Wel of niet op reis naar Spanje...?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

Gobert schreef:
zo 22 nov 2020, 9:12
Ik zou idd persoonlijk niet gaan. Maar een half jaar thuis zitten... op enig moment ben je ook uitgehobbiet.
Dan weet je wat het als niet meer werkende, zijnde geen werkeloos
En als dan je hobby :idea: erop uit met de camper is :!: op een bepaald moment ook niet meer

De drang om iets te ondernemen gaat steeds meer gaat kriebellen
de gehele dag met de snuit in het tablet word ook saai

Ik denk dat als ik in Urk had gewoond :angel: :roll: misschien

Of de camper de deur uit en een andere hobby :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Hobbychauffeur niks voor je Bob ? :P ;-) :D
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

Mijn excollega,s zitten ook alle werkeloos thuis
en de werkgevers vallen om

En met een hobby caravan mag het ook niet

.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door hathi »

Wat ik me dan af vraag..wat doen al die mensen dan,die geen Camper hebben, juist die hebben of zoeken een hobby,ik vind het armoedig als je je verveeld,er is altijd wel een tijdverdrijf te vinden lijkt me ?,ik heb me in ieder geval nog nooit verveeld,maar tevens ook weinig gemerkt van dat hele Corona,maar dat is mss persoonlijk,hoe meer er over gel...ld word hoe zieker je er van word,de Tv voor op,iedere zender moet zonodig hetzelfde vertellen, getalletjes en z.g. Enquête,s schijnt in te zijn, lekker goedkoop
Hans
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door AadenAnke »

:thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Gewoon je ding blijven doen ;-)
Met wat meer afstand. Dat dan weer wel :-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

hathi schreef:
zo 22 nov 2020, 10:47
Wat ik me dan af vraag..wat doen al die mensen dan,die geen Camper hebben, juist die hebben of zoeken een hobby,ik vind het armoedig als je je verveeld,er is altijd wel een tijdverdrijf te vinden lijkt me ?,ik heb me in ieder geval nog nooit verveeld,maar tevens ook weinig gemerkt van dat hele Corona,maar dat is mss persoonlijk,hoe meer er over gel...ld word hoe zieker je er van word,de Tv voor op,iedere zender moet zonodig hetzelfde vertellen, getalletjes en z.g. Enquête,s schijnt in te zijn, lekker goedkoop
We zijn niet allemaal technisch/artistiek/ hebben groene vingers en de bij behorende tuin en of werkplaats

Als jongetje van 5 wist ik al , zwerver worden de wereld in, als 15 jarige de koopvaardij op, onderbroken door de dienstplicht
en daarna weer terug, ivm de liefde gestopt en de Chauffeurs kant op gegaan ,dwars door europa eerst met passagiers
en toen er kinderen kwamen meer thuis zijn dus op deTruck , om daarna ivm lichaamlijke klachten weer de Touringcar op te gaan, meerdaagse reizen en SP pendellen , veel stadsritten Parijs en cristmas shoppen Londen
tussendoormet de kinderen op vakantie met de caravan , tot je door te veel uren maken in de lappenmand komt en moet stoppen, ,krijgt je vrouw ook nog een ziekte waar je van schrikt ,gooi je het roer om , inleveren ,stoppen met werken en je ding gaan doen , van hobbyy ooit werk gemaakt , nu omdraaien van je werk

en daar is je antwoord Hans , :!: MIJN HOBBY gemaakt

DUS 15 jaargeleden een camper gekocht om met slechts 1 passagier daar te gaan waar wij wilden gaan
dus niet een ander die besmet is met een virus( toepasselijk) HET Chauffeurs virus, gelukkig geen corona
niet vertellen dat die armoedig is ,om dat die anders in elkaar steekt als jezelf :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Zwervers blijven zwervers.
Die laten zich niet “opsluiten” ;-)
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door de Viking »

Ik wil nog wel een jaar met lege agenda :D
Als alles volgend jaar weer mag, dan staat er gelijk al weer veel te veel in.
Twee keer een maand met de camper, o.a. Northcoast 500. Zomers thuis met veel weekenden voor veteranen motoren etc.
Oktober misschien toch een keer naar Spanje?
En thuis komt ik dan niet aan alle hobby's toe dus blijft er weer e.e.a. liggen.
Was eigenlijk wel blij met deze coronatijd.
Na 15 jaar pensioen is er nog nooit rust :-B
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Bob Diesel »

Marco Polo schreef:
zo 22 nov 2020, 11:15
:thumbup:
Zwervers blijven zwervers.
Die laten zich niet “opsluiten” ;-)
En dan hebben we ook nog een hekel aan :!: grijs en nat/koud weer :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Dafluc »

On topic graag. Het ging over wel of niet op reis naar Spanje. Alle andere overpeinzingen kun je in het coronatopic kwijt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
taoist1
Berichten: 8
Lid geworden op: za 21 nov 2020, 15:14
Locatie: NL en Spanje

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door taoist1 »

Wel of niet naar Spanje gaan? Raad geven is erg moeilijk, ik kan alleen maar aangeven hoe het ons tot nu toe is vergaan:
Laatste week Oktober naar Malaga gereden. Hoewel er gewaarschuwd was voor controles, hebben we aan geen van de grenzen iets gemerkt. Route via Antwerpen, Lille, Parijs, Bordeaux, Irun en Madrid was probleemloos, waarbij Parijs weer traditioneel veel files had. Madrid was in een lokale complete lockdown maar over de rondweg ging het vloeiend.
Onderweg in Frankrijk op „Aires“ gestaan en in Spanje op „park4night“plaatsen.

Nu hebben we al 14 dagen een lockdown in Andalucia waar de bewoners hun gemeente niet uit mogen. Iedereen draagt trouw een mondkapje, je mag wel boodschappen doen binnen je eigen gemeente. Voor de lokale bevolking in de dorpen is het moeilijk, de huizen zijn donker en koud, het leven speelde zich voornamelijk buiten af en dat kan nu dus niet.
In de camper zijn we bevoorrecht, het is goed geisoleerd en makkelijk warm te krijgen. De meeste dagen kunnen we buiten zitten en in de heuvels ( we staan niet aan zee) kunnen we goed wandelen, daar is geen controle.

Tot nu toe ( voor ons ) goed te doen. Wel benieuwd hoe het volgend voorjaar gaat als we naar NL rijden. Misschien is dan het ergste voorbij .
Peetje-57
Berichten: 213
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 10:51
Locatie: Andelot Blancheville (Frankrijk)

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Peetje-57 »

Op de eerste dag van de lockdown in Frankrijk naar Spanje gereden (vanaf midden Frankrijk, daar wonen we), via campings/cp's in noord Spanje, Peniscola, La Marina, Almerimar naar Torre del Mar gereden.
In Frankrijk 1 (snelheids) controle gezien en in Spanje 3x controle gezien bij de grenzen tussen de provincies, Spanjaarden eraf, buitenlanders doorrijden.
Campings vrijwel leeg.
Over het algemeen houden vooral de Spanjaarden zich goed aan de regels, bij de buitenlanders schort het hier nog wel eens aan (bv mondkapje op tijdens verplaatsingen).
Door de weeks rustig op straat en in de horeca (moet om 18.00 uur dicht), in de weekenden toch wel veel Spanjaarden die het dan niet zo nauw nemen.
We houden ons aan de voorschriften en mijden drukke plaatsen (markt, grote steden, volle horeca etc.) en genieten van het mooie weer.
Nauwelijks politie op straat, eigenlijk normaal.
Al met al goed te doen en zeker een veilig gevoel. Het ligt ook veel aan je eigen instelling en gedrag.
Hoe het momenteel is om hier te komen weet ik niet, maar laat C je er niet van weerhouden; ik heb het gevoel dat het hier veiliger is dan in Nederland of Frankrijk.
3 jaar zonder camper....deze winter weer op weg!!
Geweldig!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wel of niet op reis naar Spanje...?



Bericht door Marco Polo »

Is ongrijpbaar.
Heb in NL ook het gevoel veilig te zijn maar dat is omdat we buiten het werk nergens meer komen.
En in het werk gaat het toch ook al maanden goed.
Alleen echtgenote had vorige week pech.
Ondanks gebruik van mondkapjes heeft het virus haar toch te pakken.
Op het werk in de zorg opgedaan.
Plaats reactie