Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

AadenAnke schreef:
ma 26 okt 2020, 16:01
Maar we sluiten de scholen niet, dat kunnen we die kinderen toch niet aan doen?
Ik denk eerder dat je het de ouders niet aan kunt doen.
En wat dat werken betreft: ik werk thuis, partner ook. Dat zijn er best veel. Zouden er misschien meer kunnen zijn?
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dit virus is een aanslag op de financiën van iedereen. Sommige worden harder getroffen dan anderen! Sommige kunnen meer hebben dan anderen! Maar we voelen het allemaal nu of later

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Aardige is dat je het thuiswerken in het in het verkeer alleen merkt doordat er nauwelijks spits is.
Maar overdag is het best druk op de weg overal.
Of er wordt toch nog veel gewerkt of al die thuiswerkers gaan ook nog vol op de hort op.
Wat niet helemaal het idee hierachter was geloof ik.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:
ma 26 okt 2020, 16:16
Of er wordt toch nog veel gewerkt of al die thuiswerkers gaan ook nog vol op de hort op.
Wat niet helemaal het idee hierachter was geloof ik.
Kom kom Marco, je doet een paar gissingen uit de losse hand en gooit er meteen een oordeel achteraan? :wink:
Of heb je dit onderzocht? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:58, 1 keer totaal gewijzigd.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door isoplus »

Wellicht een definitie van ouderen? de jeugd is bij mij iedereen tussen 0 en 24, ja daar zitten zuigelingen en kleuters tussen :wink:
De werkenden zijn voor mij alle mensen tussen 24 en 67, althans die kunnen en mogen werken, sommigen al eerder of later ik weet het.
De ouderen zijn bij mij allen tussen 67 en 75, daarna ben je bejaard of je dat nu leuk vind of niet :-B
Zo is, weliswaar wat grof, even bepaalt wat ik bedoel Hugo.
Jij woont in een heel andere omgeving als ik doe, maar hier zijn er weinig ouderen met mondkapjes voor in de winkelstraten, er komen hele groepen ouderen voorbij die gezamenlijk een fietstochtje maken ook zonder mondkapje. Ik vind het allemaal prima hoor daar hoor je mij niet over, onze jeugd houd zich prima aan de 1,5 meter en zelfs nog wel iets meer. Ja natuurlijk gaat een gedeelte van de jeugd toch stappen en heeft lak aan Corona, ook daar kan ik niets aan veranderen maar de jeugd ziet ook de campers voorbij komen hier over de Rijksstraatweg en dat waren er dit weekeinde weer niet weinig, daar zat weinig jeugd in, hoezo zouden dat allemaal noodzakelijke verplaatsingen zijn?
Maar ik lees hier af en toe slechts even mee en stoor je niet aan mij, ik blijf even opgehokt en bij de festiviteiten uit de buurt dat lijkt mij, althans voor mij, de enige oplossing voorlopig.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Aloys schreef:
Marco Polo schreef:
ma 26 okt 2020, 16:16
Of er wordt toch nog veel gewerkt of al die thuiswerkers gaan ook nog vol op de hort op.
Wat niet helemaal het idee hierachter was geloof ik.
Kom kom Marco, je doet een paar gissingen uit de losse hand en gooit er meteen een oordeel achteraan? :wink:
Of heb je dit onderzocht? :D
Ik heb sinds de coronacrisis 6 dagen thuis gewerkt en afgezien van een zomervakantie elke dag op en neer gependeld naar Utrecht.
Dan zie je bepaalde trends ;-)
En je hoort nog wel eens wat van collega’s en uit de kennissenkring :-)
Ook bij ons overigens iedereen die maar kan thuis werken maar machines hebben toch onderhoud nodig.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Hier net zo. Thuiswerken tenzij het echt niet anders kan.
Afgelopen woensdag even naar kantoor om een goede bureaustoel te halen. Ik kwam naast bewaking en huismeester maar 1 andere collega tegen. Normaal werken daar iets van 800 man.

Overigens denk ik dat menig echtgenoot van een bouwvakker blij zou zijn als er thuisgewerkt moet worden.
Komen al die klussen eens af.

Groet Jacco

Groet
Jacco
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Uiteraard, niet iedereen kan thuiswerken. Maar ik denk dat de meeste werkgevers hun verantwoordelijkheid hierin nemen. Al zou je het willen, je bent niet welkom op je werkplek. Maar hoe kun je het vele verkeer dan verklaren? Waar gaan al die mensen naartoe en waarom?
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Het komt vanzelf wel stil te liggen.
Werknemers worden gewoon ziek.
Dat is nu al het geval en zal dan alleen maar erger worden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Met de juiste maatregelen en enige voorzichtigheid van de werknemers in kwestie valt dat reuze mee eigenlijk.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Daarvoor hoef je niet naar kantoor. Vandaag weer een collega in quarantaine. Zoontje corona opgelopen op school. Ze heeft zelf geen symptomen maar manlief wel. Thuiswerken met 2 kleine kinderen en een zieke man is vrijwel onmogelijk

Groet Jacco

Groet
Jacco
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Marco Polo schreef:
ma 26 okt 2020, 17:00
Met de juiste maatregelen en enige voorzichtigheid van de werknemers in kwestie valt dat reuze mee eigenlijk.
Vind je?
De NS heeft nu al geen personeel genoeg om een volledige dienstregeling voor elkaar te krijgen, de politie is ook al onderbezet en de verpleeg- en verzorgingshuizen en ouderenzorg vragen hulp aan het leger en mantelzorgers.
Er zijn ziekenhuizen, waar hele afdelingen gesloten worden, omdat het personeel covid heeft.
Hoezo "valt reuze mee"?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie