Raam in deur: onveilig (inbraak)?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door Cee Pee »

Gewoon de deur open laten doet de meeste inbrekers langslopen.
De kans is dan heel groot dat hij een bewoner treft en daar heeft hij een hekel aan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door JohnCurly »

Met een kat mee toch wat lastiger 😱
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door hathi »

Cor heeft wel gelijk,ik sluit de Camper ook nooit,sta wel altijd betaald,en dan zijn er meestal oppassers genoeg :)
Hans
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door FrankJC »

wvansl schreef:
di 24 nov 2020, 18:48

Hoe denken jullie over raam in deur?
Als ik een buscamper zou bouwen dan komt er een langwerpig smal raam hoog in de deur.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door marjasjaak »

Het is net als met huizen, heb je iets meer beveiliging of betere sloten dan de buurman, gaan ze eerst bij de buurman op bezoek.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door hathi »

Denk je :?: ...Overigens ken ik geen deur ramen,waar iemand door naar binnen kan klimmen/ komen....meestal gebeurd zoiets aan de achterzijde, binnenkomen doen ze toch wel,maar als je alles flink beveiligd,word er ook veel meer vernield,en dat is dikwijls duurder, ook al word het vergoed,het is nooit meer zoals voorheen
Hans
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door marjasjaak »

Binnenkomen lukt altijd, maar het gaat erom hoelang doen ze erover.
De faktor vertragings tijd speelt ook mee, als je bij de buurman binnen 1 minuut binnen bent, dan is de kans op betrapt te worden ook kleiner.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door seth_space »

Als ik je reacties lees dan heb je de keuze al gemaakt.
Een slot op een camper heeft vooral een pshychologisch doel ( en een beetje remmen of tijdrekken)
Als jij je veiliger voelt met een extra slot :doen! Of juist onveiliger met een extra raam dan moet je daar niet aan beginnen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door hathi »

Stel je even voor,....ze zijn eenmaal binnen,wat is er dan in een Camper te halen?,of je moet zo gek zijn om al je sieraden ,in de camper te leggen,maar verder zou ik het niet weten,het meeste is makkelijk vervangbaar,of zit vast..en men zoekt meestal geld of iets waar vlug geld van te maken is,lijkt mij
Hans
kasper1
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door kasper1 »

Recentelijk bij onze Buscamper een poging tot inbraak gedaan aan de bestuurderzijde (vermoedelijk een schroevendraaier) direct onder het slot gestoken even wrikken en de centrale deurvergrendeling gaat eraf zodat beide voordeuren worden ontgrendeld en te open zijn. En dan aan beide zijden een mannetje en in een paar seconden ben je je spullen kwijt. :bang:

Maar gelukkig door de vergrendelde Heosafe sloten aan de binnen zijde (in het voorjaar gemonteerd) bleven de deuren gesloten. Pfff
Dus dankzij die extra sloten :-B

Groet kasper
Laatst gewijzigd door kasper1 op vr 27 nov 2020, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
VanNicholas Zephyr Titanium
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door AadenAnke »

marjasjaak schreef:
do 26 nov 2020, 11:24
Het is net als met huizen, heb je iets meer beveiliging of betere sloten dan de buurman, gaan ze eerst bij de buurman op bezoek.
Of ze denken juist daar zal wel niets te halen zijn en zo die is bang dat we langs komen, zal wel wat toehalen zijn laten we maar eens gaan kijken.
Maar meestal hebben ze wel een redelijk idee wat er binnen te halen is. Bezorgdienst, cv monteur, schilder er hoeft er maar een tussen te zitten die verkeerd is en er wordt getipt

Gr. Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door marjasjaak »

Voor diegene die nog aan een camper willen beginnen.
Deze stond vorig jaar nog te koop.
Troostwijk.jpg
Troostwijk.jpg (60.91 KiB) 195 keer bekeken
Moet je alleen zelf nog even de Heo Safe slotjes plaatsen. :lol3:

Op de bekende toeristen plekken, zoals bij supermarkten in steden kan je meer geluk hebben op ongenood bezoek.
Met wat voorzorgsmaatregelen kan je de inbraak kans wat verkleinen.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door JohnCurly »

hathi schreef:
do 26 nov 2020, 19:23
Stel je even voor,....ze zijn eenmaal binnen,wat is er dan in een Camper te halen?,of je moet zo gek zijn om al je sieraden ,in de camper te leggen,maar verder zou ik het niet weten,het meeste is makkelijk vervangbaar,of zit vast..en men zoekt meestal geld of iets waar vlug geld van te maken is,lijkt mij
Zoals radios, laptops, tablets, routers, air fryers, enz??
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door hathi »

Ja John ik heb een telefoon,en daar kan ik alles mee wat jij op somt,en die heb ik in mijn zak, de rest is voor mij allemaal onnodige ballast,er schrijft hier iemand,wat er niet op zit,kan ook niet stuk gaan,maar wat je niet meeneemt,kan ook niet gestolen worden,tevens minder gewicht,en onderweg is alles te koop, ieder zijn keuze
Hans
Plaats reactie