Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door KTManiac »

dieseltje+ schreef:
vr 08 jan 2021, 9:19
Ik zou voor de RS4 gaan. Kwijl :wink:
Zonder twijfel, dus dat advies zou ik ook kunnen waarderen. :thumbup:
Panda's niet.... :wink:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Bob Diesel »

KTManiac schreef:
vr 08 jan 2021, 9:07

Het gaat me vooral om de "Het is goedkoper dus beter" getinte reakties die je hier bovengemiddeld vaak vindt.


Het is duurder ,dus beter gaat ook niet op
Dit word niet alleen hier vaker vermeld
Maar bv ook door de consumentenbond

En wat Jos schrijft is gewoon waar :thumbup: :bow:
Maar dat schijnen veel niet te kunnen aanvaarden

Als alleen het duurste in aanmerking mag komen
Dan kunnen er veel ,ik zeker de camper de deur uit doen

Dus stop er eens mee om in elkaars beurs te kijken :bang:
En elkaar niet te maat te nemen hoe en waar aan een ander zijn/haar €€€€€ denkt te spenderen :idea:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 08 jan 2021, 9:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door KTManiac »

Bob Diesel schreef:
vr 08 jan 2021, 9:24
Het is duurder ,dus beter gaat ook niet op
Klopt, daarom schreef ik dat ook niet. :thumbup:

M.b.t. tot de rest van je betoog voel ik me niet het minste aangesproken dus ik zal maar me onthouden van een reaktie. :wink:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Dafluc »

Maar we kunnen het er toch over eens zijn dat niet iedereen hetzelfde zoekt. En dat alleen daarom al verschillende antwoorden geen kwaad kunnen? De een kan en wil er meer voor uitgeven dan een ander. Als er dan keus is is dat op zich toch prima?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door dieseltje+ »

Bob Diesel schreef:
vr 08 jan 2021, 9:24
KTManiac schreef:
vr 08 jan 2021, 9:07

Het gaat me vooral om de "Het is goedkoper dus beter" getinte reakties die je hier bovengemiddeld vaak vindt.

Dus stop er eens mee om in elkaars beurs te kijken :bang:
En elkaar niet te maat te nemen hoe en waar aan een ander zijn/haar €€€€€ denkt te spenderen :idea:
Volgens mij gaat hier wat scheef en een schoolvoorbeeld van geschreven teksten, lezen wat je wilt lezen en niet lezen wat er staat. Gemis van interactie?!
Ik lees (maak) nergens op uit KTM zijn berichten dat hij in andermans beurs kijkt of dat zelfs maar bedoelt.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door KTManiac »

Dafluc schreef:
vr 08 jan 2021, 9:47
Maar we kunnen het er toch over eens zijn dat niet iedereen hetzelfde zoekt. En dat alleen daarom al verschillende antwoorden geen kwaad kunnen? De een kan en wil er meer voor uitgeven dan een ander. Als er dan keus is is dat op zich toch prima?
Keus is prima. Waar het me om gaat is dat het heel vaak voor iemand zonder enig technisch inzicht moeilijk (zo niet onmogelijk) is te beoordelen of dat goedkope Ali product (ik noem maar een voorbeeld) inderdaad gelijkwaardig (of toch minstens veilig te gebruiken) is aan het 'merkproduct'.
Ik heb genoeg voorbeelden in huis gehad (en na ontvangst onmiddelijk in de kliko gedeponeerd) van goedkope Ali rommel. (Ja, ik neem de gok ook wel eens en er zit ook vaak genoeg wel wat goeds bij hoor)
Een hydraulische Russische krimptang van Ali: Prima ding! :thumbup:
De eerste batch krimpogen die ik via Ali bestelde: flinterdunne rommel die ik niet ga gebruiken in een mobiele toepassing. > Kliko.
De tweede bestelling bij een andere leverancier: Prima! Ik neem nu de gok niet eens meer en bestel ze gewoon bij een NL electro handel.
Vermogens/verbruiks metertjes die ik via Ali bestelde: functioneel prima, maar een behuizing gemaakt van 'boterkuipjes' plastic en gesoldeerde aansluitconnectoren die een mm boven de print 'zweven' en die ik dus niet gebruik in een mobiele (dus niet trillingsvrije) toepassing zonder dat ik die connectoren eerst even opnieuw soldeer of fixeer met 2 componentenlijm. Heb ze overigens niet gebruikt maar weggegeven met vermelding van de beperkingen.
Kettingpons voor de motor van Ali (2 tientjes): Na eenmalig gebruik (en een hoop gevloek) > Kliko en meteen een Whale kettingpons van 200 Euro besteld. Topding! (Zeker voor gereedschap waar mogelijk m'n leven van af hangt heb ik merkwaardig genoeg de norm redelijk hoog liggen)
Ik zou nog best een aardig tijdje door kunnen gaan met dit lijstje....

Natuurlijk, je kunt geluk hebben en voor weinig een prima product kopen.
Het gaat er mij meer om dat je een leek niet zondermeer altijd naar de goedkoopste oplossing moet verwijzen zonder je bewust te zijn van de mogelijke risico's.

En inderdaad, iedereen is vrij voor zichzelf te bepalen wat de afweging prijs/kwaliteit moet zijn.
Probleem is alleen dat die prijs duidelijk zichtbaar is, terwijl de kwaliteit dat niet altijd is of pas duidelijk wordt na een tijdje gebruik.
dieseltje+ schreef:
vr 08 jan 2021, 10:03
Volgens mij gaat hier wat scheef en een schoolvoorbeeld van geschreven teksten, lezen wat je wilt lezen en niet lezen wat er staat. Gemis van interactie?!
Ik lees (maak) nergens op uit KTM zijn berichten dat hij in andermans beurs kijkt of dat zelfs maar bedoelt.
:thumbup: Daarom reageerde ik daar ook maar niet inhoudelijk op....
Idd, beperking van geschreven teksten en de interpretatie daarvan vanuit persoonlijk perspektief.
Gok dat de conversatie compleet anders zou verlopen wanneer ik met Bob onder de luifel van een camper aan een biertje zou zitten. :cheers:
Ow ja, ik moet geen Schultenbrau hoor. Doe maar een Affligem Triple of zo. :wink: :-B
Laatst gewijzigd door KTManiac op vr 08 jan 2021, 11:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door de Jonckheer »

Gelukkig zijn er vele wegen naar Rome. Ik had natuurlijk een Victron Multiplus in de winkel kunnen kopen maar die Multi die op een beurs had gehangen en daardoor €500 goedkoper was omdat ze de doos kwijt waren hoefde ik niet lang over na te denken. En zo zijn er tig voorbeelden van hoe het net zo goed maar wel goedkoper kan. Ik heb €1200 uitgespaard door 6 Chinese banden te kopen ipv westerse. Speciale bus banden, voldoen prima want ze zijn mooi stil, je voelt ze niet en ze sporen goed, dus wat wil je nog meer? En nu niet roepen dat dat troep is want er zijn transportbedrijven die alle trucks op Chinese banden hebben staan momenteel en die doen dat echt niet als die niet betrouwbaar en goed zijn. Onbekend maakt onbemind.
Uiteraard komt weer de Action voorbij. Alsof die alleen maar troep verkoopt, wat niet waar is. Ik heb zowel in huis als in de camper alle verlichting met led lampen van de Action. Daarvan moet de eerste nog stuk gaan en dat na jaren. Dat was voorheen anders toen ik een aantal led lampen van o.a. Philips had gekocht voor meer dan de dubbele prijs van Action. Van die lampen leeft er geen enkele meer dus welke zijn dan beter? Juist ja.
Aliexpress is ook zoiets. Voor thuis een wifi verwarmingsthermostaat gekocht uit China, werkt perfect. Exact dezelfde kon ik hier bestellen voor €100 meer. Ja, ik ben daar gek!
En zo kunnen we nog wel even doorgaan . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Bob Diesel »

KTManiac schreef:
vr 08 jan 2021, 9:28
Bob Diesel schreef:
vr 08 jan 2021, 9:24
Het is duurder ,dus beter gaat ook niet op
Klopt, daarom schreef ik dat ook niet. :thumbup:

M.b.t. tot de rest van je betoog voel ik me niet het minste aangesproken dus ik zal maar me onthouden van een reaktie. :wink:
Het is ook een reactie/advies niet op een(jou) persoon
Meer iha
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door KTManiac »

OK :thumbup: , maak ik me dus ook schuldig aan onderstaande:
KTManiac schreef:
vr 08 jan 2021, 10:48
Idd, beperking van geschreven teksten en de interpretatie daarvan vanuit persoonlijk perspektief.
:angel:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Bob Diesel »

:hug: :cheers: :cheers:
Liefst Alfa, in de aanbieding 2 halen 1 betalen goed koper
Maar 2 x zo lekker als schultenbrau
Een goede triple mag ook :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Dafluc »

KTManiac schreef:
vr 08 jan 2021, 10:48
Ow ja, ik moet geen Schultenbrau hoor. Doe maar een Affligem Triple of zo. :wink: :-B
Je bent in ieder geval wel prettig consequent :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door dieseltje+ »

Zit nu waarschijnlijk in het verkeerde topic :wink:
Want.....hier word ik nou blij van :-B
Geven elkaar een beetje de ruimte, iedereen in zijn waarde en kunnen met zijn allen aan het bier.
Hou vast mannen :cheers:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door hathi »

Dafluc schreef:
vr 08 jan 2021, 9:47
Maar we kunnen het er toch over eens zijn dat niet iedereen hetzelfde zoekt. En dat alleen daarom al verschillende antwoorden geen kwaad kunnen? De een kan en wil er meer voor uitgeven dan een ander. Als er dan keus is is dat op zich toch prima?
Ik geloof dat dit de enige juiste definiëring is,maar of het daardoor gaat veranderen.? Maar ergens is de huidige gang van zaken,ook wel weer amusant ,dus je iets minder aangesproken voelen,al zal het niet meevallen :hug:
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door seth_space »

Het is duurder dus beter is onzin
Het is goedkoper dus beter is onzin.

Uitwisselen van ervaringen is prima. En ook die slechts een persoonlijke ervaring betreffen. Je moet dan wel oppassen voor het generaliseren van niet geobjectiveerde ervaringen. Niet iedereen kan daar inderdaad de juiste inschatting maken en dan is advies geven zoals altijd een aandachtspunt.

Zeker op het gebied van electronica is er nogal wat prijsverschil wat lang niet altijd gerelateerd is aan betere kwaliteit. Ook omgekeerd is er electronica die erg goed koop is en na inspectie levensgevaarlijk.
Belangrijk bij aanschaf is de eigen vaardigheid. Ben je op dat gebied onervaren dan kan een lokale leverancier die je kunt bellen/spreken goud waard zijn. Heb je voldoende vaardigheden om een onduidelijke instructie te kunnen doorzien en in te schatten wat er bij komt kijken dan kan het prijsvoordeel erg groot zijn.
Wat ook een rol speelt bij een bestelling bij een onbekende (buitenlandse) leverancier is het feit of je eventueel bereid bent een risico te nemen en of je de financiele speelruimte hebt dat risico te nemen.

Het is dus met name aan de lezer om zelf een bewuste keuze te maken die samenhangt met de eigen kennis en vaardigheden.

Grappig is dat beide "kampen" nogal eens doorslaan in hun benadering. De "goedkopen" accepteren bepaalde zaken die anderen weer absoluut zouden weigeren. De "duren" lopen te koop met een fantastische oplossing waar ze vervolgens slechts een klein deel effectief van gebruiken .

Blijft staan dat uitwisseling van ervaringen de basis blijft van een forum. Of dat nu je favoriete merk is of budget, het is aan de lezer een keuze te maken.

Wat mij trouwens opvalt is dat ik nogal wat technische vragen krijg via PM van mensen die zoals ze zelf aangeven, geen zin hebben zich in discussies te mengen of afgeschrokken zijn door soms bijna agressieve reacties op vragen of keuzes. Zijn er meer met die ervaring?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie