Wildstaan aan de Portugese kust aan banden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Kroppie »

:thumbup: :clap:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Marco Polo »

Eigenlijk stond in het bericht wat de nieuwe regels melde niet eens dat de overheid er een probleem mee had.
Maar dat lokale ondernemers geklaagd hadden dat er geen overheidstoezicht was op de kampementen.
(Zoals zijzelf waarschijnlijk wel hebben).
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Joske »

Zoals in Nederland de Recron achter veel camper-beperkende maatregelen zit.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door AadenAnke »

Ach ja handhaven en accepteren zijn 2 dingen hè! Accepteer je het hoeft er niet gehandhaaft te worden! Accepteer je het niet dan dus handhaven :bang: regels die hebben randjes en die randjes zoeken we bij alles op toch? Of het nu gaat om ergens staan met de camper, of het gewicht van de camper, over hoeveel gasten we uitnodigen en hoeveel we er in de kerk laten. Feestje op je hotelkamer noem het maar op allemaal op het randje! Natuurlijk zijn wij dat niet. Wij volgen netjes de regels toch? :think: :silent: :shh: :hug:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Marco Polo »

Was dat juist niet de essentie van Camperen?
Jezelf een klein beetje losmaken van de regels
Althans het gevoel hebben dat je dat doet ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Bob Diesel »

Sinds wij met de camper er op uit gaan ,gaan we naar PT
in 2016 zelfs 3 x de reis gemaakt :bang: :wink:

En waar we eerst opbv de grote parking van Altura met slechts 3 en 2weken later bij weder aankomst 5 stonden
stond her er 5 jaar later bomvol , geen parkeerplaats meer voor bv de locals en restaurant bezoekers ,dus werd verboden

op de dubbelle parking van Manta rota idem ,daar zijn ze slim geweest en maken in de winter van 1 helft een CP ,tegen redelijke kosten resultaat ,altijd bomvol door mensen die menen er een camping van te moeten maken en dus met windscherm,aanhanger en auto 2a3 plaatsen in te nemen,, zaak voor de regelateur, die daar niet in handhaaft
en de 2 e parking , verboden ,maar soms staan er wel weer 20 en worden dan pas aangesproken door de GNR

we hebben het er zo druk zien worden dat het niet leuk meer is
maar toch gaan we regelmatig ff de kust langs en weer vlug een stuk het binnen land in
daar waar er genoeg plekken :roll: steeds minder ::S zijn die de moeite waard zijn en blijven
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door willemzon »

Het gaat mij niet om het gratis staan, die camper heeft mij al zo veel geld gekost, dus die paar tientjes kunnen er ook nog wel van af. maar ergens wild staan in de vrije natuur geeft het ultieme gevoel van het camperen, als ik verder rij laat ik geen blaadje papier of andere rotzooi achter, ik heb ook niet voor niets een extra, cassettetoilet bij mij.
Er zullen helaas ook camperaar zijn die anders in elkaar steken en dan wordt er terecht gehandhaafd.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door AadenAnke »

willemzon schreef:
zo 29 nov 2020, 11:26
Het gaat mij niet om het gratis staan, die camper heeft mij al zo veel geld gekost, dus die paar tientjes kunnen er ook nog wel van af. maar ergens wild staan in de vrije natuur geeft het ultieme gevoel van het camperen, als ik verder rij laat ik geen blaadje papier of andere rotzooi achter, ik heb ook niet voor niets een extra, cassettetoilet bij mij.
Er zullen helaas ook camperaar zijn die anders in elkaar steken en dan wordt er terecht gehandhaafd.

Gr willem.
Dan is er dus in jouw geval geen reden om regels te stellen :thumbup: :thumbup: zoals altijd komt het op volgorde van gedragingen aan.
a) is er een probleem j/n
b) zo ja hoe komt het
c) wat kunnen we er aan doen?
d) dan de regels
e) dan de handhaving
Komt vraag a niet te spraken volgt de rest ook niet! Dus ja als groep eigen schuld!
Ja ik weet het goede en kwaaie helaas

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Jan en Simonne »

+1
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Bob Diesel »

En iedereen die er de laatste jaren is geweest :!: heeft er op de een of andere wijze ietsvan kunnen zien

De camperaars welke rustig voor 1 of meerdere nachten , rustig van het weer ,uitzicht, natuur genietend en dan weer verkassend

maar ook vd ,,dit is van mij ,rechtstreeks voor huizen of op de parking van de begraafplaats in Alte , windscherm aan de balustrade geknoopt ,alles uit gestald voor weken lang met de vuilwater kraan open en de tuinslang aangesloten op de muurkraan :thumbdown:
zo dat de graf bezoekers die de bloemen willen verzorgen moeten vragen of dat anders kan

echter de cp parkeerplekjes die ze maken , en de onverzorgdheid van sommigge campings en cp, maken het ook niet echt aantrekkelijk
om gereguleerd te gaan staan ,

Maar toch Portugal :cheers: :hug: :hug: :hug: muyto obrigado ,
gewoon handhaven waar nodig
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door hathi »

De spijker op de kop Bob👍 Men gooit de eigen ruiten in,en zijn allemaal de dupe
Hans
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door FrS »

Nieuws
30-11-2020 | Luc Schaepkens
Portugal gaat strenger optreden tegen wildkamperen. De nieuwe verkeerswetgeving ziet overnachten waar dat niet mag als een milieumisdrijf. En dat heeft hoge boetes tot gevolg.

PORTUGAL: DE MAAT IS VOL
Je kon er bijna op wachten. Het doorgaans campervriendelijke Portugal trekt noodgedwongen aan de rem. De jarenlange stevige groei van het aantal camperaars veroorzaakt steeds meer overlast. Met name langs de kust, waar velen een plekje zoeken om te overwinteren. En dan liefst een gratis plekje. Daarbij houden ze steeds minder rekening met de lokale bevolking en de natuur. En dan is er in deze coronatijd ook nog de angst voor besmetting. Op 27 november werd in Portugal nieuwe verkeerswetgeving van kracht. Daarin staat ook het overnachten in en het parkeren van campers beschreven. Overnachten is voortaan alleen nog toegestaan op special daarvoor aangewezen plekken. Waar dit niet duidelijk staat aangegeven, is overnachten dus verboden.
Kamperen daar waar het niet mag – elke vorm van overnachting – is voortaan een milieumisdrijf in Portugal. Daar kan een boete voor van 200 tot 36.000 euro worden uitgeschreven. Het negeren van een parkeerverbod of stopverbod, ook door campers of caravans, valt onder de verkeersovertredingen. Dit kan een boete van tussen de 60 en 300 euro tot gevolg hebben. De overlast zal vanwege corona dit jaar minder zijn. Maar hoewel er nieuwe camperplaatsen worden aangelegd, zijn er simpelweg te weinig plekken. Wangedrag van camperaars zorgt daarbij helaas ook voor het verdwijnen van camperplaatsen. Doorgaans is er op de campings wel nog plek, maar daar hangt een prijskaartje aan. Vooral de mensen die maanden willen overwinteren, zullen dat in hun portemonnee voelen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wildstaan aan de Portugese kust aan banden



Bericht door Jan en Simonne »

Zo, dat is heftig.
Ik kan me er iets bij voorstellen, dat wel.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie