Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Pilha »

Maar je mag wel ongetest naar b.v. de AH, en ongetest weer naar huis?
Als iemand verkast daarheen waar de kans op besmetting kleiner is, heeft hij/zij groot gelijk.
Over de grens of niet.
Die veronderstelde solidariteit is puur eigenbelang. Net zo als die van de verkassers.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door juanv »

Er is vandaag nog steeds véél meer kans dat je thuis een besmetting opraapt dan in Spanje !
Zie maar eens de covid kaarten van Google maps.

Dus als iemand de test en quarantaine maatregelen respecteert, zie ik niet wie wij wel zouden zijn om daar opmerkingen over te "mogen" maken.

Al de overheids propaganda is er op gericht om zoveel mogelijk de schuld bij anderen te leggen, om hun eigen falen te verdoezelen :bang:

Hou je gedrag goed beredeneerd en met in acht name van alle mogelijke voorzorgen, dat zal al veel belangrijker zijn dan de plaats waar je bent.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Dat is jou interpretatie.
Net zoals velen de regels op eigen wijze interpreteren en naar zichzelf toerekenen ;-)
Neem de jongeren die er niet of nauwelijks ziek van worden.
Goed beredeneerd hoeven zij zich ook niet aan alle regels te houden zolang ze maar bij risicogroepen uit de buurt blijven ;-)

Maar we schreeuwen wel moord en brand als ze het creatief met de regels om gaan ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 13 jan 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Al de overheids propaganda is er op gericht om zoveel mogelijk de schuld bij anderen te leggen, om hun eigen falen te verdoezelen :bang:
Oh op die fiets.
Dan heeft het aanvoeren van argumenten geen enkele zin.

Er is geen sprake van een pandemie, reis er lustig op los, het is de schuld van de overheid.

Bovendien liggen de besmettingen in Spanje hoger dan in Nederland.

https://www.lavanguardia.com/vida/20210 ... recto.html


https://www.spanjevandaag.com/13/01/202 ... ngsgevaar/
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door juanv »

thole schreef:
wo 13 jan 2021, 17:43


Er is geen sprake van een pandemie, reis er lustig op los, het is de schuld van de overheid.

Bovendien liggen de besmettingen in Spanje hoger dan in Nederland.
Dat er geen pandemie is heb ik niet geschreven !

Dat de overheid lang véééél te laks is geweest is toch wel moeilijk te ontkennen, of vond jij het normaal dat wanneer overal rondom Nederland de restaurants enz ....gesloten waren, men hier lustig verder deed alsof niks of niemand hun iets kon ?

Dat was alles behalve beredeneerd gedrag, en dus vragen om problemen.

De cijfers vandaag op Google maps ( gemiddelden van de laatste 7 dagen per 100.000 inwoners ) geven toch wel een ander beeld dan enkele nieuwskanalen !
Voor bvb Andalusië zie ik cijfers van 18,3, Murcia 26,1 , Zeeland daarentegen 38,5, Friesland 36,7 en Gelderland 47,2 dit zijn toch wel duidelijk hogere risico cijfers, niet ?

Dus nogmaals het risico bepaal jijzelf met jouw dagdagelijks gedrag en het al dan niet goed naleven van alle voorzorgen, en zelfs als je dat doet is je risico in Nederland gevoelig hoger dan in Andalusia !

By the way , Ik ben momentel wel nog altijd thuis, voor hoelang dat weet ik nog niet. Maar dat zal ik zeker niet laten bepalen door een paar regelneven.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Het gaat er niet over of jij zelf daar besmet raakt.
Het gaat erom dat elke verplaatsing een risico van verspreiding geeft.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door juanv »

Een verplaatsing op zichzelf of het nu met een auto of met een camper is geeft niet meer risico dan iemand die thuis blijft.

Het is je eigen gedrag die het verschil maakt.

Als je natuurlijk thuis blijft en lekker op de trein stapt , dat vind je dan goed ????????
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee.
Daarom wordt er ook gezegd: "blijf thuis".
Alleen als het niet anders kan, zijn verplaatsingen toegestaan.
Beetje open deur dit.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Kroppie »

een auto moet je naar toe lopen en in en uitstappen tanken etc, dus is absoluut niet gelijk aan thuis blijven, lijkt mij wel minder risico dan met ov reizen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door henk en lila »

Thuis blijven is het gevaarlijkste wat er is, want daar vinden de meeste besmettingen plaats (volgens iedereen plus het RIVM).
Ik vind ook dat de horeca open moet en alle woningen op slot.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

:thumbup: :lolno:
Dat de overheid lang véééél te laks is geweest is toch wel moeilijk te ontkennen, of vond jij het normaal dat wanneer overal rondom Nederland de restaurants enz ....gesloten waren, men hier lustig verder deed alsof niks of niemand hun iets kon ?
Je hebt w.s. het coronatopic niet regelmatig gevolgd , anders zou je weten dat ik zowel het kabinet, de Jong en het RIVM waar nodig bekritiseerd heb.
Daarom vind ik dat nu ze eindelijk flink doorpakken met de lockdown we daar niet met laakbaar gedrag doorheen moeten gaan fietsen.( of lever gezegd camperrijden)
By the way , Ik ben momentel wel nog altijd thuis, voor hoelang dat weet ik nog niet. Maar dat zal ik zeker niet laten bepalen door een paar regelneven.
Kijk dat kun je met alles zeggen als het je niet uitkomt maar getuigt van een gebrek maan verantwoordelijkheidsgevoel.
Voorschriften van de regering ( en niet alleen de onze) zijn er niet om mensen te pesten maar het hanteren van de beschikbare instrumenten het virus in te dammen.
En dat lijkt voorzichtig te lukken in Nederland, let wel lijkt.
Als je kijkt naar de de stijging van het aantal besmettingen van de afgelopen dagen,( het was 7jan. Spanje 16.850 en Ned. 9.627 nieuwe besmettingen) dan zie je dat in Nederland de besmettingen in een aantal dagen zijn gedaald tot gisteren 6148 en in Spanje flink gestegen tot 25.438. Gezien het inwonertal is dat dus hoger in Spanje en geven dus een actueler beeld dan die van Google maps.

Het gaat er niet om waar je veiliger bent, het gaat erom dat je je tegen adviezen in verplaatst, a-sociaal volgens Rutte, die mening deel ik overigens. Ben ik het ook eens met hem eens.
Mensen verliezen uit eigen belang het grote geheel uit het oog: de bestrijding van een k.tvirus.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door juanv »

Als ik zie HOE sommige mensen thuis blijven, maar wel op 50 cm van hun buur zonder mondmasker staan te praten, naar het warenhuis gaan, en zomaar een kar nemen zonder te ontsmetten, alles en nog wat in de hand nemen en terug op het schap leggen, aan de kassa véél te dicht bij hun voorganger gaan staan enz, enz ..... dan kom ik nogmaals terug op het uitgangs punt JIJZELF en niemand anders neemt onnodig risico's, of net niet.

Het grootste gevaar is dat de hierboven omschreven type's andere mensen aan zetten, net omdat ze veel te dicht komen in plaats van hun afstand te bewaren.

Als ik ga tanken begin ik met eerst en vooral plastiek handschoenen aan te doen vóór ik uitstap, ik kom bij niemand dichter dan 2 meter, ik heb mijn mondmasker op , ik betaal met de kaart zonder iets aan te raken, en terug in de auto start ik eerst met het het in de een vuilniszak gooien van de gebruikte handschoenen en ontsmetten van mijn handen, pas dan ga ik weer rijden in "mijn" bubbel.

Dus nogmaals , het is niet de plaats waar je bent , maar het gedrag dat je vertoond welke het verschil maakt, of dit nu thuis is of ergens anders.
Het maakt geen verschil of ik thuis blijf met mijn vrouw, of als ik samen met haar in de motorhome zit, het is bij het verlaten van die veilige bubbel dat jezelf het verschil maakt.

Thuis moeten we net zowel naar de winkel of gelijk waar je naar toe gaat.
En als je het doet zoals Bert, je eerst laten testen voor vertrek, nauwgezet alle voorzorgen nemen enz enz..., wie denken wij dan wel wie we zijn om dat te "mogen" veroordelen :wtf:
Zijn we nu echt zo een volk van regelneven geworden ?
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door veetee »

[off-topic]
@Thole, waarom staat er bij jou quotes niet de naam van diegene dieje citeert? Als je het "-knopje rechtsboven gebruikt staat er normaalgesproken (bijvoorbeeld):

"Thole schreef:
Blablaba....


Nu is het niet duidelijk van wie je citeert.
[/off-topic]
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Cee Pee »

Omdat hij waarschijnlijk knipt en plakt en er dan een naamlozequote van maakt.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie