Camper cooking of Facebook

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door DucatoDolf »

Leuk zo'n nieuwe niche :cheers: Hoewel ik aan deze zelf niet direct behoefte heb, altijd leuk om een bij een groepje te horen met dezelfde interesses 8-)

Wij zijn als millennials in sommige gevallen erg traditioneel. Mijn lieve vrouw is de chef-kok en ik de grill meistert. Op camperreis is het vaak: uit eten, pasta of de bbq.

Het credo 'You had me on pasta' geeft onze keuken voorkeur aan. Maw, de inductiekookplaat thuis wordt vaak maar voor 2/5e gebruikt. Pan pasta, pan saus. Af en toe iets met rijst voor de afwisseling, maar dan vaak ook maar 2 pannen. Dat betekent dat we in de camper dus zat hebben aan 2 pitten en niet echt anders koken dan thuis. Desalniettemin zal ik es kijken of er nog leuke recepten langs komen of alternatieve bereidingswijzen. :thumbup:

Inmiddels heeft de ervaring geleerd dat 1 pit ook voldoende is. Water opzetten voor pasta of rijst. Alles schoonmaken, snijden en klaarzetten. Inmiddels de boel aan de kook. (de sauspan evt als deksel gebruiken om alvast op te warmen) kookpan eraf, ik verzorg het afgieten, vrouwlief kan rap verder met haar kunstwerk. Die pasta blijft warm zat en volgens mijn vrouw is het Hollands om saus en pasta apart te serveren. Dus gaat de pasta bij de saus in de pan (zoals het hoort :angel:) en wordt alles lekker warm. Heb het staan bekijken en besloten voorlopig 1 pit aan te houden. Zo een met van die gasbusjes; ideaal. Kun je ook goed mee buiten koken.

Verder gaat de Weber Go Anywhere overal mee naartoe. Die past met alle benodigdheden in zo'n mooie alu kist van 'de baas'.

Wij koken dus eigenlijk niet echt anders, maar ben toch wel benieuwd naar die specifieke 'camper recepten' :D.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Vertrokken2 »

Wat een geweldige FB pagina. Ons aller Hugo als moderator. Lachen, gieren, brullen daar.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Schepers
Berichten: 89
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 17:19

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Schepers »

Je vrouw heeft gelijk Dolf! (Over die saus en pasta)
Ik kook vaak erg uitgebreid maar kan toch bijna altijd met twee pitten af. Er is toch altijd wel iets dat de vorige dag al af was en nu voor de tweede ronde meegaat. Op vakantie ligt de lat heeeeel laag maar dan heb ik er nog steeds veel plezier in.
Ben wel benieuwd naar dat ding met die donutvorm dat op elke hipster #vanlife Instagram opduikt. De wonderpan maar dan Zweeds. Iemand ervaring?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Frits U »

Helaas ik ben niet meer op facebook :roll:
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door dedruivenplukker »

Je bedoelt deze:
omnia wonderpan.jpg
omnia wonderpan.jpg (41.8 KiB) 475 keer bekeken
Soort surrogaat oven.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Vertrokken2 »

Frits U schreef:
vr 06 nov 2020, 20:36
Helaas ik ben niet meer op facebook :roll:
Terugkeren is altijd mogelijk.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door FrankJC »

Frits U schreef:
vr 06 nov 2020, 20:36
Helaas ik ben niet meer op facebook
Waarom helaas? dat is toch een zegen :!:
Gebruikersavatar
Schepers
Berichten: 89
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 17:19

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Schepers »

dedruivenplukker schreef:Je bedoelt deze:
omnia wonderpan.jpg
Soort surrogaat oven.
Ja die. Bevalt hij? Nogal prijzig maar lijkt me wel leuk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door dedruivenplukker »

Ik heb gewoon een oven op LPG in de camper, bijvoorbeeld handig om pepernoten te maken als jij in Spanje zit en de Sint in Nederland.
Dat lijkt me in zo'n pan nog een hele opgave.
Ik ben wel liefhebber van koken op een vuurtje, en dan is een z.g. Dutch oven weer handig.


Dutch oven.jpg
Dutch oven.jpg (220.28 KiB) 331 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door hwendt »

Wel grappig eigenlijk dat je in zo en korte tijd al zoveel ideeën voorbij ziet komen.
Het is toch een verademing in deze tijd dat je weer even over de camper perikelen kunt praten en schrijven>
Ik kijk uit naar vele ervaringen meer op dit gebied. Eten met Scottel Bray, Bakken in de koekenpan of het gebruik van de wonderpan en de mogelijkheden daarvan.
Ook de problemen met de ruimte van opslag. Ja een camper van bijna 7.50 meter heeft een paar plekjes over als het moet. Maar een camperbus weer niet. Hoe doen die de diverse bakmogelijkheden. E

Na al 3 maanden lijnen en 16 kilo kwijt zijn kan ik weer met het water in de mond naar de recepten kijken. Maaaaar ... het onderdeel wat te eten ook in de camper als je koolhydraat arm wil eten en wat maakt u of bakt U in de camper....

Ik word gelukkig van deze FB pagina en de power komr weer een beetje terug mat wat we allemaal willen en kunnen maken.

Top site dus :cheers: :cheers: :cheers:

Hugo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door AadenAnke »

hwendt schreef:
zo 08 nov 2020, 12:57
Wel grappig eigenlijk dat je in zo en korte tijd al zoveel ideeën voorbij ziet komen.
Het is toch een verademing in deze tijd dat je weer even over de camper perikelen kunt praten en schrijven>
Ik kijk uit naar vele ervaringen meer op dit gebied. Eten met Scottel Bray, Bakken in de koekenpan of het gebruik van de wonderpan en de mogelijkheden daarvan.
Ook de problemen met de ruimte van opslag. Ja een camper van bijna 7.50 meter heeft een paar plekjes over als het moet. Maar een camperbus weer niet. Hoe doen die de diverse bakmogelijkheden. E

Na al 3 maanden lijnen en 16 kilo kwijt zijn kan ik weer met het water in de mond naar de recepten kijken. Maaaaar ... het onderdeel wat te eten ook in de camper als je koolhydraat arm wil eten en wat maakt u of bakt U in de camper....

Ik word gelukkig van deze FB pagina en de power komr weer een beetje terug mat wat we allemaal willen en kunnen maken.

Top site dus :cheers: :cheers: :cheers:

Hugo
16 kilo in 3 maanden? Hugo je weet toch wel dat in corona tijd een crash dieet slecht en gevaarlijk is he :hug:
Ik vindt het wel een prestatie hoor :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door PaulBng »

Ik hoop dat ie een ID bij zich heeft wanneer ik hem weer tref.
Of zijn vrouw moet erbij zijn


Paul
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camper cooking of Facebook



Bericht door de Jonckheer »

Tis maar te hopen dat ie niet zover gaat dat ie onder de deur door kan :lol: :lol: :lol: Wisten jullie trouwens dat onze vriend vandaag jarig is? :cheers:
Plaats reactie