Een tweedehands Rimor kopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Wilma Kesselring
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 21:54

Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door Wilma Kesselring »

Wij staan op het punt om een 2e hands camper te kopen, na lang zoeken denken we dat we nu het exemplaar gevonden zouden kunnen hebben dat aan onze wensen voldoet. Een Rimor Dynamic 28 uit 2015 met net iets meer dan 100.000 kilometers op de teller, onderstel is een Renault Master. Tips welkom! Wie heeft ervaring met Rimor campers? Toevallig iemand hier op forum die dit type in zijn bezit heeft of heeft gehad? Is wel allemaal heel erg spannend en zijn toch onzeker over de aankoop omdat het zo een groot bedrag is wat je betaald. Zijn wel van plan aankoopkeuring te doen overigens omdat we echt 0,0 verstand hebben van deze dingen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Een 2e hands camper kopen



Bericht door Sandor Gora »

En naar een weegbrug om te weten wat die echt weegt!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Een 2e hands camper kopen



Bericht door isoplus »

Een Renault Master is niet erg populair als camperonderstel dus zie wat referenties te vinden over de Renault. De meeste campers staan op Fiat of Mercedes daar is ongetwijfeld een rede voor.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Een 2e hands Rimor kopen



Bericht door willemzon »

Gezien het bj 2015 en 100.000 km gereden, lijkt mij veelvuldig gebruikt als huurcamper en in handen geweest van 10 tallen onervaren camperaar.
Alhoewel ik niet tegen een huurcamper ben, vooral van een nieuwe die 1 seizoen is gebruikt en dan 20.000 km heeft gereden, heb ik in dit geval mijn bedenkingen.
Ik zou mijzelf nog eens een paar keer achter de oren krabben.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Een 2e hands Rimor kopen



Bericht door pwhooftman »

Persoonlijk vind ik de argwaan tegen huurcampers ongegrond. Een camper kan ook 5 jaar in bezit geweest zijn van één iemand die hem elke bergop afwurgde tot 1500 toeren, of continu met de voet op het koppelingspedaal rondreed.

Kijk gewoon goed naar het interieur en exterieur, als de gebruikssporen normaal zijn en er is onderhoudshistorie, dan kan een camper die 5 jaar gebruikt is er beter aan toe zijn dan een camper die 5 jaar lang 11 maanden achter elkaar stil stond.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Een 2e hands Rimor kopen



Bericht door Bas vd laar »

Is inderdaad een verhuur camper geweest.
Hoeft niet slecht te zijn, maar vaak is er wel van alles beschadigd binnenin.
Kijk alles dus na, de raamsverduistering, greepjes, alle kastjes een keer open en dicht enz.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Een 2e hands Rimor kopen



Bericht door PaulBng »

En jij weet dat met de summiere info weer direct te vinden, Bas!



Paul
B-san
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 16:13

Re: Een 2e hands Rimor kopen



Bericht door B-san »

Rimor is natuurlijk een 'budgetmerk'... veel camper voor (relatief) weinig geld, maar er zijn dan ook duidelijk kostenbesparende keuzes gemaakt op kwaliteits- en materiaal vlak.
Dat wil niet persé zeggen dat zo'n camper slecht is, maar gebreken kunnen zich wel eerder of ernstiger aandienen.

Gezien de kilometerstand t.o.v. de leeftijd mag je er wel van uit gaan dat deze in de verhuur heeft gelopen.
Het is algemeen bekend dat campers in de verhuur in 99% van de gevallen meer te leiden hebben dan deze van een particulier (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen). Op zich hoeft ook dat geen probleem te zijn, maar hou hier wel rekening mee.

Of het een goede camper is kan niemand hier zeggen zonder de camper gezien te hebben, maar neem beide punten wel mee in je overweging.
Een Rimor uit de verhuurvloot zou mij dan ook alleen kunnen bekoren als de prijs dan ook écht heel scherp is, maar die afweging is natuurlijk persoonlijk.
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Een 2e hands camper kopen



Bericht door Gerard.Smolders »

isoplus schreef:
wo 16 dec 2020, 9:57
Een Renault Master is niet erg populair als camperonderstel dus zie wat referenties te vinden over de Renault. De meeste campers staan op Fiat of Mercedes daar is ongetwijfeld een rede voor.
Hij mag dan niet populair zijn , maar mijn sun ti knausje
op de master rijd heerlijk ( drieliter 136pk )
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat de Master kwalitatief gezien zelfs een betere wagen is. Waarom Fiat vaker gebruikt wordt is denk ik de prijs. Maar wij rijden echt geen Fiat, Master of welk merk op hoor. Deze wagens worden gebouwd op 50.000km per jaar en dat een 8 jaar lang. Bij ons lijden ze meer van het stilstaan dan van het rijden. Van alles wat echt verslijt dat moet wel onderhouden worden en dat laat nogal eens te wensen over. Lease wagens die gaan na een 5 jaar de handel in dus vaak minimaal onderhoud in het laatste jaar. Maar ook daar kan je toppertjes uit halen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Hij mag dan niet populair zijn , maar mijn sun ti knausje
op de master rijd heerlijk ( drieliter 136pk )
Dat is een beetje appels met peren vergelijken, de nieuwprijs is ook stukken hoger.
Zo'n Knaus zit dan ook veel beter in elkaar en is prachtig afgewerkt.
En de 3 liter DCI is een fijn en goed blok, hoewel de 2.3 die in deze Renault zit ook wel goed bekend staat.
Wilma Kesselring
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 21:54

Re: Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door Wilma Kesselring »

Helaas, niet doorgegaan na keuring toch van afgezien. Dekra rapport, volledige keuring 520 euro. Veel dingen die dan nog niet duidelijk zijn. Totaal rapport gaf ons niet de indruk dat het mis was, maar toen we vroegen om verduidelijking van enkele punten en dit nagevraagd hebben. Vond keurmeester de lichte vochtinwerking toch niet zo licht. Uiteraard hadden wij naderhand echt vermoeden dat de dealer hiervan op de hoogte moest zijn geweest en ons dus gewoon maar wat op de mouw had gespeld. En iedereen maar zeggen ach, wees blij dat je camper niet gekocht hebt. Nee, wel 520 euro armer en desillusie rijker. Is er een lijst van camper verkopende dealers die het niet zo nauw nemen met de eerlijkheid?
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door isoplus »

Nee , hier mag je zo'n lijst niet plaatsen in ieder geval.
De meeste kans op een goede camper heb je bij een goed verhuur bedrijf dat ze nieuw inzet en na twee jaar in de verkoop doet. Die hebben doorgaans duidelijk wat er met de camper gebeurd is en doen vaak het onderhoud ook zelf.
Niet goedkoop wel goed, een bedrijf in Baak, Achterhoek en zo zijn er nog wel een paar.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Een tweedehands Rimor kopen?



Bericht door AadenAnke »

Er zijn zat campers te koop op dit moment is de markt een ietsje pietsje overspannen zeg maar dus alles wat camper heet gaat over de toonbank zeg maar. Het spreekwoord luidt "zoek en gij zult vinden" en dat geld hier ook. Als je er een gevonden heb weer laten keuren, kost wat maar maakt veel duidelijk. Van een eerste eigenaar tot een ex verhuur ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Succes met zoeken

Gr. Aad
Plaats reactie