Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

gjvonk schreef:
zo 25 okt 2020, 17:46
Dit forum gaat toch over campers en.camperreizen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
En over Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën. Of wil je zeggen dat corona geen invloed heeft op de camperreizen. Terug on topic graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door Atoz »

Helaas geld dat niet alleen voor Nederland.
Vlaanderen denkt het beter te hebben dan Brussel of Wallonië of...
Wedden dat?
Neen, hopen dat we met zijn allen gezond kunnen blijven
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

Maar heren, denken jullie nu ook weleens: de maatschapij dat ben jij!? En dat superioriteitsgevoel dat ben jij? Want nu is er een crisis en heb jij er wat bij te winnen (of verliezen) en kijk je neer op al die ^&*%^& mensen die zich niet aan de regels houden. Dus ben je zelf niet de kern van het 'Het stuitende superioriteitsgevoel'!?
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door isoplus »

Dat is een ingewikkelde en niet zo makkelijk te beantwoorden.
Ik heb het nu relatief makkelijk omdat voor mij veel zaken niet meer van belang zijn, immers dor hout kan breken of je stookt er een vuurtje van meer keuzes zijn er niet.
Ik heb er geen haast mee maar het einde komt met een noodgang naderbij voor mij.
Maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de jongeren met de huidige beperkingen grote moeite hebben en soms wel eens even zijpaden bewandelen.
We moeten niet vergeten hoe het was toen wij zelf jong waren, toen ik 17 werd ging ik naar zee en liep een paar weken later in New-York te stappen en weer wat later in Santiago of Buenos Aires. De hele wereld kon je over en dat gebeurde ook.
Nu zit ook ik opgehokt en ja dat is nodig en ik zal braaf thuis blijven maar ik begrijp volkomen dat de jeugd daar grote moeite mee heeft, vooral als die zien dat veel ouderen duidelijk zich niet wensen aan te passen aan de nieuwe leefregels.
Dus ja, de maatschappij dat zijn wij met alle uitblinkers, minder begaafden, gehoorzamen, ongehoorzamen, deugers en niet deugers.
Zo ziet het er buiten ook wel uit :cheers:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Isoplus :thumbup: :thumbup:

Een ding misschien: zolang je nog met de camper kunt reizen behoor je niet tot dor hout.
Dor hout drijft met de stroom mee.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

Kroppie schreef:
ma 26 okt 2020, 9:48
vroeger waren wij ook ongehoorzaam denk ik , op een iets andere manier [minder extreem] misschien, maar dat ligt aan de tijd.
maar ongehoorzaam, nou zeker weten!!, ik in ieder geval wel.

jos
Daar in dat extreme zit nu juist het probleem.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik heb hier enkele berichten afgesplitst. De verhalen van 'vroeger'. Voor wie het leuk vindt: ze staan hier.
Afbeelding
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dick-B »

Weer meer dan 10,000 positief getest,
Weer een feestje met 300 feestgangers,
Wat gebeurd er? 2 aanhoudingen, Waarom niet alle 300 een flinke boete,
Nu wordt er alleen maar gelachen en hup naar het volgende feestje,
En wij praten er over Den Haag praat maar er gebeurd niets,
Te weinig handhavers zeggen ze, en zo modderen we door,
Moest dit even kwijt,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

isoplus schreef:
ma 26 okt 2020, 9:37
Nu zit ook ik opgehokt en ja dat is nodig en ik zal braaf thuis blijven maar ik begrijp volkomen dat de jeugd daar grote moeite mee heeft, vooral als die zien dat veel ouderen duidelijk zich niet wensen aan te passen aan de nieuwe leefregels.
Je verhaal klopt prima
Ook ik ging met 16 jaar de wilde vaart op bij Rederij Kampman uit Vlaardingen
Maar het bovenstaande is lariekoek. Ik zie geen ouderen boven de 60 die aan het dansen en swingen zijn, zich vol laten lopen met drank en de zoenkunsten op diverse partners te zien toepassen.
Amsterdam, Malieveld Utrecht het zijn allemaal jongeren. Studenten en de antie corona lobby zijn voornamelijk jongeren.
In de supermarkten lopen bijna alle ouderen ET mondkapje en de winkelpersoneel zijn voornamelijk jongeren zonder mondkapje.
En ja natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dit is een feit en niet jou bovenstaand verhaal

Hugo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Hugo, ik zou nog eens goed de foto's bekijken van die anti-coronamaatregelen demonstranten, er zijn niet zoveel jongeren bij.
Wel opvallend veel oudere vrouwen vind ik.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: Het Coronavirus



Bericht door deutz »

Die jongeren in hun feestlokaal 14 dagen ophokken!!
niet geschoten is altijd mis!
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik en de meeste van jullie hebben natuurlijk makkelijk praten. Sinds augustus met vervroegd pensioen, anders had ik nu rond gereden in een bus met ook in deze tijd soms wel 40 man er in. Ik kon financieel kiezen. Tijdens corona rondrijden of zeggen doei ik zonder mezelf flink af. Die keuze hebben jongeren niet! Als je dan zoals b.v. mijn dochter in Rotterdam voor de klas staat en ruim een kwart van je collega's en niemand weet hoeveel maar veel zijn het er leerlingen besmet thuis en ja ook gewoon in je klas zitten. Maar we sluiten de scholen niet, dat kunnen we die kinderen toch niet aan doen? Ja ben je dan nog zo gemotiveerd als je naar de supermarkt gaat om extra voorzichtig te zijn? Als je de hele dag als student tussen je mede studenten moet zitten want het onderwijs stoppen we niet! Ben je dan nog gemotiveerd om extra voorzichtig te zijn? Of denk je dan van het zal wel, ik loop al zoveel risico dit kan er ook wel bij vanavond lekker een feestje in de garage van de pa van ..... dan zijn er ook nog die figuren die vrij rond mogen lopen terwijl vele redelijk normale mensen zitten opgesloten in een inrichting. Ik wil niets goed praten en vindt het totaal niet kunnen maar vreemd vindt ik het niet!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Dick-B schreef:
ma 26 okt 2020, 14:49
Weer meer dan 10,000 positief getest,
Weer een feestje met 300 feestgangers,
Ja en kan je nu zelf niet de bedenking maken dat het openhouden van de economie veel meer bijdraagt dan randfenomenen ?
Miljoenen mensen die dagelijks van en naar het werk gaan .
8 uur en meer in gemende huishoudens waar tijdens het werk de aandacht voor de geldende regels zeker en vast verslapt.
Om na het werk weer huiswaarts te keren naar het gezin waar geen regels gelden .
En dat stilleggen van de economie voor een paar maand is hopelijk geen optie . :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Het aardige is dat er op de werkvloer erg veel stress ligt op de maatregelen.
Denk dat de meeste werkgevers zich een lockdown niet kunnen veroorloven.
Maar een Corona uitbraak op je werkvloer heeft onderhand hetzelfde effect.
Plaats reactie