Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Mathijs_ schreef:
wo 02 dec 2020, 21:13

Je komt niet zomaar op de IC terecht.
In mijn omgeving hebben 5 mensen het gehad, 1 in de zorg 1 politie agent. 1 gewoon een kantoor baan.
Van de eerste 2 ook de partners.

Allemaal binnen 1 week er boven op en na de verplichte opsluiting gewoon weer verder met hun leven. Nu nergens last van.

Het zijn uitzonderingen die op de IC terecht komen. Net als bij een griep. Dus dat gezeik van die IC is gewoon de TV na praten.
Onzin. Ik praat niemand na, ik praat uit eigen ervaring, een van de eerste (dodelijke) slachtoffers was een familielid van mij.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Het Coronavirus



Bericht door bertt »

Inderdaad Mathijs, als mensen het oplopen en verkeren om wat voor reden ook in mindere conditie kan het slecht met ze aflopen. Daar moet je niet van die rare lichtzinnige opmerkingen over maken.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mathijs_ »

veetee schreef:
wo 02 dec 2020, 21:17
Mathijs_ schreef:
wo 02 dec 2020, 21:13

Je komt niet zomaar op de IC terecht.
In mijn omgeving hebben 5 mensen het gehad, 1 in de zorg 1 politie agent. 1 gewoon een kantoor baan.
Van de eerste 2 ook de partners.

Allemaal binnen 1 week er boven op en na de verplichte opsluiting gewoon weer verder met hun leven. Nu nergens last van.

Het zijn uitzonderingen die op de IC terecht komen. Net als bij een griep. Dus dat gezeik van die IC is gewoon de TV na praten.
Onzin. Ik praat niemand na, ik praat uit eigen ervaring, een van de eerste (dodelijke) slachtoffers was een familielid van mij.
Okė dat is zeer vervelend.
Maar het blijft een feit dat de overgrote meerderheid er binnen 10 dagen weer boven op is.
Echt waar zwaar *** als je net de gene bent die getroffen wordt en dan wel die lijdensweg in gaat. Maar dat geld voor elke ziekte.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ach ja nog niet zolang geleden maakte ik op dit forum de kreet elke maf zijn eigen DAF. Dat iemand het niet eens met de maatregelen oké maar zulke onzin! Geloofd iemand nu echt dat de hele wereld zich allerlei beperkingen voor niets oplegt? Op een enkel land na natuurlijk maar daar valen de opa's en oma's bij bosjes maar dat is ook gewoon verzonnen natuurlijk! :sick: geen worden voor!

Gr. Aad
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

AadenAnke schreef:
wo 02 dec 2020, 20:35
Je bent besmet door een drager van virus dus niet helemaal goed alle risico's vermeden.

Beterschap Gr. Aad
Dank je, ben gewoon wat grieperig, verkouden is het juiste woord.
Het krijgen ervan, mijn werk? ik werk met mensen waarbij de 1 meter 50 regel niet te hanteren is.
Mondkapje de hele dag dragen? En bij het eten het ding even optillen?
Is niet te doen, ik zou de risico's die je loopt willen beschouwen als dat je niet kunt leven, zonder risico's.
Testen en wel direct bij de minste geringste klachten, dat zou de truc moeten doen.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Voorlopig gaat het bij ons ook best goed.
Ben net zo grieperig als mijn partner die sinds afgelopen weekCorona heeft :-)
(Ik had het 2 dagen geleden nog niet).
Bizarre is dat ik de “verkoudheid” waarschijnlijk van haar gekregen heb.
Volgende week nog maar eens laten testen.
In principe kan zij er sneller klaar mee zijn dan ik.
Voor haar is 24 uur zonder klachten einde isolatie.
Ik moet 10 dagen binnen blijven (en da’s maar goed ook geloof ik)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Marc beterschap voor jullie beiden.
Matthijs, je reageert op mij op een manier waarop ik weet dat het geen zin heeft om met jou in discussie te gaan.
Je haalt je mening, opvattingen , van sociale media waar coronaontkenners elkaar bestoken met hun waarheid en links naar nepnieuws delen.
Argumenten en wat de wetenschap tot nu toe over het virus heeft ontdekt wordt ontkend.
De maatregelen hebben geen zin volgens jou, die opvatting mag je hebben, wees je ervan bewust dat je door jouw handelen anderen kunt besmetten met soms ernstige gevolgen, ook op langere termijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 4:58, 1 keer totaal gewijzigd.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Tja, als je tot niet de risicoroep (qua leeftijd) behoort kan ik me zo'n reacties als van Mathijs_ (hij is 32 zag ik) wel voorstellen, feit blijft echter dat je dan wel verspreider bent zonder veel risico te lopen, zit je in de leeftijd 60+ (zoals denk ik toch het merendeel van de forumleden) dan wordt het toch een ander verhaal, zeker als je nog wat andere kwaaltjes hebt...

0BF17C25-B16D-4FD6-86D2-E59008A4A694.jpeg
0BF17C25-B16D-4FD6-86D2-E59008A4A694.jpeg (58.44 KiB) 168 keer bekeken

Bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Echtgenote schijnt het virus opgelopen te hebben in de buurt van iemand die ook in de eerste golf van begin dit jaar al een keer positief getest is op Corona.
Immuniteit is blijkbaar maar kortdurend.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Even ter nuancering van de leeftijd. Onze zoon van bijna 18, gezond tot nu toe. Sinds augustus ziek thuis met griep/Corona klachten, weekje na de introductiedag van school. Coronatest negatief (te laat uitgevoerd waarschijnlijk). Eerste bloedtest vermoeden van Corona, tweede bloedtest 100% zeker Corona. Niet levensbedreigend maar wel grote impact. Kost hem een studiejaar. Zo zijn er duizenden met zulke klachten: ziektebeeld extreem moe en bij een geringe inspanning temperatuur rond de 38.5 graden.

Dan nog de vertraging in de zorg. Uitslag bloedonderzoek na 8 dagen. Afspraak ziekenhuis pas over 4 weken.

Is toch echt wat anders dan een griepje en bovenop de normale zorgbelasting in de griepperiode!

Mijn vrouw en ik nu ook bloedonderzoek gehad. Wachten nog op de uitslag.
Laatst gewijzigd door 309T16 op wo 02 dec 2020, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Hopelijk een negatief testresultaat (geen Corona) voor jullie en beterschap voor de zoon. :thumbup:
Laatst gewijzigd door thole op wo 02 dec 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

[/quote]
De maatregelen slaan helemaal nergens op en voorkomen helemaal niks, en maken het leven voor veel mensen een stuk minder leuk.
[/quote]

De maatregelen worden o.a. genomen op basis van de gegevens van nederlandse ziekenhuizen, die NICE verzamelt en aanlevert aan het RIVM, wat ook vermeld staat op hun site, en ook RIVM geeft aan dat ze hun informatie van deze stichting betrekken.
Op de site van NICE staan zowel de aantallen COVID-patienten vermeld per dag van verpleegafdelingen en IC's, als de totale aantallen vanaf maart tot heden.

Dus mooie plaatjes op de eerste pagina met stijgende lijnen; prachtig voor het nieuws en in lijn met de maatregelen, toch ?

Dan kun je verder het NOS en aanverwante nieuwszenders, social media etc. volgen om op de hoogte te blijven van de oplopende besmettingen.
Overigens geeft het RIVM aan op hun eigen site dat "geen enkele medische test 100% betrouwbaar is in alle situaties".

Wanneer je toch meer informatie wilt, kun je verder op de site van NICE kijken hoe de aantallen van de patiënten in Nederland zijn uitgesplitst, vanaf maart, zowel levend als overleden, naar periode, leeftijd, man/vrouw, onderliggend lijden, BMI, SARI of diabetes, etc.
Uit deze gedetailleerde cijfers kun je mening vormen of je volledig geïnformeerd wordt.

Natuurlijk wil niemand ziek worden van COVID, dat is duidelijk, maar om nu een medeforummer tot de enkels af te branden wanneer die een andere mening heeft ...
Covid maakt meer kapot ...

plaatjes van NICE:
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.08.35.png
Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.08.35.png (235.07 KiB) 119 keer bekeken
Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.40.24.png
Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.40.24.png (214.37 KiB) 119 keer bekeken
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

thole schreef:
wo 02 dec 2020, 22:39
Hopelijk een negatief testresultaat (geen Corona) voor jullie en beterschap voor de zoon. :thumbup:
Thks!
Plaats reactie