Sleutel inleveren bij stalling?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door camperaap »

de Jonckheer schreef:
ma 12 okt 2020, 7:55
Bij mijn stalling wordt er alleen door mij met de bus gereden dus ook op en van de plek. Er worden geen sleutels afgegeven. Blijkbaar is dat geen vereiste en wordt dat alleen gedaan om de campers te kunnen verplaatsen. Dat brandverhaal is een smoes uiteraard want als de boel in de hens gaat rent iedereen een andere kant op en gaan ze echt geen campers redden. Dat blijkt wel uit het feit dat elke keer als je leest van brand in een stalling de hele boel is afgefikt.
Dat is niet helemaal waar. Ik kan me de brand eind vorig jaar in oeffelt nog herrineren. Daar brak een brand uit in de caravan stalling. De campers stonden in een aangrenzend gedeelte. Een aantal campers hebben ze toen kunnen redden door ze naar buiten te rijden. Zonder sleutels was dat niet gelukt.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door FrankJC »

Bij mijn stalling moet ik de sleutel afgeven dit om bij b.v. brand de camper te kunnen verplaatsen. De verzekeringsvoorwaarden voor de stalling zijn dat de camper 's nachts niet aan de stroom mag staan. Dat ik de start accu loskoppel is geen probleem zei de stallingbaas........hoezo verplaatsen bij brand :crazy:
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Lambiek »

Bij ons in de buurt

camper waarde lager dan kilo prijs oud ijzer ,

dan moet je van de verhuurder sleutel zelf houden

Anders zijn ze nog verplicht om bij brand dat ding naar buiten te slepen /rijden



.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9186
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door gjvonk »

Rare regel, daar parkeer ik mijn camper niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Lambiek »

Toch Logisch .

Mensen zullen hun leven in gevaar brengen voor bijvoorbeeld zo'n oude om gebouwde touringcar camper.
Waarde +- €500.- ....
Zien er niet uit, en lijken door 3 dronken Polen in een week gemaakt te zijn.

In de tijd kunnen ze beter gewone campers redden, die waarde hebben.

Ps er zijn echt wel mooie professionele omgebouwde touringcars natuurlijk, maar die zijn ook meer waard dan oud ijzer.
.
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door 508overland »

nouja Lambiek wat is dit voor een opmerking..?!

ik werk zelf als zzp'er in de bouw en vaak heb ik op een bouwplaats poolse collega's. en toevallig rijd ik ook een oude Mercedes 508, 1985, zelfbouw camper.

mijn bus is ingericht naar mijn smaak en mijn behoeftes, door mij. als ik ergends niet tevreden over ben moet ik mijzelf aankijken, aanpassen verbouwen enz. en dan ga ik niet klagen over een leverancier of camperbouwer/merk voor een camper waar ik +€100.000 voor heb betaald.

en ik durf er een weddenschap op te leggen dat mijn camper beter is geïsoleerd, een betere stroomvoorziening heeft, beter is ingericht/doordacht/ontworpen ect. ect. dan die dure 'tupperware campers' naar mijn smaak en behoeften.

en de opmerking over dronken Polen... man man man.. de gemiddelde Poolse bouwvakker heeft veel meer kennis tot een goede verbouwing dan de gemiddelde Nederlander die een kluswoning koopt en denkt 'dit doe ik wel even'.

en als jij denk dat jou dure camper eerder word gered dan een zelfbouw bij brand in de stalling...
ik hoop voor je dat je all risk bent verzekerd en eventueel je camper hebt laten taxeren :wink:

groet Michiel

p.s. Bob bedankt voor de uitleg hoe een bericht te verwijderen
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80417
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Dafluc »

Een camper is een onbetaalbaar bezit. Dat heeft niets te maken met wat hij heeft gekost.
Afbeelding
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door 508overland »

Dafluc, dank je.

sorry maar de reactie 'bijvoorbeeld zo'n oude om gebouwde touringcar camper.
Waarde +- €500.- ....
Zien er niet uit, en lijken door 3 dronken Polen in een week gemaakt te zijn.' stoote mij nogal tegen de borst.

dus excuses voor mijn verhitte reactie :thumbup:

groet Michiel
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9186
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door gjvonk »

Als ik naar mijzelf / onszelf kijk, dan doet de waarde van onze camper in het economisch verkeer er eigenlijk helemaal niet toe. Onze camper is voor ons veel meer waard dan dat.

We zijn trots en blij met de buscamper die we hebben en die wordt telkens een beetje verder aangepast aan onze wensen. We zorgen voor goed jaarlijks onderhoud en gebruiken hem het liefst zo vaak mogelijk. De periodes dat we hem niet gebruiken staat hij in een stalling ter bescherming. Die stalling vertrouwen we en we houden ons aan de regels die daar gelden ten aanzien van sleutel beheer, halen en brengen en geen gasflessen aan boord.

Allemaal persoonlijke keuzes en voorkeuren...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door de Jonckheer »

Mensen zullen hun leven in gevaar brengen voor bijvoorbeeld zo'n oude om gebouwde touringcar camper.
Nou, dat wil ik niet hebben dat ze dat doen kan ik je melden al is de mijne heel wat meer waard dan €500. Je leven kun je eventueel alleen wagen om een ander mens (en uiteraard je hond) te redden maar nimmer materiaal want dat is te vervangen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Atoz »

508overland schreef:
zo 18 okt 2020, 23:11
en ik durf er een weddenschap op te leggen dat mijn camper beter is geïsoleerd, een betere stroomvoorziening heeft, beter is ingericht/doordacht/ontworpen ect. ect. dan die dure 'tupperware campers'......
Nou Michiel
Met alle respect maar die weddenschap ben je bij deze dus verloren.
Mijn zelf ontworpen en gebouwde camper is stukken beter dan de jouwe ;-)

Maar ik herken wel jouw reactie.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Peter12 »

Sleutels lever ik niet in, camper staat in de stalling aan de stroom, dus ook de accu doet t gewoon. Ik zet zelf mijn camper op zijn plek in de stalling en ik rijd hem er zelf weer uit. Heb in het verleden mijn sleutels wel achtergelaten, maar omdat de eigenaar er naar eigen zeggen toch niets mee doet en mijn camper dusdanig staat dat ie niet aan de kant hoeft, neem ik ze mee. Bij brand is t toch te laat, daarvoor staat ie te ver achterin.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 696
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door DynaDetty »

Wij leveren altijd een sleutelset in bij de stalling, heb daar ook geen probleem mee. Ik merk trouwens direct als er met de camper wordt gereden, de gps geeft dan een melding op mijn telefoon.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poot op’ t gas en...….wietergoan
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door jphoto »

Wij rijden onze camper zelf in de stalling, alles op slot, ook het constructslot. Sleutels nemen we mee naar huis. Camper mag alleen van de verzekering van de stalling, aan de stroom, als ik er zelf bij ben.

Jelle
Plaats reactie