Weet je nog, oudje....

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Nostalgie,50 jaar geleden ,getrouwd ( nog steeds) en 2 kinderen.
Net een nieuwe baan als vertegenwoordiger van chick scheermesjes,durex, en nina ricci parfum.
Geloof dat alleen durex nog bestaat.
Hard werken en hele drukte met 2 kleine kinderen.
En toch heel gelukkig op die bovenwoning in Amsterdam.
Bij mij zijn de jaren 63,64 bijgebleven wat een heerlijke tijd.
Volgens mijn ouders werd het nooit wat met die jongen,hij doet gewoon waar die zin in heeft.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Het Coronavirus



Bericht door Vertrokken2 »

Aloys schreef:
zo 25 okt 2020, 17:35
Het lijkt me dat jullie niet precies weten waar je over praat, bij gebrek aan ervaring... :wink:

In het onderwijs werden we er misschien wel als eersten mee geconfronteerd. Leerlingen die van geslacht willen veranderen, die daarvoor tijdenlang elke week naar één van de grote ziekenhuizen (UMC's) moeten en uiteindelijk operatief worden geholpen. En ik kan je wel vertellen: dat doen ze niet voor de lol, of uit een bevlieging, of omdat ze ook "mee willen doen".

Mooi dat het tegenwoordig kan en hopelijk worden ze gelukkig...

Overigens: Denemarken loopt al op ons voor: campings, jachthavens enz. zonder gescheiden dames- en herentoiletten, gewoon unisex! :D

Zullen we maar weer on topic?
In Noorse en Zweedse jachthavens hadden ze in mijn jeugd al gezamenlijke douches. Als je dan aankwam na een overzeese tocht stond je als ontluikende teenager te douchen met een onbekende dame in de bloei van haar leven. Je wist niet waar je moest kijken en hoe je de boel onder controle moest houden.... :DD
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

@Gobert, dat waren nog eens tijden hè? En dan die half lachende/spottende blik van zo'n dame maakte wel dat de druk afnam zeg maar :lol3: :?: :bow: :lol3: :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

vroeger waren wij ook ongehoorzaam denk ik , op een iets andere manier [minder extreem] misschien, maar dat ligt aan de tijd.
maar ongehoorzaam, nou zeker weten!!, ik in ieder geval wel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

isoplus schreef:
ma 26 okt 2020, 9:37
We moeten niet vergeten hoe het was toen wij zelf jong waren, toen ik 17 werd ging ik naar zee en liep een paar weken later in New-York te stappen en weer wat later in Santiago of Buenos Aires. De hele wereld kon je over en dat gebeurde ook.
Toen ik 17 jaar was kon ik niet eens een brommer kopen, laat staan op reis om naar het strand te gaan.
Ik was toen wel God, maar geld had ik niet, ook geen rijke ouders :D

Theo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

toen ik 15 was had ik uiteraard ook geen geld, kreeg van mijn buurman een frame met 2 wielen en een teil met onderdelen(zijnde een komplete brommer), moest eerst aan m,n pa vragen mag het?, voor ik 16 was reed ik er al op :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

Wat een leuke verhaaltjes en opmerkingen :D Zou nog wel meer willen lezen.
Een nieuw topic openen ? In de verlaten herberg ...
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Nou,kan ik nog wel ff doorgaan,als Amsterdams schoffie in jaren vijftig en zestig.Vond Diemen al buitenland.
Maar heeft niks met enig virus te maken.
Als ik de muziek hoor krijg ik soms kippenvel en tranen,wat worden we oud.
De Beatles in Blokker,Stones in Kurhaus,Dave Brubeck,Ray Charles in Amsterdam.
Er is nu spotje van Volkskrant en die muziek is van Dave Brubeck met nummer “unsquare dance” elke keer voel ik me weer in het concertgebouw bij optreden van Dave.
Prachtige jaren met mijn vriendin in de winter Jaap Eden ijsbaan (woonde we vlak naast) en zomers liften naar Zandvoort naar tent 7 Schaap en daarna naar de phonobar op rembrandsplein.
Mijn vriendin ( zijn nu 57 jaar samen) raakte in verwachting ,(zij 18 en ik 19) moesten we trouwen en was dat het leventje voorbij.
Is allemaal goed afgelopen hoor gelukkig zonder covid.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

Ben wel nieuwsgierig naar foto's op die ijsbaan ....
Maar hoort niet thuis in dit topic :roll:
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Weet je nog, oudje....



Bericht door Dafluc »

N.a.v. een opmerking in het coronatopic werden enkele bijdragen geschreven over 'vroeger'. Dat was daar off topic, maar misschien leuk genoeg voor een eigen topic. Ik heb ze daarom hierheen verplaatst. De titel is er een met een knipoog. Ik wil hiermee niemand beledigen. De duvel is oud en zo. Ik weet het. Voeg je eigen verhaal toe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Weet je nog, oudje....



Bericht door Dancing Wind »

:thumbup:

Leuk ! ik hoop dat er nog veel verhalen - met leuke foto's - volgen.
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Weet je nog, oudje....



Bericht door thole »

Ron, in die tijd, '63/'64 , liftten wij vanuit het oosten naar Amsterdam.
We gingen daar naar het pakhuis van Spijer in de Warmoesstraat waar we 2e hands Amerikaanse spijkerbroeken kochten, met 'zoefpiepen', die moesten wel zo lang zijn dat ze de grond raakten. Ook kochten we daar postbodecapes en wat later Afghaanse jassen.
En dan naar de Phonobar maar die lag toch aan het Thorbeckeplein?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Weet je nog, oudje....



Bericht door Dancing Wind »

Ga ik er zelf ook eentje doen, heb zelf niet zoveel verhalen, maar had een ondeugende vader ... Sommige verhalen blijven dan hangen.

Mijn vader was zadelmaker (tuigjes voor koeien, paarden, melkstoeltjes maken, etc) en had daardoor toegang tot veel boerenprodukten. Hij werd in de middag af en toe geholpen door mijn neef Henk die nog op school zat om een centje bij te verdienen.
Beide hielden wel van een lolletje, haalden kattekwaad uit en namen elkaar geregeld in het ootje.
Mijn vader wilde Henk eens poets terug bakken en bestelde vervolgens een emmer koeiepoep, die werd verstopt in de berging beneden in de flat.
Wij woonden in een split-level-flat met de slaapkamers boven aan de galerijkant, 10 meter vanaf de toegangsdeur naar het trapportaal.
Henk werd uitgenodigd om een biertje te komen halen aan het einde van een middag, en ja, hij kwam graag even buurten.
Omstreeks die tijd ging mijn vader boven in de slaapkamer zitten met de emmer koeiepoep in het open raam, en op de hurken zodat hij niet gezien werd, wachtend op het dichtslaan van de deur van het trapportaal en de voetstappen die voor de voordeur zouden stoppen.
En ja hoor, de deur sloeg dicht en de voetstappen bleven staan voor de deur. Hup, de emmer werd voorover gekiept !!
Helaas voor mijn vader was het niet Henk die voor de deur stond, maar mijn moeder .... :bang:
De rest van de dag en avond was er een flinke woordenwisseling :lol:
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Weet je nog, oudje....



Bericht door appellover »

Je hebt gelijk hoor Thole ,hoek herengracht en thorbeckeplein.Naast tom Manders .
Ben daar nooit binnen geweest ,bleven altijd buiten staan zonder iets te drinken.Zwarte coltrui aan en ribbroek van g&g vijzelstraat of cowden spijkerbroek van winkeltje in de warmoesstraat en suede Clarck schoenen met van die spekzolen van zwartjes fl.39,90
Dat winkeltje in de warmoesstraat,we noemde haar tante Fien maar weet niet of ze wel zo heette,was de enige winkel in Nederland die cowden spijkerbroeken verkocht,piepklein winkeltje,je moest passen onder de trap achter gordijn maar dat deed je gewoon in die winkel ,jongens en meiden in hun onderbroek,lachen.
Was zo druk er stond altijd hele rij in de straat.
Weet nog dat visgraat motief zou komen ,iedere dag vragen tante Fien heb je ze al.We wilden natuurlijk de eerste zijn,blits bij de pleiners bij de phonobar.
Op zaterdag naar Rembrandpleintheater met Wallie Tax en de outsiders en meebrullen “ oh lord want you buy me a brand new cadillac or a mercedes benz”
Was van korte duur dat houten gebouw ,mauppie Caransa zette er een groot hotel op.
Broodje halfom bij Dobben en pilsje bij Bolle Jan ,de vader van Renee Froger.Er was klein toneeltje en daar zong Bolle Jan liedjes met dubbelzinnge teksten.Heb Renee daar ook nog zien zingen voordat hij bekend werd.
Voor dat cafe van bolle jan heb ik nog lichtreklame bord gemaakt,dat deed ik als bijverdienste.Ben toen bij Froger thuisgeweest op een gracht zijstraat Jan Eversestraat.
Wordt vervolgd.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie