Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13185
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

Wat mooi recht uit het hart :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door FrS »

wat een geleuter allemaal, er is nu eenmaal een virus en hoe je dat beleefd is voor iedereen anders, ook wat je ermee wel of niet doet. Er zijn nu regels vastgesteld die niet leuk zijn , voor iedereen. Je moet het ermee mee doen, eens on niet mee eens. Als je de hele familie wil uitnodigen doe je dat toch lekker, ga je op pad met de camper idem. Eigen verantwoording, alleen veel mensen hebben dat niet (meer)en nu worden er regels gemaakt en dan ineens staan velen op de achterste benen. Neem je eigen verantwoordelijkheid en doe wat je denkt dat goed is voor jezelf maar denk wel aan een ander.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Jan en Simonne »

@Savemieke
:clap: :clap: :clap:
Ik ben er even stil van...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45176
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

Neem je eigen verantwoordelijkheid en doe wat je denkt dat goed is voor jezelf maar denk wel aan een ander.
En daar is het dus fout gegaan.

@Saviemeke: mooi stukje wat je geciteerd h :thumbup: ebt
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

"Op 2 juli liepen wij al verplicht in Duitsland met mondkapjes binnen én buiten in winkelstraten. Wat heeft het geholpen? Niets! Accepteren dat we allemaal doodgaan in het beste. En daarnaast: Ouderen hebben statistisch gezien een grotere kans om dood te gaan."
Dit was mijn persoonlijke ervaring. Helaas had ik niet voldoende tijd om de officiële instanties van de staat te raadplegen. Overal witte borden met een rode rand en een mondkapje er op. Iedereen op de parkeerplaats, en in de winkelstraten, een mondkapje op. Ook in de winkels, overal een mondkapje op. Helaas heb ik me door die onbekende mensen laten leiden en onterecht aangenomen dat het om een verplichting ging. Hoe fout kan men zijn door blind achter een groep schapen aan te lopen? Ik had de geldende regels moeten raadplegen!
Mijn excuses dat ik foute informatie heb verspreid en daardoor de indruk heb gewekt dat het op 3 juli verplicht was om in die stad in Duitsland een mondkapje te dragen.

Dus zal ik in de toekomst mijn eigen gedachten en ideeën laten voorgaan in plaats van de ideeën en gedachten van een kudde schapen. Zo heb ik net op Facebook gelezen dat een roze dames slip op je hoofd dragen misschien ook kan helpen tegen Covid-19. Ik heb er al een in de lade onder het bed gevonden en ik doe hem morgen naar de Lidl op. In de gedachte, baat het niet dan schaad het niet. Dan kunnen we tenminste met z'n allen zien wie actief meestrijd tegen het virus.

Fijne dagen.
Laatst gewijzigd door jielus op wo 16 dec 2020, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door metatoon »

Mondkapjes hebben niet geholpen zeg je.
Bij niemand is bekend hoe het gelopen zou hebben zonder mondkapjes.Meer besmettingen of minder?
En er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden.
Een ervan zou kunnen zijn ,laat maar lopen die boel!!!!

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
roma
Berichten: 4529
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door roma »

jielus schreef:
wo 16 dec 2020, 15:38
.........een roze dames slip op je hoofd dragen misschien ook kan helpen tegen Covid-19...
Een slipje filtert beter dan een lange onderbroek. Wel na gebruik op 60 graden wassen. Tot morgen bij de Lidl. Ik heb er 1 met panterprint.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

"Een ervan zou kunnen zijn ,laat maar lopen die boel!!!!", dat is mijn idee Toon. Maar dan wel de kwetsbaren in "een bubbel" en extra beschermen. Dus niet die twee kinderen afgooien bij opa en oma omdat pa en ma moeten werken! Ik heb een mening en wanneer ik me niet als kwetsbaar definieer kan ik me vrij bewegen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45176
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door thole »

"Op 2 juli liepen wij al verplicht in Duitsland met mondkapjes binnen én buiten in winkelstraten. Wat heeft het geholpen? Niets! Accepteren dat we allemaal doodgaan in het beste. En daarnaast: Ouderen hebben statistisch gezien een grotere kans om dood te gaan."
Je blijft maar desinformatie verspreiden tav verplichte mondkapjes buiten op straat in Duitsland, dat is nooit verplicht geweest..
Dat moet wel heel lekker voelen voor je, orgasme na orgasme.
Zo heb ik net op Facebook gelezen dat een roze dames slip op je hoofd dragen misschien ook kan helpen tegen Covid-19. Ik heb er al een in de lade onder het bed gevonden en ik doe hem morgen naar de Lidl op. In de gedachte, baat het niet dan schaad het niet. Dan kunnen we tenminste met z'n allen zien wie actief meestrijd tegen het virus.
Grote stoere jongen hoor!
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
metatoon
Berichten: 9612
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door metatoon »

Van die kinderen ,
Met heel veel pijn in ons hart.
Niet de gewoonte hier .

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door jielus »

@thole, ik heb het aangepast misschien begrijp je het nu, en nogmaals mijn oprechte excuses dat ik misinformatie heb verspreid. (Gelukkig ben ik niet de enige want anders stond mij wellicht een zware straf te wachten) Blètende schapen volgen de herder.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80326
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

Tot zover dit punt. Hoor, wederhoor, opgelost, klaar.
Spanje misschien dan maar?
Afbeelding
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dutch Traveler »

Lees hier vele bijdragen van "stoere" camperaars die volgens mij uit verveling, in ieder geval tot vervelends toe,
laten weten dat ze ondanks de wereldwijde pandemie met hun camper in Spanje verblijven.

Zou ik ook wel willen hoor, maar het Reis advies voor Spanje per 16-12-2020 is ORANJE. Vakantie in Spanje NIET MOGELIJK.

Mijn doorlopende reisverzekering is daar heel duidelijk over, en ik citeer.

Ik wil overwinteren in de zon, maar voor mijn reisbestemming geldt code oranje of rood. Ben ik dan verzekerd.
NEE. Als de plek waar je wilt overwinteren in een gebied is waarvoor de kleurcode oranje of rood is afgegeven, ben je NIET verzekerd.
Dat geld zowel voor de kortlopende als de doorlopende reisverzekering.

Ik overwinter in de zon en wil hier graag blijven, wat is verzekerd.
Kies je ervoor om op je overwinter plek te blijven ? Dan ben je NIET meer verzekerd voor mogelijke kosten vanuit je reisverzekering.

Het zal jou dan toch maar overkomen, daar in dat verre Spanje. Lig je met een beetje pech, tussen zes plankjes in ieder geval lekker warm.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Plaats reactie