjes dus, net zoals bij de dealer ( Gelderse Caravan centrale te Barneveld) waar ik heen ben gegaan. Ik had ook mijn camper elders gekocht, maar toch prima service. Mag ook wel eens gezegd worden
Gebruikersavatar
balderj
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 okt 2016, 22:23

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door balderj »

Hoi allemaal, ik schrik van zoveel meldingen over loslatend vinyl, heb zelf een Hymer van Sept 2016, nieuw gekocht bij een bekende camperdealer en merkte pas ook een bolling op in de vloer van 50x70 cm, dealer gebeld en euvel gemeld, er werd mij verteld dat de chef werkplaats van dit probleem in 30 jaar nog niet had gehoord, die melding moet ik dus niet al te serieus nemen.
Als ik naar alle reacties over dit onderwerp kijk lijkt het of er rond 2016/2017 een periode zit met slecht verlijmde vloeren, zou er één vloeren fabrikant zijn die aan diverse camper bouwers levert?.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Ik hoorde 2 maanden geleden bij de jong in Hillegom dat het was opgelost bij Hymer. Mogelijk is de fabrikant ook te optimistisch. Voor alle details, stuur maar een direct mail.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Voor mij zijn intussen afspraken gemaakt om een en ander op te lossen. De camper moet terug naar Hymer. Dat gaat eind april gebeuren. VWB kosten, de dealer of Hymer draagt 60% en ik zelf 40%. Dus even tijd genoeg om de volgende reis te plannen.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
casper theune
Berichten: 35
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 20:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door casper theune »

Frapant dat deze twee merken ( Burstner en Hymner) er mee te maken hebben. Van andere merken heb ik het nog niet gelezen. Jammer dat je het niet voor 100% vergoed krijgt. Dan doet Burstner dat in ieder geval beter. Al had het natuurlijk nooit voor had mogen komen. Misschien beide dezelfde lijmleverancier?
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Ik heb echt geen idee. Volgens mij is de harde kunststof laag ook een deel van het probleem. Die is maar iets van 1,5 mm dik. Maar omdat elke kilo telt is daar geen aluminium plaat van 2 mm voor genomen. dat is stugger, veert minder etc. Nog een complicerende factor is het isolatiemateriaal dat tenslotte het grootste deel van de vloer is. veert dat een beetje? Klinkt dat in? Hoe goed houdt lijm daarop? het is bij elkaar een hitech product waar wat mee mis kan gaan. Nou ja, als het klaar is kan ik het achter me laten en weer genieten van m'n camper.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
casper theune
Berichten: 35
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 20:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door casper theune »

Daar hoop ik na de raparatie ook mee beginnen. Ik had m nog maar 3 weken voor het optrad. Dus heb me alleen nog maar aan geergert
wim50
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:37
Locatie: Noord Nederland

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door wim50 »

Vandaag de camper weer opgehaald bij de Burstner dealer in Coevorden. Vloer is gerepareerd met helaas niet de originele vinyl kleur uitvoering . Deze was helaas niet meer leverbaar. Resultaat is er niet minder om! Geen enkele naad of kier. Echt vakwerk geleverd. Zeer tevreden.
Begrepen dat Burstner deze claims accepteert van campers tot 5 jaar oud en kosten voor 100% voor hun rekening neemt (bij reparatie door de dealer).
Bijlagen
nieuw.jpg
nieuw.jpg (124.7 KiB) 493 keer bekeken
bobbel.jpg
bobbel.jpg (44.19 KiB) 493 keer bekeken
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Keurig! Wel jammer dat het vinyl niet meer te keveren is. Ook mooi dat Bürstner er zo mee omgaat en vreemd dat Hymer zich zo anders opstelt. Mogelijk dat de Franse roots van Bürstner er iets mee te maken heeft.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Caatjekoen
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 15:49

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Caatjekoen »

Wij hebben een vergoeding van € 1500,00 gehad van Burstner. Nu nog een adres zoeken waar we hem kunnen laten repareren.
Groetjes Carin
casper theune
Berichten: 35
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 20:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door casper theune »

Vreemd dat jij maar zo weinig krijgt
Volgens mijn garage gaat het ongeveer €5000 kosten
Mijn camper wordt nu in Barneveld onder handen genomen tesamen met 3 andere
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Je kunt ook zelf een poging wagen. Dan kom je een heel eind met €1500,-.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Caatjekoen
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 15:49

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Caatjekoen »

€ 5.000,00 lijkt me erg veel. Volgens mij vragen ze in Roosendaal de helft. Ik moest daar € 1000,00 bijleggen op de vergoeding van Burstner.
Ik ga eerst nog even informeren bij een vinyl winkel. Kijken of zij mensen hebben die dat kunnen leggen. Ik heb begrepen dat hetzelfde vinyl toch niet meer leverbaar is.
Plaats reactie