Raam in deur: onveilig (inbraak)?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Raam in deur: onveilig (inbraak)?



Bericht door wvansl »

Hej.
Inbraak, niemand wil het er graag over hebben maar ik vroeg me af of een raam in de deur het niet extra gemakkelijk maakt?
Ik heb namelijk zo een raam en denk erover om extra sloten te plaatsen die alleen open kunnen via sleutel/buitenkant.

Hoe denken jullie over raam in deur?

Als ze binnen willen komen ze altijd binnen natuurlijk maar het mag ook weer niet te gemakkelijk worden...
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door juanv »

Elk raam in elke Camper is een reeël risico , ik snap niet zo goed dat men beveiligingen plaatst op deuren, en het meest kwetsbare deel van de camper " het raam " reeds jaren niks aanpast om de inbraakgevoeligheid te verbeteren, daar waar er dagelijks in tientallen campers ingebroken word via ........de ramen !
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door dedruivenplukker »

Een paar weken terug de sleutels op het aanrecht laten liggen en de bijrijdersdeur in het slot gegooid.....
Binnen 5 minuten was ik binnen zonder schade. :thumbup:

Elk nadeel hep se.......
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door AadenAnke »

Ik neem aan dat je het over de camper hebt? Zo ja dan denk je naar mijn mening verkeerd! De inbreker die je camper in wil gaat gewoon naar binnen. Sleutel? Schade? Daar geeft hij niet om! De meeste van je camperramen zijn van kunststof. Vingers ertussen en een flinke ruk en het is open! De plek waar de sloten op zitten slaat hij over tijd is wat telt en die is met niet kijken naar schade erg weinig om binnen te komen!
Ik geef je een voorbeeld ik heb al een aantal keren gezien dat op de stalling er caravans blijven staan waar de eigenaars van zijn overleden en dan na een flinke tijd er pas contact is met de kinderen. Die dan dachten dat de caravan al lang was verkocht. Eenmaal contact komen ze langs helaas is er dan vaak geen sleutel. Dan komt de kleine jongen van de overkant. Het raam word open gerukt de jongen er in en binnen 20 seconden gaat de deur open. Vaak valt de schade aan het raam ook nog mee! Wat denk je van het grootte dak Luik. Op de camper een flinke trap en je laat je zo naar binnen zakken. Bij mij in ieder geval geen extra sloten!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door wvansl »

Natuurlijk kun je een raam open breken maar met sloten die alleen van buitenkant met sleutel kunnen openen maak je het wel lastiger lijkt me. Dan moet je dus zelf door het kapotte raam kruipen aangezien de deur van binnen en van buiten niet open kan.

Lijkt me toch net wat vervelender (dan bv de camper die naast je staat)
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door Kroppie »

wil je sloten?, gewoon plaatsen dan.!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door Camperic »

wvansl schreef:
di 24 nov 2020, 18:48
Inbraak, niemand wil het er graag over hebben maar ik vroeg me af of een raam in de deur het niet extra gemakkelijk maakt?
Ik heb namelijk zo een raam en denk erover om extra sloten te plaatsen die alleen open kunnen via sleutel/buitenkant.
Hoe denken jullie over raam in deur?
Ik denk dat een raam in de deur weinig extra inbraakrisico oplevert. Zowel bij een huis als een camper zoekt een inbreker de gemakkelijkste weg naar binnen, maar daarna als eerste de snelste (vlucht)weg naar buiten. Dat is vaak niet dezelfde weg, maar via een raam naar binnen en via deur naar buiten. Via het raam in deur van jouw camper naar binnen is een uitdaging :wink: en zeker niet de gemakkelijkste weg. Het is wel verstandig om een extra slot op de buitendeur te zetten dat alleen met sleutel te openen is om zo die weg naar binnen én buiten moeilijk(er) te maken.

Om die reden heb ik ook een bijzetslot gemonteerd dat je alleen van buitenaf met sleutel kan openen en afsluiten. Daarmee sluit je de deur dus alleen extra af wanneer je buiten de camper bent. Hetzelfde slot is ook verkrijgbaar met draaiknop aan binnenkant, zodat je de deur ook extra af kunt sluiten wanneer je in de camper bent en bijvoorbeeld gaat slapen. Het voordeel om de weg naar buiten moeilijk(er) te kunnen maken heb je dan niet en voorkomen dat iemand ongewenst binnen komt terwijl je daar bent kun je beter op een ander manier voor zorgen denk ik.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door wvansl »

Ja, ik denk dus een beetje zo:

Zonder extra sloten:
Je maakt het raam in de deur kapot, hand naar binnen en je doet de deur heel gemakkelijk open. Nu heb je een makkelijke weg naar binnen en buiten.
Dit lijkt me heel snel en makkelijk (niet klimmen) te doen. Daardoor lijkt mij een raam in deur zonder extra sloten inbraak gevoeliger?

Met extra sloten die alleen via sleutel langs de buitenkant open kunnen (dus zonder draaiknop)
Je maakt eender welk raam open, je kunt naar binnen maar aangezien die extra sloten de 2 deuren blokkeren zul je ook via het gebroken raam naar buiten moeten, wat toch net wat lastiger is lijkt me.
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door AadenAnke »

Jullie hebben volgens mij nog nooit gekeken hoe ze iets open maken. Mijn intussen overleden oudste broer zat in de autovrakken. Had dus vaak een wagen die open moest zonder sleutels. Maar wel altijd een schroevendraaier met een zeskant voor het handvat die sloeg hij in het slot sleuteltje 13 erop en open was de deur! Wij zien op tegen door een raam klimmen die jongens, meisje en kleine kinderen doen dat zonder nadenken. Om 20 euro buit te maken schromen zij niet om voor duizenden euro's schade te veroorzaken. Plaats sloten voel je veilig tegen het tuig maar of het helpt om ze buiten te houden? Ik geloof er niet in

Gr. Aad
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door jielus »

90% van de inbraken zijn flits-inbraken. Gezond verstand gebruiken is de beste beveiliging.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door HJM »

Mijn (spijtige) ervaring is: Ducato voorraampje bij spiegel intikken en deur openen, als je alles optelt stort ik de opbrengst liever op de rekening van de veroorzaker :roll: :bang: dan de schade die het veroorzaakt te regelen.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door jheeck »

Ik heb de Fiat optie 'deadlocking' meegenomen in de accessoires om precies dat type inbraak te voorkomen. Deadlocking blokkeert ook de handgrepen aan de binnenkant. Duimen dat het nooit nodig zal zijn.....
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door Joske »

AadenAnke schreef:
wo 25 nov 2020, 11:56
..... Om 20 euro buit te maken schromen zij niet om voor duizenden euro's schade te veroorzaken. Plaats sloten voel je veilig tegen het tuig maar of het helpt om ze buiten te houden? Ik geloof er niet in.Gr. Aad
Helemaal mee eens. :thumbup: :thumbup:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Raam in deur, onveilig (inbraak)?



Bericht door Camperic »

wvansl schreef:
wo 25 nov 2020, 10:12
Zonder extra sloten:
Je maakt het raam in de deur kapot, hand naar binnen en je doet de deur heel gemakkelijk open. Nu heb je een makkelijke weg naar binnen en buiten.
Dit lijkt me heel snel en makkelijk (niet klimmen) te doen. Daardoor lijkt mij een raam in deur zonder extra sloten inbraak gevoeliger?
AadenAnke schreef:
wo 25 nov 2020, 11:56
Wij zien op tegen door een raam klimmen die jongens, meisje en kleine kinderen doen dat zonder nadenken.
Naar binnen klimmen is inderdaad geen drempel voor ze. Bovendien is een raam in de wand forceren echt sneller, eenvoudiger en met minder lawaai gedaan dan het raam in de deur. Ze buiten houden doe je niet met extra sloten, maar het ze minder gemakkelijk en snel (met spullen) weer naar buiten maken wel en ook naar binnen via de deur wordt toch lastiger en duurt daardoor langer.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie