Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Niet om te banaliseren , wel om te informeren :

Angst is voor 99.77 % van de wereldbevolking onterecht , zo blijkt uit een studie van het WHO .


Across 51 locations,
the median COVID-19 infection fatality rate was 0.27% (corrected 0.23%): the rate was
0.09% in locations with COVID-19 population mortality rates less than the global average
(< 118 deaths/million), 0.20% in locations with 118–500 COVID-19 deaths/million people
and 0.57% in locations with > 500 COVID-19 deaths/million people. In people < 70 years,
infection fatality rates ranged from 0.00% to 0.31% with crude and corrected medians of
0.05%.
Conclusion The infection fatality rate of COVID-19 can vary substantially across
different locations and this may reflect differences in population age structure and casemix of infected and deceased patients and other factors. The inferred infection fatality rates

https://www.who.int/bulletin/online_fir ... 265892.pdf


Studie: "Oxford vaccin zorgt voor sterke immuniteit"'
Wereldwijd blijft men zoeken naar een goed vaccin die de verspreiding van het coronavirus kan aanpakken. En volgens een nieuw onderzoek ligt de oplossing minder veraf dan verwacht. Want daaruit blijkt dat de experimentele versie van het Oxford-vaccin zou zorgen voor een "sterke immuniteit".
Na intensief onderzoek zei professor Sara Gilbert, van het Jenner Institute in Oxford, aan de Britse krant The Guardian dat ze zeer tevreden is met de eerste resultaten, waaruit blijkt dat er goede resultaten te zien zijn na slecht één dosis vaccin. "We zijn erg tevreden want het lijkt zich te gedragen zoals we hadden gedacht dat het zou doen. We hebben behoorlijk wat ervaring met het gebruik van deze technologie om andere vaccins te maken, dus we wisten wat we konden verwachten", vertelde ze nog.
De resultaten van het onderzoek, waar meer dan 1.000 vrijwilligers aan meedoen, werden maandag gepubliceerd in het medisch tijdschrift Lancet.
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

appellover schreef:
vr 23 okt 2020, 15:04
Weer 10.007 mensen die zich niet aan de regels hielden. Hoelang gaat het nog zo door?
Zou die Theo Vos gelijk krijgen, tot nu toe wel.
Gr.Ron
Weer 10.007 mensen die zich niet aan de regels hielden!!?????
Wat is dit nu weer voor een opmerking???? waarschijnlijk van een opgehokte pensionado????

Wij horen met 3 personen binnen ons huishouden bij die 10.007 positief geteste mensen vandaag.
Natuurlijk hebben wij ons niet aan de regels gehouden. Wij zijn hier met z'n 3en in huis. 2 werken er in de zorg. Gaan elke dag van huis om mensen te helpen die hulp nodig hebben. Komen beroepsmatig in aanraking met Covid. De kans dat er een virusdeeltje mee naar huis wordt genomen is erg groot
en hier dus ook gebeurd.
Gevalletje beroepsrisico zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Hoop dat het meevalt, beterschap gewenst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Naar mijn idee kun je ook niet zoveel met dat getal van 10.007.

(Ik moet wel bekennen dat ik erg slecht was in statistiek )

Mensen worden naar een test gestuurd, omdat er een vermoeden van mogelijke besmetting bestaat. Hetzij door klachten, hetzij door de omgeving. Dus het is geen random test van de Nederlandse bevolking.
Die cijfers lopen op. Is dat omdat er meer mensen besmet zijn? Of is dat omdat er beter ingeschat kan worden dat het vermoeden terecht is?
Het is ook zinloos om de cijfers te vergelijken met de eerste golf. Toen werd je alleen getest wanneer ja al bijna omviel.
Aantallen ziekenhuisopnames lijkt me meer relevant.

Zeg ik als leek hè!

Paul
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Persoonlijk kijk ik vooral naar de dagelijkse IC-opnames, naar mijn gevoel het meest concreet.
Om daar terecht te komen is er wel iets met je mis, dan ben je goed ziek!

En die IC-opnames blijven ook maar stijgen... :(
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

En waarschijnlijk al een week of 3 a 4 ervoor besmet.

Gr. Aad
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Aloys schreef:
vr 23 okt 2020, 17:41
En die IC-opnames blijven ook maar stijgen... :(
Toevallig vandaag minder opnames zag ik op het dashboard tov gisteren. Het totaal aantal stijgt nog maar dat loopt ook (ruim) twee weken achter op de opnames.
Het aantal ziekhuis opnames is al een week ongeveer vlak. Aantal in ziekenhuis stijgt nog maar ook hier gaat er wat tijd overheen voor ze weer beter naar huis kunnen.

Het aantal besmettingen wat zo sterk stijgt heeft denk inderdaad meer met testen te maken. Vaak merken mensen niet eens dat ze het virus hebben opgelopen. Maar door de herfst krijgen ze nu de normale verkoudheidsklachten en laten ze zich testen en blijkt dat ze toevallig covid19 hebben terwijl de klachten van iets anders zijn. Zoiets moet wel want anders zouden de ziekenhuis opnames ook in verhouding zo snel moeten stijgen als het aantal besmette mensen en dat doen ze niet.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ook milde klachten worden nu sneller onderkend als COVID met de vele testen..
Die komen niet zo snel in het ziekenhuis.
En een groot aandeel jongeren.
Sprak gisteren een jonge collega.
Vermoeid en verlies aan smaak en vervolgens positief getest.
Maar na een ruime week rust alweer aan het werk.
Voelde zich weer goed.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja tuurlijk, als Trump zo iets kan?

Theo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

oh ja? , zouden die jongeren hier dezelfde aandacht en middelen als trump krijgen?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij zit er een kleine 44 jaar leeftijdsverschil tussen de gast die ik heb gesproken en Donald Trump ;-)
Hij had nog niet intensief gesport maar verder voelde hij zich goed.
Maar wel positief getest dus.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Tuurlijk er is niets tegen het virus wat werkt, er zijn ondersteuning pillen en dat ist dan.
Trump is oud, jongeren zijn, juist jong

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Op zich wel aardig om te bedenken dat als men nu verkouden wordt of griep krijgt er blijkbaar toch ook iets mis is gegaan met het toepassen van de regels.
Zijn ook virussen die je van een ander op doet :mrgreen:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Hoop wel dat er binnenkort een vaccin komt.
Ja, we zijn begin zeventig en al bijna 20 jaar pensionada.( gelukkig nog niet opgehokt ).
Heb discussie met mijn vrouw,die zegt : verkopen die camper nu het nog geld waard is,straks wil niemand hem meer .
Ze verwacht dat de grenzen lange tijd dicht gaan,je alleen nog mag reizen in bv. 25 km van je woonadres.
Langdurige lockdown,heel veel slachtoffers.
Probeer nog om tijdje te rekken,maar vervelende is dat ze steeds meer gelijk krijgt,20.000 besmettingen in Spanje met 47 miljoen inwoners.In Frankrijk,België en Nederland nog erger.
Ze heeft betere kaarten als ik met mijn verhaal dat er snel een vaccin is ,kan nog wel jaar duren.
Straks zijn we misschien wel te oud als dit nog jaren gaat duren.
Alleen een beetje in de buurt met camper ben ik gauw uitgekeken.
Zijn er meer van die doemdenkers hier op forum ?
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie