Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door NoStress »

Top dat die er tussenuit is :thumbup:
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 14:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kroppie »

u wou dus een discussie beginnen, lijkt me erg overbodig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Going »

Ik ben verbaasd dat mensen de APK datum binnen het schorsen hebben. Elk derde winter schorsen we. Mijne was eind maart, soms al thuis en soms nog niet. Makkelijker was om in Augustus een extra APK te nemen. Daarna is het jaarlijks Augustus. Zelfde met de privé auto op gas. Derde jaar moest het januari. Heb het in september gedaan. Geen gekloot meer.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door seth_space »

Je kunt toch niet eerder keuren dan Max 2 maanden voor de verval datum?
(of je had door schorsing geen geldige apk meer)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door c.westerman »

Als je eerder laat keuren dan die 2 maanden krijg je een keuring van 12 maanden, je mag zo vaak keuren als je wilt :thumbup:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

En nu maar hopen dat de ambtenaar van de belasting dienst dit ook allemaal weet.
In ons geval (topic starter) was het de man van de belastingdienst die moeilijk deed en zij ik ben van de belasting en heb niets met de RDW. te maken
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tip voor camper APK. tijdens schorsing.



Bericht door Kees_S »

norwin schreef:
do 03 okt 2019, 8:31
Naast APK afspraak, WA verzekerd en kortste weg moet je ook vooraf bij de belasting melden (keuringsstation en datum).
Had je wel vooraf bij de belasting de rit naar de apk gemeld? of alleen een afspraak bij de APK gemaakt!
(kan het niet uit je verhaal opmaken!)
"U neemt contact op met de BelastingTelefoonAuto, hier kunt u de gegevens van de keuring (datum en naam van het bedrijf) vooraf doorgeven. Zo voorkomt u een eventuele naheffingsaanslag"
bron:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -schorsing
Die eis (het advies) om dit vooraf via de Belastingtelefoon Auto te melden is onlangs vervallen. Je hoeft alleen maar het APK-afspraakbewijs bij je te hebben voor een controle met staande houding. Krijg je achteraf een dure boete (circa 1000,- euro) omdat je geflitst bent dan volstaat het opsturen van het APK-keuringsrapport. Dus ook bij afkeur altijd een rapport vragen dan !!
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door NoStress »

Mijn bericht was oktober 2019 ... :-B
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 14:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door de Viking »

Kees
Die eis (het advies) om dit vooraf via de Belastingtelefoon Auto te melden is onlangs vervallen. Je hoeft alleen maar het APK-afspraakbewijs bij je te hebben voor een controle met staande houding.
Ook niet juist Kees.

Dit is het enige juiste en je hebt alleen maar met de belastingdienst te maken bij controle en niet met de RDW.
Tekst van dat belastingdienst linkje:

APK-keuring tijdens schorsing

Tijdens de schorsing mag u op de dag van de APK-keuring met het geschorste motorrijtuig naar de plaats van de keuring rijden en een APK-keuring laten uitvoeren. U hoeft dan geen motorrijtuigenbelasting te betalen. U hoeft ook niet te melden dat u tijdens de schorsing naar de APK-keuring gaat. Kijk op rdw.nl voor aanvullende voorwaarden.

Controle op de dag van de APK-keuring

Is uw motorrijtuig geschorst en wordt u op de dag van de APK-keuring gecontroleerd? Dan sturen wij u een vooraankondiging van een naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting. Wij sturen u geen naheffingsaanslag als u schriftelijk kunt aantonen dat uw motorrijtuig die dag een APK-keuring had. U moet dit aantonen met een kopie van het officiële APK-keuringsrapport met daarop het kenteken van uw motorrijtuig en de datum van de APK-keuring. Het officiële APK-keuringsrapport kan een goedkeurings- of een afkeuringsrapport zijn.

En nu kan het topic gesloten worden :D
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Bejosi »

Mijn verhaal.

Op dinsdag 16 juni reed ik met onze geschorste camper naar een APK en onderhoud afspraak vanaf de stalling via de kortste weg naar mijn garage.
Dit mag dus.
Op die dag kwam de garage er achter dat er onderdelen besteld moesten worden en dus niet gekeurd kon worden.
Uiteindelijk is onze camper 30 juni goed gekeurd. Deze datum staat dus ook het op het keuringsrapport.

22 sept. kreeg ik een vooraankondiging dat ik met een geschorste camper gereden had en een stevige naheffing kon verwachten.

Hierop heb ik een brief gestuurd en de hele situatie uit gelegd met brief van de stalling en een brief van de garage.

Vandaag krijg ik een brief dat mijn verweer niet geldig is. Je mag alleen rijden met een geschorste camper naar de APK op de dag van de APK.
De datum op het keuringsrapport is alleen geldig.

Ik vindt dit vreselijk onredelijk, dat ik zeker beroep ga aantekenen.

wat vinden jullie hier van en hebben jullie misschien nog tips.

Bij voorbaat, hartelijk dank.

Grs. Bert
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Ik zie dat beroep somber in.

De belastingdienst is en was daar heel duidelijk over.

Je had op de dag dat die keuring plaatsvond gewoon om een afkeuring rapport moeten vragen, zo zijn de voorwaarden nu eenmaal om gevrijwaard te blijven van een naheffingsaanslag.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Peter LMC »

Ben bang dat Cor gelijk heeft.
Op de (af) keur dag een afkeur rapport vragen en dan staat bij de RDW genoteerd dat er (af) gekeurd is.
Dit kan de belastingdienst dan weer inzien.
Misschien dat de garage iets voor je kan betekenen, maar ik ben bang van niet achteraf.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Je kunt een apk afmelding niet dateren met terugwerkende kracht.
De datum en tijdgroep van afmelden staat op het formulier.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat je garage de fout is in gegaan. De 1e dag APK met afkeur formulier. Na reparatie een nieuwe keuring en een keuringsbewijs. Kan je beide aantonen met de afmelding en de keuringsbewijzen. Zoals al vaker is opgemerkt hier, ook afkeur een bewijs en afmelding!

Gr. Aad
Plaats reactie