Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Richard 534
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 25 dec 2020, 9:31

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Richard 534 »

Bedankt Stieneke!
Ik ben er erg gecharmeerd van!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 9 met Tapatalk

Nala53
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 dec 2020, 17:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Nala53 »

Hello allemaal ik ben Janette en heb pas deze Chasson Allegro 67 camper gekocht van 2005, weinig kilometers en in top staat. Ik heb meer dan 15 jaar een camper gehad maar had vorig jaar mijn nieuwste camper uit 2013 verkocht dit ivm mijn 3 kleinkinderen die ik niet kon missen. Ik heb vorig jaar een pracht caravan gekocht zodat mijn kleinkinderen kon bij me komen en ook logeren. De bedoeling was dat ik elke jaar op een andere camping zou staan maar ivm Corona ben ik nergens geweest en de nieuwe caravan staat inmiddels bijna een jaar in de stalling! daarom ik koos nu om nogmaals een camper te kopen. Ik weet alleen niet hoe ik het dinette kan ombouwen in een slaap plaats en ook niet hoe het tafelblad beneden gaat, ik zou heel blij zijn als iemand dat voor me uit kan leggen. Alle tips voor deze type camper zijn welcome. Het lukt me niet om een foto up te loaden ook al valt het binnen de maat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Afbeelding
Als het zo’n poot is (challenger, ookTrigano groep) de handel naar links en heel hard naar beneden drukken,je moet er bijna op gaan zitten .Eerst de kussens van de dinette weghalen.
Suc6
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Dek9
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 dec 2020, 22:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dek9 »

Hoi ik ben Erik 58 jr getrouwd en hebben n knaus camper van 1993 in Zeeland, we gebruiken m eigenlijk alleen voor dagtochten omdat we gezien de leeftijd er niet mee naar t buitenland durven.
Zijn op zoek naar n jongere camper met aparte bedden evt n afsluitbare slaapplek, wellicht komen we hier aan tips van jullie welk type en waar moet je op letten etc.
Posslaars
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 dec 2020, 21:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Posslaars »

Ook wij zijn nieuw hier. Trotse bezitters van een possl summit 600.
Ik stel graag meteen een vraag: welke gasflessen gebruiken jullie in de summit 600? Volgens de beschrijving kunnen er 2 in, een van 11 kg en een van 5 kg en ons werd geadviseerd de Primagaz licht gewicht metalen flessen te gebruiken. De grote fles past prima, maat de kleine niet, die is te breed. Welke flessen gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frits U »

Ik heb 2 kunstofflessen van 7.5 kg benegas
Maar we hebben nog niet veel buscamper ervaring dus pin je niet vast
We hebben een Adria Twin supreme 640 op een Fiat ducato

Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

Ik heb 2 flessen van 6kg in gebruik. Gebruik van de koelkast ongeveer 300uur plus koken en water verwarmen per fles. Dan is er nog genoeg ruimte om de kabelhaspel, gereedschaptas, gieter en waterslang op te bergen zonder het ventilatiegat in de bodem te bedekken.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tiemen »

@Aadenanke,
Als beginnend camperaar zeg ik dus: 6 kg is genoeg voor 12 dagen (300:24) om te koken, boiler en koelkast (hoevaak/lang). Ik probeer namelijk een idee te krijgen hoeveel gas je mee moet nemen.
Mocht je nog meer info hierover hebben, dan graag.
Groet,
Tiemen
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door appellover »

Eigenlijk is dit topic alleen voorstellen.
Maar ik gebruik zomer en winter ongeveer liter lpg per dag (500 gr.)Koelkast en koken.
Boiler en kachel op diesel.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

@Tiemen koelkast en koken op gas en de rest op diesel. Tip ff een nieuw topic maken "gebruik van gas" :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tiemen »

Allebei bedankt! :cheers:
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
PaPatrick
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:13

potentiële herintreders



Bericht door PaPatrick »

Niew hier? Yep hier wel, maar niet geheel als camperaar.
Wij zijn zeg maar een soort van herintreders...

zo'n 25 jaar geleden ooit eens begonnen met een VW T2, doorgegroeid naar een volwaardige camper (VW LT uit '79) om daarna, na 5 jaar camperen over te gaan naar vakanties houden met caravan, tent en semi-georganiseerde auto vakanties (blokhutroute's in Scandinavië).
Met name tijdens de laatste vakanties in Zweden en Noorwegen waar we via Scanbrit van blokhut naar blokhut reisden begon ons vrijbuitergevoel toch weer op te spelen.

Inmiddels is de knoop doorgehakt en hebben we besloten om onze vaste 'grote' auto te gaan verkopen (Volvo V50, 2.4B, 2005, 200K gelopen (iemand interesse? :wink: )) en gaan we op zoek naar een nette campert.

al surfend op het www kwamen we al wel wat tegen, maar weten nog niet precies wat we willen.
Van de ene kant is een nette buscamper (met vast bed, natte cel, etc,etc. én Euro4 label (Ducato, Jumper, Boxer)) een relatief veilige oplossing.
Maar in onze hang naar nostalgia en onthaasten vinden we de oude (klassieke) hymer mobils (zo van voor 1990) zo lelijk en campy dat ze weer mooi zijn (en o-zo praktisch!).
De ‘dikke’ duitse HM's (mercedes) zijn inmiddels verheven tot klassieker (en ook wel over de top geprijsd). Ben al wat alternatieven tegengekomen, de Bedford/Vauxhall (diesel) en de Ford (op basis van een Transit mk2 (2.0 benzine pinto)), over de HM's op basis van Citroen en Peug kan ik vreemd genoeg niet veel terug vinden.
Maar misschien zijn er wel goede alternatieven qua merk/type (ik zag op MP bijvoorbeeld deze: https://link.marktplaats.nl/m1642583028 ... nt=app_ios , maar das dan wel weer een hele grote sloep)

Anyway, ik ga hier op het forum eens in ieder geval goed mijn ogen de kost geven en wellicht (hopelijk) binnenkort onze aanwinst showen.

P.S. Tips en Tricks zijn zeer welkom!
SamvSpr
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 dec 2020, 18:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door SamvSpr »

Goede avond nieuw hier Sam, 30 jaar, single en ben me aan het oriënteren voor een compacte bus camper met hefdak (Peugeot expert, VW T6, L=5m, H=2m)
Camper wordt mijn hoofd vervoersmiddel voor woon werk verkeer en zal daarnaast voornamelijk gebruikt gaan worden voor korte weekend tripjes, naar de natuur(Ardenne, Eifel, etc), steden tripjes en festivals en 1 a 2 keer per jaar een trip van 3+ weken waarbij er 2 Offroad motoren(Husaberg, KTM) mee achter in gaan naar bergachtig gebied in Europa om daar ritten te gaan maken vanuit camping of voor amateur rally’s (hellas Griekenland, Andalusië Spanje) ik wil de motoren op deze afstand mee in de bus omdat dit praktischer is dan auto met losse aanhanger.

Afbeelding
Ik zal apart topic aan maken voor mijn specifieke vragen want ik heb met de zoek functie nog niet alle informatie kunnen vinden.

Groetjes van Sam
Zwerverchris
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 14:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zwerverchris »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2021! Ik ben Chris en ik ben volgende week de trotse bezitter van een Globecar Campscout.
Ik kijk er naar uit om mee op reis te gaan. Ik zal er zelf ook een paar weken in februari in verblijven. Ik heb genoeg vragen en hoop van jullie kennis gebruik te kunnen maken. Bedankt alvast.

Gr chris
Plaats reactie