Zo boos!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Zo boos!



Bericht door josé moncayo »

iSonic schreef:
za 24 okt 2020, 19:04
josé moncayo schreef:
za 24 okt 2020, 17:35
Ola
.
Je zult het toch wel met me eens zijn dat je in de stad meer risico loopt dan op het platte land.
Daarbij is het ook nog zo, dat lang niet in iedere stad de criminaliteit gelijk is .
Vraag dat maar eens aan Femke.😭😭
.
Groet José
Dat klopt. Eindhoven is volgens mij wel een stad met hoge criminaliteit. Volgens mij zelf een aantal jaren de hoogste van NL. Maar dat wil nog niet zeggen dat er elke avond iemand aan je auto of deur loopt te frummelen.
Dat zeg ik ook niet
Zeg alleen dat de stad in zijn algemeenheid meer risico loopt.
.
Maar nu weer terug naar het topic...
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Zo boos!



Bericht door Lambiek »

Hoi HJM

Je wilde toch 16 inch velgen ipv de 15 inch , ivm dat je bus te laag staat.

Nou dat dan in deze een voordeel . Kun je gaan winkelen

Voor de rest erg vervelend.
.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Zo boos!



Bericht door HJM »

Lambiek schreef:
zo 25 okt 2020, 0:01
Hoi HJM

Je wilde toch 16 inch velgen ipv de 15 inch , ivm dat je bus te laag staat.

Nou dat dan in deze een voordeel . Kun je gaan winkelen

Voor de rest erg vervelend.
Klopt helemaal, maar de uitkering bepaalt hoe gek ik het maak. De originele Pössl bijpassende velgen worden vast niet in 16 inch gemaakt (2Winn Style) dus het wordt dan zoeken naar een alternatief. Reservewiel wordt dan gewoon staal lijkt me.
Als iemand een tip heeft :thumbup:
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zo boos!



Bericht door gjvonk »

Probeer in ieder geval de kunststof naafkapjes te 'redden' als daar ook het Pössl logo op staat. Verder kun je 16 inch velgen voor jouw bus te kust en te keur krijgen. Waar je op moet letten is de juiste steekmaat: 5x118. Meestal kun je bij de velgendealers zoeken op automerk, type en bouwjaar. Het maakt dan niet uit of je Pössl op Fiat of Citroën basis is.

Google is je vriend: tik eens als zoek opdracht in 'lichtmetalen velgen Fiat Ducato'...

Het voorbeeld hieronder is 1 van de vele sites waarheen je verwezen wordt:
https://www.givawheels.nl/nl/fiat-velge ... r=#results


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Zo boos!



Bericht door Lambiek »

Gewoon
Op. Ebay.de dus duitse ebay,

Fiat ducato alufelgen

Orginele fiat velgen,
alle maten soorten.
Zoveel....
met of zonder band
.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Zo boos!



Bericht door iSonic »

MAK (Merk) Stone (type) velgen zie je redelijk vak op campers. Aantal merken leveren deze ook standaard. Of de fiat lm velgen maar die zijn duur. Setje mak's moet voor 400 - 500 euro wel lukken (zonder banden)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zo boos!



Bericht door gjvonk »

Eens, kijk ook eens naar Alutec. Ik heb mijn Alutec velgen met banden overigens aangeschaft via Hoogendoorn wheels...denkt ook goed mee over velgen voor zware bestelwagens en over naaf diameters: toch net effe iets anders dan een leuk velgje voor een Golf GTI...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Zo boos!



Bericht door HJM »

Nou de info druppelt binnen en maakt je niet blij.
Omdat ik all-riscs verzekerd heb dacht ik 'komt goed" :(
Nou LET even op, in onze polis staat accessoires tot 1500 mee verzekerd en ik ging er met boter en suiker in dus.
De "truc" van de verzekeraar is, zoals ook beschreven staat in de (hele kleine) lettertjes, als volgt:
Je telt alle!! accessoires op die er niet af fabriek aan zaten, velgen, luivel. fietsendrager , radio enz.enz. stel 6000,= en je ben verzekerd voor 1500......
dus 75% is niet verzekerd het zogenaamde onder-verzekerings gedoe.
Ik weet het "ik had het kunnen weten" vandaar deze waarschuwing!!!, jullie nu dus ook weer :bang:
Overigens toch waarschijnlijk binnenkort op 16 inch en dus 15 te koop.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zo boos!



Bericht door DucatoDolf »

Wat naar voor jullie. Kak dat je op deze manier nog eens extra 'benadeeld' wordt. :(

En geen verwijt, maar 'je had dit kunnen weten' speelt hier toch even op, hoe naar ook. De reden waarom ik ook geen inboedel verzekering heb. En ook geen all risks voor de auto. Geen extra dekking bij mijn reisverzekering. De uitsluitingen en lage vergoedingen bij uitkering zorgen ervoor dat ik liever het risico neem.

De 'trucs' van verzekeraars zijn gewoon de voorwaarden waaronder je een overeenkomst sluit. Bij een verzekering afsluiten is het echt zaak om heel goed te bekijken waarvoor je precies verzekerd bent. 88I En in welke situaties je er ook recht op hebt. Hoe je bewijst wat je mist: bonnetjes kopiëren en archiveren! En last but not least: de afschrijving! Na een x aantal jaren zijn de vergoedingen vaak ook niet interessant meer.

Nogmaals, meer als tip dan verwijt bedoeld. Ook ik ben door schade en schande op dit gebied wijzer geworden. :oops:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zo boos!



Bericht door AadenAnke »

Ja als je genoeg in kontzak heb om het risico te kunnen dragen kan je makkelijk dingen niet verzekeren, scheelt best wat euro's per jaar. Ik heb het niet slecht maar als ik mijn camper plat zou rijden (gezien mijn verleden niet snel te verwachten) kan ik niet uit mijn portemonnee een zelfde terug kopen. Als mijn huis afbrand en de inboedel moet vervangen worden ben ik toch echt blij dat ik verzekerd ben! Ik verwacht niet dat HJM een zo gevulde kontzak heeft dat niet verzekeren voor hem en de meeste van ons hier een wijze beslissing zou zijn

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zo boos!



Bericht door hathi »

Aad dat laatste die inboedel,daar moet je maar eens goed over denken,de meeste verzekerden denken dat ze dan de nieuwwaarde krijgen,maar het eerste wat de verzekering doet is beginnen met afschrijven,en dan blijft er dikwijls weinig over om te vergoeden,het is maar dat je het weet !...maar dat is eigenlijk met meer verzekeringen ,ook de zorg verzekering de vergoeding staat niet in verhouding met de betaalde premie,dus goed nalezen kan geen kwaad,als je bv voor een bril bent verzekerd en je krijgt maar €100,, dat kan iedereen wel betalen,lijkt me,dat is ook de reden,dat ik een hele lage inboedel heb en geen tandarts verzekering,maar dat is natuurlijk persoonlijk,dus goed nalezen,mocht het me overkomen,wat krijg ik vergoed,kan ik dat zelf dragen of niet
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zo boos!



Bericht door seth_space »

Wat inboedelverzekering betreft ligt dat toch wat anders.
Zie bijv dit: https://weblog.independer.nl/inboedelve ... e-vergoed/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Zo boos!



Bericht door henk en lila »

"...Als je een inboedelverzekering afsluit, wordt bijna altijd globaal de waarde van je inboedel vastgesteld....". Dat dus bij ooit lang geleden een woninginbraak. Was vrij kort na een scheiding en verhuizing dus erg kale boel binnen. Verzekerde waarde werd echter gerelateerd aan het (wel goede) bruto inkomen.
Dus volgens de expert had ik voor 75.000 gulden spullen en op de polis stond 25.000 gulden. Ik vroeg nog of het een bod was? :-B
Puntje bij paaltje 50 gulden voor een fototoestel.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zo boos!



Bericht door DucatoDolf »

seth_space schreef:
za 07 nov 2020, 13:13
Wat inboedelverzekering betreft ligt dat toch wat anders.
Zie bijv dit: https://weblog.independer.nl/inboedelve ... e-vergoed/
En wat is je punt? Want leuk dat ze zeggen dat je de nieuwaarde krijgt. Paar regels verder is het ineens toch dagwaarde als die lager is dan 40%. En raad eens wat je laptopje of bankstel nog waard is na een jaar? Juist, geen r**t. En dat maakt dat je waarschijnlijk dat dus ook uitgekeerd krijgt. Inboedelverzekering heeft m.i. vaak alleen zin als je echt dure spullen hebt en vooral als alles tegelijk nieuw is gekocht. En dan eigenlijk ook alleen voor de eerste paar jaar. Wordt je hele inboedel kort en klein geslagen dan heb je genoeg kunnen sparen van het geld wat je in je zak steekt zonder verzekering om op MP een nieuw spulletje te kopen.
Plaats reactie