Gebruik Webasto Air Top 2000 ST

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door FrankJC »

Wat doet ie aan de walstroom?
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door AadenAnke »

Onze TD mensen deden in het najaar als een bus binnen kwam de Webasto altijd een flinke tijd op maximum loeien met de deuren open. Ff lekker schoonbranden noemde ze dat. Daarna starte ze direct op en zonder te roken of stinken. Dus laat hem maar een keer lekker zijn werk doen

Gr. Aad
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door jurgenc »

Je kan de verwarming ook al opstarten als de motor nog draait. Dat belast de HH accu minder.
H20
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door Knutselsmurf »

Wederom een hoop tips en informatie rijker. Hartelijk dank.
Het verhaal van de voeler is me nu duidelijk. Merk dat nu ook met het branden. Ook ga ik hem morgen eens op maximaal laten draaien. Vaker gebruiken, wordt het "eigen" en dus vertrouwd
Moet ik nog op een bepaalde stand starten, laag of hoog of moet dat niets uitmaken.??
En even voor Frank, de walstroom wordt door een C-tec lader met een voedingsfunctie altijd omgezet naar de 12 volt. Ik heb geen 220 v systeem in de camper.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door FrankJC »

Dat weet ik maar dan gaat het niet ten koste van de HH accu.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door henk en lila »

De stand van de draaiknop bij het starten maakte bij mij niet uit. Nou had ik wel een ouder exemplaar. Zeg +20 jaar oud. Die begon sowieso altijd "volgas" . En hij moduleerde ook slecht of nauwelijks. Leek alsof hi helemaal uit ging en je hoorde de ventilator ok niet meer.
Onze huidige, modernere Eberspacher gaat na bijvoorbeeld 10 minuten volgas mooi in de fluisterstand en regelt zonodig weer een beetje op dus niet bij warmtevraag meteen weer volgas.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door Knutselsmurf »

Dat klopt inderdaad, Frank, had ik nog niet aan gedacht. Vandaag de kachel op advies eens lekker op vol vermogen laten draaien. Moduleert goed en gaat als de kachel op temperatuur is ook mooi rustiger draaien. Bij het verdraaien van de startknop hoor je hem voorzichtig de toeren opvoeren en gaat hij dus meer warmere lucht binnen brengen. De bouwer heeft er ook goed over nagedacht. Een open warme luchttoevoer onder het zitje en een buis richting keuken/looppad met een regelklep. Als je daar niet meer bezig ben doe je klep gedeeltelijk dicht en komt er meer richting zitje.
Ik ben nu redelijk thuis in de bediening en weet dat het zeker niet aan de kachel ligt maar aan de bedienaars heeft gelegen.
Nogmaals allemaal bedankt voor de informatie!! :thumbup: :thumbup:
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Gebruik Webasto Air Top 2000 ST



Bericht door jurgenc »

Het is inderdaad in het begin effe wennen aan de bediening en leren hoe er mee om te gaan.
H20
Plaats reactie