Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dat zal financieel niet haalbaar zijn, lijkt me.
Je moet wel je voltallige personeel blijven inzetten.
Zijn ze eigenlijk door de week geoepend?

@Dafluc: +1
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Haalbaar of niet, er is een maximum verantwoord aantal ivm met de 1,5 m. Net als in mijn sportschool (fitness, dus solo vrij oefenen) max 30 personen per tijdsblok. En ja, dat kost ze dus wel inkomen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Hefdakbus
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 0:16

Re: Het Coronavirus



Bericht door Hefdakbus »

PE1OPQ Theo schreef:
ma 23 nov 2020, 11:59
Dat zijn er dan wel heel veel bij elkaar, beetje te veel om af te doen als idioten.
De diepere vraag is dan ook, waarom doen mensen dit?

Theo
Antwoord op uw diepere vraag, het mortaliteitscijfer van Covid-19 is erg laag (rond de 1% nu) en dus niet dodelijk tenzij je tot de risico-groep behoord. Misschien kennen deze mensen niemand binnen de risico-groep etc. Een andere reden kan zijn dat ze dat hele gedoe met al die regels gewoon zat zijn.

Ook wil ik nog mijn twijfels uitspreken over die foto, normaal zie je altijd wel mensen met een mondkapje, maar die ontbreekt zelfs bij de medewerker? Misschien wel een foto van begin Maart ofzo?

Ik vind het jammer dat er nu twee kampen zijn ontstaan (de mensen die anderen idioot vinden omdat ze een dagje uit gaan) En de mensen wie het absoluut niets kan schelen en doen wat ze niet laten kennen (en geen fuck geven om de ander die het virus wél serieus neemt)

Ik heb ook niets met de maatregelen, draag geen mondkapje totdat het verplicht word in de binnenruimtes. Maar ik respecteer wél je 1.5m tot mij, en vind het echt niet erg als jij zo'n spatkap voor je gezicht draagt.

Maarja, dat ben ik. Ik vind het volkomen normaal dat er mensen zijn die naar de Efteling gaan, moeten ze lekker zelf weten vind ik. Alleen dan niet gaan huilen als je ziek word of je dierbare ziek wordt.

Maarja, ik heb ook makkelijk praten. Ook al ben ik ''jongeren-tuig'' Ik heb een kleine vaste vriendenkring, ik ging nooit naar kroegen de laatste jaren, nooit naar festivals en dat soort onzin. Ik haat ziek zijn, dus voor mij is het makkelijk vol te houden. Vind het alleen triest voor de economie en al die ondernemers die de dupe zijn van dit.
Laatst gewijzigd door Hefdakbus op di 24 nov 2020, 3:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Je mist iets. Het gaat er niet om of jij als bezoeker van de Efteling ziek zou kunnen worden. Daar heb je blijkbaar niet over nagedacht. Of je hebt er zelf geen probleem mee. Of wat dan ook. Het gaat erom dat je iemand anders kunt besmetten. Je opa of oma, vader of moeder, collega of vriend. En die hebben daar niet om gevraagd. Je bent dus behoorlijk egoïstisch bezig. Moet je lekker zelf weten? Dacht het dus niet. En het waren heus niet alleen jongeren, dus de slachtoffer-rol staat je niet.
Afbeelding
Hefdakbus
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 0:16

Re: Het Coronavirus



Bericht door Hefdakbus »

Stukje gemist heb het aangepast, ik zoek geen ruzie trouwens en meet mijzelf geen slachtoffer-rol aan. Ik zeg ''jongerentuig'' omdat de overheid en media er zo over spraken toen de besmettingen opliepen.

En ik ga zelf niet naar de Efteling of spreader-events, misschien heb ik het niet goed verwoord, het is al laat.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik zoek ook geen ruzie. Maar jongeren-tuig had meer te maken met bepaalde gedragingen dan met een leeftijdsgroep.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

jaren terug toen mijn jongens nog jong waren zei ik wel eens ze : eigen mening?, lijkt me dom teun.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Dafluc schreef:
di 24 nov 2020, 3:02
Je mist iets. Het gaat er niet om of jij als bezoeker van de Efteling ziek zou kunnen worden. Daar heb je blijkbaar niet over nagedacht. Of je hebt er zelf geen probleem mee. Of wat dan ook. Het gaat erom dat je iemand anders kunt besmetten. Je opa of oma, vader of moeder, collega of vriend. En die hebben daar niet om gevraagd. Je bent dus behoorlijk egoïstisch bezig. Moet je lekker zelf weten? Dacht het dus niet. En het waren heus niet alleen jongeren, dus de slachtoffer-rol staat je niet.
En dat is dus de kromme redenering die iedereen maar blijft maken.
Leg toch lekker de schuld bij een ander joh, eigen verantwoordelijkheid wat is dat ...
Wanneer je besmet raakt zal het voor 99.99 % altijd je eigen (domme doch menselijke) fout zijn door zelf niet op te letten.
Vaak door binnen familiale kring te dicht bij (klein)kinderen , kennissen en anderen te komen.
Vaak door op de werkvloer te dicht bij collega's of klanten te zijn.
Het is geen hocus pocus zoals in het begin werd verkondigd van het zit op verpakkingen , op klinken , zelfs uit de Wc-pot werd op verkondigd.
Dat zal wel zo zijn doch verwaarloosbaar.
Volg de basisregels consequent op en je moet geen angst hebben van zij die er hun voeten aanvegen.
Wanneer je niet besmet wenst te raken en je volgt de regels nauwgezet moet het al heel aardig lopen om het binnen te krijgen.
En al zeker in deze tijden waar meer moet dan mag.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

Kroppie schreef:
di 24 nov 2020, 7:44
jaren terug toen mijn jongens nog jong waren zei ik wel eens ze : eigen mening?, lijkt me dom teun.

jos
Dienstplicht weer invoeren, zal ze een beetje gezag en orde bijbrengen. :wink:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Vopper schreef:
di 24 nov 2020, 8:51
Dienstplicht weer invoeren,
Ik ben voor :thumbup:
Maar dan niet alleen een militaire, maar combineren met een sociale dienstplicht.
Voor jongens en meisjes, zo min mogelijk uitzonderingen :!:
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Ik had het geluk, dat er in 1983 al vrouwen bij de luchtmacht zaten. Maakte het 's avonds toch wel wat gezelliger en normaler :)

Maar her-invoering dienstplicht? Helemaal voor.
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

Aloys schreef:
ma 23 nov 2020, 16:53
Nou nou, allemaal idioten dus is de harde conclusie...
Mijn nichtje was er ook bij, zij en haar vriend gaan meerdere keren per jaar vanuit Enschede naar de Efteling. Dat is hún ideale dagje uit! Vraag me niet waarom. En na MTS en HTS studeert hij binnenkort af als elektrotechnisch IR aan de TU Twente. Slimme jongen, maar tóch een idioot dus... :( :wink:
Nee hoor.
Begrijpelijk, maar het forum verzuurd inmiddels wat. :wink:
Er is/blijft corona, maar het leven gaat wel door.

Het feit alleen al, dat er een Efteling foto geplaatst wordt...
Mensen staan op gepaste afstand in rij, kennelijk mag het park weer open?
(Ben er ooit een keer geweest, in mijn herinnering is het een groot park.)

Ook de Caravana is van 21 t/m 26 januari 2021 weer geopend.
Ook met de nodige protocol.
Ben je kwetsbaar neem dan je eigen maatregelen.

En, de angst van een ander mag niet jouw beperking zijn.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Bij mij was het andersom,moest mijn meerdere tot de orde roepen.
Was als dienstplichtige barkeeper in Hojelkazerne Utrecht.
Geneerde me rot wat die meerdere daar uitspookten.Was ook gezellig hoor,ook dames maar die waren niet in dienst maar kwamen van de rooie brug.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door jielus »

Het is dus terug in China in een omvang die zelfs de beste gelovige aan het twijfelen zal brengen.
https://www.bangkokpost.com/world/20247 ... s-outbreak
Moet de camper in de verkoop?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie