Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door de Jonckheer »

annoh schreef:
za 09 jan 2021, 23:19
Niet zo heel lang geleden had ik inzicht in het personeelsbeleid van een firma die bekend staat om lage prijzen, deze firma wordt op deze site regelmatig genoemd.

Een paar zaken die me betreffende het personeelsbeleid opvielen:
- zwaar uitgekleed ziekteverzuim beleid
- zwaar uitgekleed scholingsbeleid
- minimaal pensioen beleid
- weinig royale beloning

Je kunt dus heel trots melden dat je als consument weer eens iets heel goedkoop gescoord hebt. In een aantal gevallen wentel je dat wel af op een ander.
Ik vermoed dat ik weet over welke firma dit gaat en als dat zo is is bovenstaande onzin. Ik heb een collega die daar is gaan rijden als vrachtwagen chauffeur vanwege het complete stilstaan van alle touringcars. De man kreeg na een maand al een vaste aanstelling, wordt gewoon CAO betaald, rijd met knap materieel, maakt niet teveel uren en is gewoon dik tevreden.

Ik vind dit soort berichten sowieso flauwekul want waarom moet ik mij afvragen of de bakkerij waar ik een brood koop het winkelmeisje wel genoeg betaald?
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Pilha »

Precies. En waar gaan die lui tanken?
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door henk en lila »

de Jonckheer schreef:
zo 10 jan 2021, 7:56
annoh schreef:
za 09 jan 2021, 23:19
Niet zo heel lang geleden had ik inzicht in het personeelsbeleid van een firma die bekend staat om lage prijzen, deze firma wordt op deze site regelmatig genoemd.

Een paar zaken die me betreffende het personeelsbeleid opvielen:
- zwaar uitgekleed ziekteverzuim beleid
- zwaar uitgekleed scholingsbeleid
- minimaal pensioen beleid
- weinig royale beloning

Je kunt dus heel trots melden dat je als consument weer eens iets heel goedkoop gescoord hebt. In een aantal gevallen wentel je dat wel af op een ander.
Ik vermoed dat ik weet over welke firma dit gaat en als dat zo is is bovenstaande onzin. Ik heb een collega die daar is gaan rijden als vrachtwagen chauffeur vanwege het complete stilstaan van alle touringcars. De man kreeg na een maand al een vaste aanstelling, wordt gewoon CAO betaald, rijd met knap materieel, maakt niet teveel uren en is gewoon dik tevreden.

Ik vind dit soort berichten sowieso flauwekul want waarom moet ik mij afvragen of de bakkerij waar ik een brood koop het winkelmeisje wel genoeg betaald?
Nou om dezelfde reden als waarom je je moet afvragen of dat T-shirt van de Primark of van H&M misschien door kinderhandjes is gemaakt of dat de katoen door kinderen is geplukt?
Als consument kun je niet alles overzien hoor maar je hebt wel verantwoordelijkheden. Het begin daarvan is je je af en toe iets afvragen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door DucatoDolf »

Mee eens, maar bedenk dit wel bij AL je aankopen. Duurder betekent NOOIT automatisch betere voorwaarden in de keten.

De aanname het is goedkoop dus er heeft iemand voor gebloed gaat niet op. Er zijn transparante organisaties die prijsvoordeel weten te behalen zonder 'fout' bezig te zijn, terwijl er ook veel organisaties zijn die juist door de prijs op te schroeven proberen te verdoezelen dat ze geld verdienen op onethische manier.

Denk aan een grote meubelgigant en groot sportkleding merk.

N. B. Alleen H&M en Primark noemen is suggestief en misleidend. Want dan kan ik ook Nike en andere boefjes noemen. Noem dan gewoon de complete kledingmarkt. Maar nee want dan stoten we de 'goeden' weer voor het hoofd. Daarom beter geen directe schuldigen met naam en toenaam.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door henk en lila »

Zo bedoelde ik het ook. H&M is toch niet goedkoop? Ik kom er nooit.
En voor de duidelijkheid voeg ik dan nog Apple en Samsung toe.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door DucatoDolf »

Ow, oké. Omdat H&M wel goedkoop is, vulde ik het aan. En veel 'dure' merkkleding is helemaal niet duur maar wordt juist uitgeknepen goedkoop gemaakt om veel marge over te houden. Waar denken we dat al die reclame van betaald wordt? Een grote farce.

En ja de electronica industrie is mogelijk nog erger.

En een groot frisdranken merk is ook al vaak in opspraak geweest.

Dit speelt in elke branche. En binnenlands tussen de handel ook. De een zijn dood, de ander zijn brood. :(

Juist dat maakt het zo moeilijk om spulletjes te kopen. Want wat is verantwoord en wat niet.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Kroppie »

koop wat je echt nodig hebt en laat de rest gewoon liggen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door dieseltje+ »

Sommige bedenken dat achteraf pas waar het voor nodig is, meenemen, was zo goedkoop.
Mezelf ook eens op betrapt bij de Action :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door de Jonckheer »

Als je hetzelfde gaat doen als Action, dus massaal inkopen, heb je ook een lage stuksprijs. Als je vervolgens niet de hoofdprijs ervoor vraagt aan de consument heb je een goedkope winkel. Lever er geen commentaar op maar profiteer ervan want je weet helemaal niet waar al die spullen vandaan komen en hoe door wie ze vervaardigd zijn. En mij interesseert dat bovendien eigenlijk niet zeg ik er dan maar bij. Wij hoeven niet de misère van de hele wereld op onze schouders te nemen, mensen hebben zelf een eigen verantwoordelijkheid. Koop jij het niet doet een ander dat wel en koopt niemand het is degene die je wilt helpen niet geholpen want die heeft dan geen werk meer. Deugen is niet altijd en overal goed, eigenlijk meestal niet . .
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door AadenAnke »

Wel ik ben van mening dat we wel degelijk moeten kijken zijn er echt misstanden kinderarbeid, slavernij (ja ook nu bestaat dat nog) dwangarbeid dat soort dingen waar je je niet prettig bij voelt. Maar dat geld ook voor je pensioenfonds hè, vindt je oké dat je fonds in wapenhandel belegt? Of in zwaar vervuilende bedrijfstakken of in de illegale houtkap? De over grote meerderheid vind dat het rendement dan maar een procentje minder moet zijn. Ook bij wat we kopen mogen we daar best over nadenken. Boeren willen van supermarkten een eerlijke prijs kilo knallers en leg batterijen vinden we niet wenselijk en velen zijn bereid er iets extra's voor te betalen om de dieren een beter leven gunnen. Bij bedrijfsleiding wordt vaak aan de leverancier een garantie gevraagd dat er geen kinderarbeid bij de productie plaats vindt. In de touringcar sector is er een paar jaar geleden een keurmerk afgesproken. Cao naleving en naleving van arbeidstijden. Misstanden zullen er wel blijven maar die kunnen we dan wel aanpakken. Daarbij moeten we natuurlijk wel in de gaten houden dat onze waarden en normen niet in de hele wereld toepasbaar zijn

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Dafluc »

Nee, je kunt als klant niet alles weten. En ook niet overal verantwoordelijk voor zijn. Maar je ogen voor alle onrecht die eraan vastzit sluiten is weer het andere uiterste. Een beetje oog voor zoiets als bijvoorbeeld naaiateliers waar kinderen dag en nacht werken voor een paar cent mag je wel hebben. Dat heet sociaal betrokken. Maar dat ben je of dat ben je niet. En dit bedoel ik helemaal in het algemeen en op niemand hier in het bijzonder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door camperaap »

Helemaal mee eens. :thumbup:
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Gino608D »

Als ik alles koop wat ik kan betalen dan is mijn geld ook snel op.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Kroppie »

en als je geld op is dan is alles duur geworden

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie