Functie op het centrale bedieningspaneel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Odwin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 jan 2021, 9:23

Functie op het centrale bedieningspaneel



Bericht door Odwin »

Hallo,

ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Odwin en samen met mijn vrouw Marieke zijn we sinds kort in het bezit van een lang gekoesterde droom, namelijk een camper (Mobilvetta Kea P83). Wij zijn woonachtig in Aadorp (Almelo)

Nu zijn wij nog absolute beginners op het gebied van Campers en hoewel we al best veel gelezen hebben over het gebruik van de camper en uiteraard ook al het één en ander hebben uitgeprobeerd/getest, zie ik op het centrale bedieningspaneel een functie waar ik ook in de handleiding niet echt een duidelijk beeld krijg van de functie ervan.

Op het bedieningspaneel zit rechts onderin (zie bijlage) een functie 'AUX'. Kan iemand mij vertellen waar deze functie voor dient of wellicht kan dienen?

Groet,
Odwin
Bijlagen
bedieningspaneel (1).jpg
bedieningspaneel (1).jpg (43.22 KiB) 676 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Functie op het centrale bedieningspaneel



Bericht door Zwerfsteen »

Welkom hier.

Daar kunnen allerlei functies op aangesloten zijn.
Een dealer zou daar antwoord op kunnen geven.

In onze camper, is een ander merk met een ander paneel, wordt met de Aux knop de radio omgeschakeld van de startaccu naar de huishoudaccu en wordt er ook spanning gezet op de ontstekingsschakelaar van de gasstel.
Wie weet bij u ook.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Functie op het centrale bedieningspaneel



Bericht door GeMa »

AUX staat voor auxiliary en betekent in het Nederlands 'hulp". Meestal wordt hier een extra aansluiting bedoeld waar je randapparatuur op aan kunt sluiten, zoals inderdaad een radio o.i.d.

Het beste is om even bij de aansluiting (achterkant bedieningspaneel of los kastje ergens in een bank) te kijken of en zo ja, wat er op aangesloten is.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Functie op het centrale bedieningspaneel



Bericht door Sandor Gora »

Bij mij zit er niks op Aux. Dat kan dus ook.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Functie op het centrale bedieningspaneel



Bericht door jurgenc »

Bij ons zijn daar sommige 12 v stopcontacten op aangesloten en de dakventilator.
Eventueel eens testen wat er wel of niet werkt als je die schakelaar aan of uit hebt staan.
H20
Plaats reactie