Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Wat ik niet begrijpt het begint steeds duidelijker te worden dat corona een logistiek probleem is en niet zozeer een levens bedreigende ziekte.
Waarom niet in elke provincie een ziekenhuis inrichten voor alleen corona patienten zodat je de andere ziekenhuizen er niet mee belast.
We hebben militaire ziekenhuizen die misschien ook ingezet kunnen worden met hun artsen en personeel.
De miljarden vliegen om de oren zou daar geen oplossing voor te vinden zijn geef oud gedienden in de zorg een flinke premie en ze staan weer naas t de bedden.
Maar het is eigenlijk te gek voor woorden dat de mensen zelf de sleutel in handen hebben ook hier op het forum, als de camper een beetje rammelt moet hij naar de garage en rijd je geen stap verder, maar over je eigen gezondheid doemen er allerlei gekke theorieen op en worden er regels over aan de laars gelapt.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Is een personeel probleem.
Niet eens logistiek.

Te weinig verzorgend personeel beschikbaar. :| :(

Tevens te weinig handhavend personeel om er een "politiestaat" van te maken. :crazy:

En teveel privacygevoeligheid om er een Chinese satellietstaat van te maken :mrgreen:

Dus zullen we het toch zelf moeten doen :angel:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

idd jaren werd er geroepen dat de overheid kleiner moest, en dat diensten overgeheveld moesten worden naar de private markt en lokale overheid.
Bij de zorg moest de markt zijn intrede doen.
Neoliberalisme noemen ze dit, en nu roepen dezelfde aanhangers hiervan dat de overheid toch meer sturend moet gaan worden.
Het kan verkeren :D
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Mooi, de goede wil is er al weer vandaag. Jullie hebben natuurlijk allemaal de Coronamelder App geïnstalleerd?
Samen sterk tegen Corona.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Goede wil is er altijd dus de app zaterdag al geïnstalleerd, en ik ben een privacy minded persoon dus dat zegt toch wel wat.
(Kan er alleen slecht tegen dat er kritiek op de regering wordt gegeven terwijl we zelf de randjes van de regels op zoeken of ze gewoon negeren. En nee ik ben geen VVD'er. We moeten met z'n allen hier de schouders onder zetten. )

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

henk en lila schreef:
wo 14 okt 2020, 8:28
Jullie hebben natuurlijk allemaal de Coronamelder App geïnstalleerd?
Nee, en kan ook niet want ik heb android 5.1
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Marco Polo schreef:
di 13 okt 2020, 22:08
Werden door mevrouw Timen geen redenen genoemd achter dit feit dus het is maar gokken wat de beweegredenen zijn.
Voor sommige mensen is: niet werken = geen geld.
Ja ik kan dan natuurlijk gelijk gaan roepen gevolg van de marktwerking en dat doe ik dus ook :hug:
Maar het echte probleem daar in is natuurlijk het gebrek aan solidariteit in de huidige samenleving. Zolang het ik voor gaat op het wij blijft dit natuurlijk zo. De timmerman wordt zzp'er zodat hij voor een aantal zekerheden nu geld krijgt in de plaats daar van. Dan nu zeggen ik moet wel anders heb ik geen inkomen?
Net zoiets als je dure camper niet all-risk verzekeren en als die dan afbrand ......
Het is het systeem waar we/jullie voor gekozen hebben dat dan niet nu gebruiken als excuus voor verwerpelijk gedrag gewoon de consequentie aanvaarden hoe hard het ook is.

Ik ben zeker tegen een communistisch stelsel en een geleide economie is denk ik ook geen oplossing. Maar in de huidige maatschappij zijn we wel erg doorgeschoten naar de ik kant

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

WimZ schreef:
wo 14 okt 2020, 8:48
henk en lila schreef:
wo 14 okt 2020, 8:28
Jullie hebben natuurlijk allemaal de Coronamelder App geïnstalleerd?
Nee, en kan ook niet want ik heb android 5.1
Ja, da's wel jammer ja. Ik heb hem er sinds 1 augustus op staan (hoewel ik niet in een testregio woon). Sinds dit weekend is het aantal "Blootstellings-checks" drie keer zo hoog als daarvoor.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Het Coronavirus



Bericht door gjvonk »

Ik ben het wel eens met de maatregelen, maar vindt het zo zuur voor iedereen die zich al sinds de 1e crisis netjes aan regels houdt en voorzichtig is gebleven terwijl de andere helft van NL er lekker op los geleefd heeft...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80319
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

@Aad: Het is off topic maar ik kan het toch niet laten. Je hebt het weer over een bepaalde groep zzp-ers. Die de luxe hadden van kiezen. Velen hadden dat niet. Die kunnen nu alleen maar hopen dat ze niet ziek worden. Want dan hebben ze ook meteen een vet financieel probleem. En nee, voor dat systeem (ontslag en vervolgens kon je als je geluk had terugkomen als zzp-er) heeft die groep niet zelf gekozen. Ik heb moeite met het allemaal over een kam scheren. En ik wens als zzp-er niet neergezet te worden als iemand die het allemaal zelf schuld is en nu zeurt.
@GJVonk: als iedereen naar 'de ander' blijft wijzen zal er ook niks veranderen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

henk en lila schreef: Ja, da's wel jammer ja. Ik heb hem er sinds 1 augustus op staan (hoewel ik niet in een testregio woon). Sinds dit weekend is het aantal "Blootstellings-checks" drie keer zo hoog als daarvoor.
Idem hier.
Ik snap alleen niet, wat het inhoudt.

Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Je kunt op die kloktijd tikken en dan zie je de aantallen die ik noemde. Daar hoef je verder niks mee, gaat allemaal vanzelf. In de App zelf zit verder een heel uitgebreide vraag en antwoord.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Waar vind je die blootstelling checks?


Paul
Plaats reactie