Koppeling Citroën C25 vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Wat is een goed merk voor een koppelingset voor mijn Citroën C25??
Bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Koppeling C25 vervangen



Bericht door Peter LMC »

Sachs en Valeo en Luk.
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Re: Koppeling C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Kevergek schreef:Wat is een goed merk voor een koppelingset voor mijn Citroën C25??
Bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb nu al zoveel zelf gedaan, wil dit ook gaan proberen komend voorjaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koppeling C25 vervangen



Bericht door Kroppie »

succes!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Re: Koppeling C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Dan is bijna alles nieuw
Zie meerdere maten platen, 22,8/ 23,5 en 24 cm. Allemaal 21 tanden.
Wat is jou advies in deze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kroppie »

spul is voorraad, dus loshalen, oude meten, en dan pas een nieuwe halen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Even voor een beeld, hoeveel arbeiduren zijn voor deze reparatie ongeveer normaal?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kroppie »

ik heb het ooit hobbymatig (dus kalm an, maar wel in m,n 1tje en in een weekend) gedaan in +- 6 uur, maar wel in een bevriende garage op een hefbrug en met een motortakel ter beschikking.
daar de bak ERRUG zwaar is, en er weinig ruimte is heb ik de komplete motor+bak unit verwijderd (vond ik het makkelijkst), met hogedruk reiniger alles zo goed mogelijk schoon, radiator aftappen en demonteren, front demonteren, alle leidingen/kabels los , uitlaat los, aandrijfassen los, en dan met een motortakel de unit in 1x eruit en op een pallet o.i.d., dan motor en bak scheiden, koppeling vervangen, en boel weer monteren.
en als je toch de boel eruit hebt zijn er vast meer dingen waar je nu makkelijk bij kan, die ooit nog eens zouden moeten gebeuren, trek daar dus nu de tijd voor uit.
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Oke, dat gaat dan voor mij lastig worden...
Als ik het door mijn garage laat doen wat zouden dan ongeveer de arbeidsuren zijn?
6 uur?

Bart
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door metatoon »

Vraag gewoon bij garages in de buurt prijsopgaven vooraf.
Dan heb je een te verwachtte kostenplaatje.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kroppie »

dat is het beste, want ik kan wel van alles aangeven maar de ander moet het uiteindelijk doen, dus die heeft met mij niks te maken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door pwhooftman »

Ik heb zelf de koppeling van mijn VW T4 transporter vervangen 'op straat', waarbij ik de motor liet zitten maar scheef liet zakken zodat de bak langs de voorwielophanging kon.

Nu is de C25 een heel andere motor, maar als ik het nog een keer zou moeten doen, dan zoek ik een doe het zelf garage op met takel. Aan deze oude motoren zit relatief weinig gekoppeld, dus uitlaat, waterslangen en een zooitje bedrading losmaken, aandrijfassen er uit en een paar motorsteunen los, en het hele zwikkie kan er uit. Ik verwacht dat dat uiteindelijk sneller gaat dan met een 50-75kg zware bak te liggen spartelen onder de wagen (zeker als die er terug op moet). Ik ben benieuwd wat de C25 deskundigen zeggen.

Als je last hebt van herrie in de cabine is dat bovendien de gouden kans om het schutbord in de motorruimte te isoleren.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door jasperenpriscilla »

Ik heb van de zomer van de ducato 290 (1,9td) de koppeling laten vervangen. volgens mij voor puur de koppeling 4 arbeids uren betaald. (kan een uurtje verschillen omdat er ook wat andere klusjes bij kwamen.) Monteur is ervaren, maar een koppeling van een 290 had hij nog niet eerder gedaan. vooraf had hij hem op 8uur geschat.
Kevergek
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 17:56

Re: Koppeling Citroën C25 vervangen



Bericht door Kevergek »

Even rond gebeld, 4 adressen, arbeid van €300,- incl nieuwe bakolie tot €900,-
Plaats reactie