Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Een paar postings geleden verbaasde ik me er over, dat er kennelijk zoveel mensen die vreemde complottheorieën echt geloven.
Maar ik heb gisteren gehoord: ze kunnen er eigenlijk niets aan doen. :wtf:
Ze worden volkomen geïndoctrineerd.
Lubach heeft gisteren uitgelegd, hoe dat kan:
https://www.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg

Ik wist nog niets van satanistische, babybloed drinkende, elitaire pedofielen...
Maar dat staat bij ons ook nog niet op straat...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

Jan en Simonne schreef:
ma 19 okt 2020, 11:01
....Ik wist nog niets van satanistische, babybloed drinkende, elitaire pedofielen...
Ken je klassiekers. Die bestaan wel degelijk: https://www.youtube.com/watch?v=NBHmS8pg2pc
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dat zijn dingen die ik niet wil weten! :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het Coronavirus



Bericht door dieseltje+ »

Jan en Simonne schreef:
zo 18 okt 2020, 14:34
:thumbup:

Wij maken een grote bak popcorn en gaan een Halloween film kijken.
En voor het eerst willen we een Netflix abo nemen dit jaar.
Lijkt ons misschien wel wat voor de lange winteravonden.
Geen idee, we gaan het zien.
Off topic en naar aanleiding van je bericht met de lubach link. Als je dat interessant vind en toch een netflix abo neemt...2 docu's/films

https://www.netflix.com/nl/title/81254224

https://www.netflix.com/nl/title/80117542
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel! :thumbup:
Ja, ik vind dat soort dingen interessant.

@Aad: nee, ik eigenlijk ook niet.
Maar je hoort er zo veel over en ze lijken wel terrein te winnen.
Maar ik vind dat de woorden "gekkies" en "wappies" de lading niet echt dekken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het Coronavirus



Bericht door dieseltje+ »

Volgens het algoritme krijg je na het kijken wel meer "aanraders" van netflix :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:lol:
En voor je het weet... :shock:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Gisteren de griepprik gehaald. A.g.v. Corona is daar een run op deze keer en dreigen tekorten. Normaal ga ik altijd de tweede sessie. Nu dus maar naar de eerste gegaan.

Tsjonge wat een chaos. Een rij van 80 meter over het parkeerterrein, waar dan de auto's dwars doorheen moesten en de mensen die terug naar hun auto liepen.
Ook veel verbazing van vooral ouderen van "uh, jullie hebben allemaal mondkapjes op?"

Af en toe een woorden wisseling over het afstand houden.

Feitelijk leek het op een begrafenisstoet. Een lange stille rij, alleen met meer afstand.

Weird ::S
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Ik twijfel daar nog over.
Ik heb nog nooit echt griep gehad, en het lijkt me dat, met de huidige hygiëne maatregelen, de kans om griep te krijgen alleen maar kleiner is.

Ik krijg wel voorrang voor de covid-prik (leeftijd )


Paul
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Hoe verschillend kan het zijn. Dat was hier vorige week keurig geregeld met een tijdslot op alfabet van je achternaam. Vier prikstraten en iedereen met een mondkapje, ook de klanten. Verder een prima looproute met ruim gescheiden in- en uitgang en ?werkstudenten die de voortgang en de afstand regelden. :thumbup:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Dan nu maar hopen dat de juiste varianten van de griep in het vaccin zitten . :-B
Waarom deze cynische opmerking ? Velen leggen de hoop van deze pandemie bij een vaccin .
Er is te weinig geweten of dat de oplossing zal zijn .
De kans bestaat dat er na verloop van tijd zal blijken dat er door de maatregelen veel schade werd aangericht en veel tijd werd verloren .
De tijd zal het uitwijzen .
Bijgevoegd een lezersbrief van een mij onbekend iemand. Ik reageer altijd op de inhoud en ga niet af op de naam van de auteur :

‘Een gecontroleerde evolutie naar groepsimmuniteit is in de dictatuur van de expertenclub onbespreekbaar’
LEZERSBRIEF
MAANDAG 19 OKTOBER 2020

Met 10 procent van de bevolking besmet of besmet geweest, moesten we eind mei 10.000 coronadoden betreuren, zegt Biostatisticus Geert Molenberghs in Humo 4180. Voor groepsimmuniteit is een besmettingsgraad van 60 procent nodig, en dat zou tot 60.000 overlijdens leiden. Maar door de overbelasting van de ziekenhuizen moet je rekenen op 240.000 doden, zegt hij. Wat is dat voor een redenering?

Laten we vanuit zijn voorspelling eens terug redeneren naar de eerste golf. Waren de ziekenhuizen in het voorjaar gecrasht, dan zouden er volgens hem vier keer meer doden gevallen zijn. Doordat de ziekenhuizen goed konden blijven werken, zijn er dus 30.000 levens gered. Maar er zijn in de eerste golf in totaal minder dan 20.000 patiënten opgenomen!

De helft van de overledenen waren stokoude mensen die in een wzc zijn gestorven, mogelijk aan covid-19. Bovendien hadden de ziekenhuizen geen enkele werkzame therapie ter beschikking, patiënten werden beter of slechter, het was volkomen onvoorspelbaar. Dat was de reden waarom het voor de dokters en het personeel zo belastend was: ze hadden de indruk dat hun inspanningen er niet toe deden. Gelukkig zijn er ondertussen enkele werkzame behandelprotocollen ter beschikking, waardoor uitzichtloze beademingen op intensive care zeldzaam zijn en de opnames gevoelig korter zijn.

Geert Molenberghs gaat uit van een fatality rate van 1 procent, dus één op de honderd besmette personen sterft. Dat was toen alleen de zieken getest werden. Nu er veel meer getest wordt en veel mensen positief zijn zonder symptomen, zakt de fatality rate steeds verder, momenteel in de richting van 0,3 procent. Dat betekent dat een gecontroleerde evolutie naar groepsimmuniteit tot 18.000 doden zal leiden, het aantal doden dat we zonder corona in twee maanden tellen.

De experten hebben een probleem: de samenleving is geen laboratorium, waar alle parameters onder controle zijn. Bovendien lijden ze aan een obsessionele tunnelvisie, gericht op de uitroeiing van het virus. Eerst klonk het: ‘Flatten the curve’, nu zullen ze maar tevreden zijn als het aantal besmettingen tot nul is herleid. En ze hebben gelijk! Alleen bij nul besmettingen is de pandemie volledig onder controle. Er is ons voorgehouden dat we vanaf een laag niveau van besmettingen met contact tracing en quarantaine van clusters de controle zouden kunnen behouden, maar dat is volledig mislukt. Dus blijft alleen de keuze: blijvende strenge maatregelen om elke besmetting te voorkomen, ofwel voortdurend verstrengen en versoepelen met in 2025 de zeventiende golf. Een gecontroleerde evolutie naar groepsimmuniteit met bescherming van de zwakkeren en minimale sociale beperkingen is de enige hoopvolle strategie, maar deze is in de dictatuur van de expertenclub onbespreekbaar.

Gelukkig komt er een vaccin. En ja, dat vaccin wordt inderdaad de redding, maar in de eerste plaats voor de bewindvoerders en de virologen: dan zullen ze zonder gezichtsverlies van strategie kunnen veranderen en achteraf, wegkijkend van het rokend puin in onze samenleving, zelfgenoegzaam denken: wat hebben we het toch goed gedaan!
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Oei wel even een mening in dit stukje! Niet de mijne overigens.

Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Achteraf zullen we kunnen zeggen of het al dan niet goed heeft uitgepakt. Wat een schokkend inzicht :shock:
Afbeelding
Plaats reactie