Onderhandelingspositie nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door @3 »

Abe schreef:Mijn keuze is dan of ik akkoord ga, cq er evt. nog wat te onderhandelen is.
En datzelfde geldt voor de dealer. Dus jullie komen er samen wel uit. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2459
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door bently »

Abe schreef:Maar om op de vraag terug te komen. Ik snap er nogmaals niets van dat men ineens zo'n medelijden/begrip voor de dealer heeft. Je hebt het toch over je eigen portemonnee en die dealer moet maar op zijn eigen portemonnee passen.
Dat doet die dealer dan toch ook ? 4% en anders maar eens ergens anders kijken !
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
ajdonkers
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 23:53

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door ajdonkers »

Goedemiddag. Ik ben Ad en nieuw op dit forum.
Ik wil graag een andere camper kopen. Rijd nu een knaus 708g integraal uit 2003.
De volgende mag iets korter en bij voorkeur met enkele bedden of queensize bed.
Ik heb een knaus van ti meg 650 gezien en die is in een jubileumaanbieding Vansation. In Nederland is deze aangeklede versie ruim € 70.000. In Duitsland kost dezelfde € 55.000.
Nu zag ik discussies over het bedingen van korting bij de verkoper van volgens sommigen tot 10% en weer anderen berichten dat rechtstreeks gaan naar Sulsemoos (Duitse verkoper?) mega veel,voordelen heeft.
Mag ik eens horen Wat haalbaar is in mijn casus?
Dank jullie wel bij voorbaat. Persoonlijke berichten mag ook maar ik weet of of het de bedoeling is dat ik hier een e-mailadres vermeld.

Ad
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door FrS »

invoer v.a. Duitsland = + 2% btw en 25% bpm. + transportkosten
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door macfocus »

Op een nieuwe gaat dld je niet echt helpen, je moet nl. gewoon bpm betalen.... dus het verschil moet groter zijn als de bpm die je moet afdragen
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door AadenAnke »

Wel korting bedingen is iets van wie wil het meeste toegeven. Staat het ding in showroom of moet het besteld worden maakt een groot verschil. In deze tijd dat ze als zoete broodjes de toonbank overgaan zal dealer weinig mee bewegen misschien is dat over een paar maanden weer anders. De dealer heeft nu al de verplichting om een x aantal volgend jaar af te nemen zit hij in maart onder zijn planning zal hij iets meer willen opschuiven. Verder is van belang wat straal jij uit? Iets van ik wil graag of van nou ja misschien kan jij me over de streep trekken maar ik zit nog op de wip. Handelen ik ben er nooit erg goed in geweest.

Had thuis wel het voorbeeld van Pa die kon je iets verkopen wat je niet wilde niet kon gebruiken en niet kon betalen en toch liep je blij de deur uit :oops: ik kreeg er dan een kleur van.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Kroppie »

:D :D , mijn pa was vertegenwoordiger in automatische draaibanken die kon er ook wat van :shh: , bijwijze van spreken verkocht ie zangzaad voor koekkoeks klokken, heb wat dat betreft maar 1 ding geleerd, niks nodig ?, niet in discussie gaan maar gedag zeggen en weggaan.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door rollercoaster »

Onze camper gekocht bij een gezond bedrijf zonder inruil, inclusief alle accessoires 108.995 euro , laten we er een mooi bedrag van maken zei ik , en de camper gekocht voor 100.000 euro zonder weerwoord , dus bijna 10 % , doe ermee wat je wilt maar het is wel mogelijk.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door AadenAnke »

Stond deze in de showroom of moest hij besteld worden?
Begin van het jaar of al over de helft?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door rollercoaster »

Moest nog gemaakt worden zelfs , sorry , had ik erbij moeten vermelden.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door AadenAnke »

Dan heb je dat best goed gedaan lijkt mij. Rest nog 1 vraag wanneer was dat? Midden in de krediet crisis?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door rollercoaster »

2013 besteld , mei 2014 geleverd , wel op de beurs besteld in Dusseldorf gewoon bij Nederlandse dealer.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Eura1 »

Allemaal mooie woorden van ik heb dit of dat bedongen , de klant met een gelukzalige glimlach naar buiten ... Bedenk dat bij een gezond verkoop bedrijf de verkoper nooit zijn broek tot aan zijn enkels laat zakken en binnen zijn vooropgestelde marge zal blijven . :hug:
Grtz
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Bob Diesel »

Ik ben onlangs bij een dealer binnen geweest met onze zoon die daar een caravan had gekocht

hij heeft dit op zijn site staan,bij de caravans en zij mij dat geld ook voor nieuwe campers, roller team/Mobilvetta

Verkoopadviesprijs Nederland
Wij vermelden de Nederlandse verkoopadviesprijs op onze website. In offertes en in onze showroom hanteren wij uiteraard wel onze bekende All-In-Huisprijzen met Laagste Prijsgarantie!

En ter plekke kreeg ik een folder , met de officieele prijzen
en zijn prijs er bij vermeld, ook hier zat 9 a 10 % prijsverschil in

Niet geschoten ,altijd mis :wink:
klakkeloos betalen is niet slim en id , de ondernemer gaat je echt geen geld toegeven
het ligt er aan hoever hij wil en kan gaan, cadeau krijg je niks
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie