Virtueel op reis

Algemene campervragen en -opmerkingen.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Virtueel op reis



Bericht door camilo »

Sinds 2014 maak ik van al mijn reizen continu videoopnames, door de voorruit van de camper, met "afgedankte" camcorders. Tot 2017 in SD kwaliteit met als opname/weergave-media harddisk recorders en daarna in HD op AVCHD-dvd's. Een gemiddelde reis resulteerde in 120 tot 150 uur opnames dus dat kijk je niet zo snel even terug. Maar sinds de lockdown(s) heb ik meer dan genoeg tijd om elke dag een uur of twee terug te kijken. En wat ben ik blij met die opnames! Het is alsof je de reizen echt terug beleeft en ik zie nu pas wat ik links en rechts van de weg mistte doordat ik me op de weg en het verkeer concentreerde. Door de beelden even te pauzeren kan ik op de kaart terugzoeken waar dat ene leuke plekje was. Gisteravond bijvoorbeeld de route van de CP in Oloron tot iets voorbij Larrau gekeken. Die reed ik op 24 september 2017. Prachtige route met behoorlijk veel mogelijkheden om links en rechts van de weg even te pauzeren. Over die 45 km wel ruim anderhalf uur gedaan, mede vanwege een kudde schapen die over de weg werd gedreven. (leuk om te zien, trouwens). Die dag was trouwens een zondag en er was nogal wat toeristisch verkeer waaronder motorrijders die meer oog lijken te hebben voor de snelheid waarmee ze de weg kunnen "bedwingen" dan voor het natuurschoon en de andere weggebruikers. Ik kan mijn opnames helaas niet delen door ze op youtube te zetten, maar kijk daar eens op "Riding Shotgun": een Amerikaanse trucker neemt je middels zijn dashcam mee op zijn reizen door de VS.
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Virtueel op reis



Bericht door rollercoaster »

Zo zijn er veel vrachtwagen chauffeurs die dat doen , kijk maar op youtroep , o.a. driving Scania S520 , staan er veel op vooral veel in Noorwegen , Zweden , Finnland etc etc.
Laatst gewijzigd door rollercoaster op do 24 dec 2020, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Virtueel op reis



Bericht door Jan en Simonne »

Wat leuk!
Ik wil al een poosje een dashcam, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Virtueel op reis



Bericht door Camperaapje »

Jaaaaa dashcam is mooi!!

https://youtu.be/sWOtI3GSQFU
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Virtueel op reis



Bericht door Grumble »

https://youtu.be/xh8nIJaY7IY

Gorges de la Bourne, Frankrijk
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6715
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Virtueel op reis



Bericht door evdoetelaar+larana »

Camperaapje schreef:
wo 23 dec 2020, 15:06
Jaaaaa dashcam is mooi!!

https://youtu.be/sWOtI3GSQFU
Mooie video. Vaak zulke routes met de motor gereden. Komend jaar met de camper (tenzij Covid roet in het eten gooit).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Virtueel op reis



Bericht door roma »

Ik heb een oude Gopro2 voorin gemonteerd. Vooral voor de spannende momenten.
https://www.youtube.com/watch?v=vLLPTva3UPg
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Virtueel op reis



Bericht door KTManiac »

Leuk filmpje :thumbup:, helemaal gezien maar ik wacht nog op het spannende moment of het 'schrikken in Carrara'.... :?:
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Virtueel op reis



Bericht door Arie55 »

Voordat ik een camper had, zat ik me te vergapen aan die filmpjes. Zat te mijmeren dat ik dat ook wilde en deed alsof ik zelf achter het stuur zat. Nu heb ik al jaren een camper en kijk die filmpjes niet meer. Ik wil zelf op pad zijn. Zelf die mooie dingen zien. En als het even tegen zit, is de gedachte: dat hoort allemaal bij het avontuur.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: Virtueel op reis



Bericht door Ar-noob »

Wij hebben jarenlang fietsvakanties gehouden alvorens onze camper aan te schaffen. Dan is de snelheid van camperaapje in die afdaling best wel spannend ...
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Virtueel op reis



Bericht door DucatoDolf »

Arie55 schreef:
vr 25 dec 2020, 14:04
Voordat ik een camper had, zat ik me te vergapen aan die filmpjes. Zat te mijmeren dat ik dat ook wilde en deed alsof ik zelf achter het stuur zat. Nu heb ik al jaren een camper en kijk die filmpjes niet meer. Ik wil zelf op pad zijn. Zelf die mooie dingen zien. En als het even tegen zit, is de gedachte: dat hoort allemaal bij het avontuur.

Arie
Helemaal mee eens. Klikte net op die link hierboven, verschrikkelijk. Het idee dat ik daar zelf een keer kom en dan het idee krijg dat het helemaal niet nieuw voor mij is. Meteen uit gedaan. Plaatsen waar ik niet kan komen prima. Verlaten Tsjernobyl? Prima om een filmpje van te zien, ik hoef er echt niet naar toe. Diepzee duiken, mooie beelden, zal het zelf nooit meemaken. Maar een reis naar Noorwegen over de gewone weg bekijken vanaf mijn beeldscherm? :oops:

Maar voor de posters er van, prima hoor :thumbup: Geniet van je herinneringen.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Virtueel op reis



Bericht door Camperaapje »

Ar-noob schreef:
za 26 dec 2020, 14:46
Wij hebben jarenlang fietsvakanties gehouden alvorens onze camper aan te schaffen. Dan is de snelheid van camperaapje in die afdaling best wel spannend ...
We hebben regelmatig gehad dat we door wielrenners werden ingehaald :shock: :lol:
Er ging er zelfs eentje vol onderuit door een klapband!! Gelukkig achter ons.
Zo heel hard gingen we niet hoor...kilometertje of 30.....te zien rechts onder in beeld.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Virtueel op reis



Bericht door Camperaapje »

Arie55 schreef:
vr 25 dec 2020, 14:04
Voordat ik een camper had, zat ik me te vergapen aan die filmpjes. Zat te mijmeren dat ik dat ook wilde en deed alsof ik zelf achter het stuur zat. Nu heb ik al jaren een camper en kijk die filmpjes niet meer. Ik wil zelf op pad zijn. Zelf die mooie dingen zien. En als het even tegen zit, is de gedachte: dat hoort allemaal bij het avontuur.

Arie
de werkelijkheid is ook veeeeeele malen mooier, bovendien spannender haha!!
Maar ik word wel nieuwsgierig van sommige routes die ik van anderen zie....en dan denk ik: oooh die gaan we ook doen. (of juist soms niet)
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Virtueel op reis



Bericht door rollercoaster »

ja , wat je er mee doet moet een ieder lekker zelf weten , maar er zijn hele volksstammen die van a naar b rijden via de snelweg en dan mis je toch wel veel moois onderweg , en je mag kijken , niks moet.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Plaats reactie