Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Klopt Eric en dan ook nog het liefst op vol vermogen :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door jurgenc »

Eric van den Heuvel schreef:
za 10 okt 2020, 19:37
Hallo, Ik zal er wel gedonder mee krijgen maar het zij dan maar zo! Het zou goed zijn wanneer Kampo ophoud om artikelen uit China continue te bashen. Er is geen enkel westers merk meer wat niet in China gemaakt, ook Webasto en Eberspächer worden er gefabriceerd met dezelfde QC als in Europa. Ik heb zelf jarenlang Chinese Volvo bulldozers, graafmachines, grazers en landbouwwerktuigen verkocht. 100% gelijk aan EU producten. Zelf heb ik een Chinese dieselkachel in mijn camper en sinds 3 jaar een 20 Kw diesel heater aangesloten op mijn cv installatie hier in huis. Geheel tot volle tevredenheid. En ja.. Inderdaad de prijs is maar 25% van het EU product. We genieten ervan met volle teugen nu de nachten teruggaan naar min 10. Groet Eric u
Chinees kan goed, minder goed, rommel ... zijn.
Je hebt betrouwbare en niet betrouwbare fabriekanten en verkopers. De Chinese consumentenbescherming is niet van hetzelfde niveau van wat het hier is.
Jij en anderen mogen dan ervaring hebben met enkel de betrouwbare, anderen hebben ook ervaring met minder betrouwbare.
Ik koop zelf o.a. bij miniinthebox en aliexpress. Is altijd een goed of het een goed en degelijk product is of niet.

Je kan even opzoeken naar melamine - melk - china om een idee te hebben hoe goed de consumentenbescherming is geregeld.
Of speelgoed dat uit China wordt ingevoerd dat bijv. giftige loodhoudende verf bevat.

O ja, mijn degelijke zonnepanelen komen uit China (na een goede kwaliteitscontrole door de invoerder). Ik hoop dat jouw bedrijf dat ook doet voor jullie klanten.
Schaamteloos kopiëren is schering en inslag in China en wordt amper of niet aangepakt door de overheid. Als klant weet je die niet of je het echte product hebt (al dan niet in made in China) of een illegale kopie verkocht als echt maar dan van bedenkelijke kwaliteit.
H20
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door pwhooftman »

Eric van den Heuvel schreef:
za 10 okt 2020, 21:51
Hallo, Je kunt er ook een 12 volts tijdschakelaar opzetten met een dag en/of week indeling. Als je hem elke dag even wil laten draaien moet dat minstens een half uur zijn anders koolt ie dicht. Groet Eric
Dat moet je dus zeker niet doen! , want je mag de 12V voorziening niet onderbreken voordat de kachel zijn cool-down cyclus heeft afgemaakt. Bij het uitschakelen draait de kachel nog een paar minuten door, en wordt ook de gloeistift weer een minuutje aangezet om e.e.a. schoon te branden.

Als je er een timer op wil zetten moet je de Afterburner controller gebruiken. http://www.mrjones.id.au/afterburner/
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

jurgenc schreef:
ma 12 okt 2020, 12:34
Eric van den Heuvel schreef:
za 10 okt 2020, 19:37
Hallo, Ik zal er wel gedonder mee krijgen maar het zij dan maar zo! Het zou goed zijn wanneer Kampo ophoud om artikelen uit China continue te bashen. Er is geen enkel westers merk meer wat niet in China gemaakt, ook Webasto en Eberspächer worden er gefabriceerd met dezelfde QC als in Europa. Ik heb zelf jarenlang Chinese Volvo bulldozers, graafmachines, grazers en landbouwwerktuigen verkocht. 100% gelijk aan EU producten. Zelf heb ik een Chinese dieselkachel in mijn camper en sinds 3 jaar een 20 Kw diesel heater aangesloten op mijn cv installatie hier in huis. Geheel tot volle tevredenheid. En ja.. Inderdaad de prijs is maar 25% van het EU product. We genieten ervan met volle teugen nu de nachten teruggaan naar min 10. Groet Eric u
Chinees kan goed, minder goed, rommel ... zijn.
Je hebt betrouwbare en niet betrouwbare fabriekanten en verkopers. De Chinese consumentenbescherming is niet van hetzelfde niveau van wat het hier is.
Jij en anderen mogen dan ervaring hebben met enkel de betrouwbare, anderen hebben ook ervaring met minder betrouwbare.
Ik koop zelf o.a. bij miniinthebox en aliexpress. Is altijd een goed of het een goed en degelijk product is of niet.

Je kan even opzoeken naar melamine - melk - china om een idee te hebben hoe goed de consumentenbescherming is geregeld.
Of speelgoed dat uit China wordt ingevoerd dat bijv. giftige loodhoudende verf bevat.

O ja, mijn degelijke zonnepanelen komen uit China (na een goede kwaliteitscontrole door de invoerder). Ik hoop dat jouw bedrijf dat ook doet voor jullie klanten.
Schaamteloos kopiëren is schering en inslag in China en wordt amper of niet aangepakt door de overheid. Als klant weet je die niet of je het echte product hebt (al dan niet in made in China) of een illegale kopie verkocht als echt maar dan van bedenkelijke kwaliteit.
Hallo, wanneer u goed leest ziet u dat ik vermeld heb EU of USA merken in China geproduceerd. Niks kopieën of anderszins. De producten die ik verkocht heb zoals Volvo, Caterpillar, Yanmar, Kobelco etc etc zijn geheel conform EU, EPA en SAE QC standards. Met Chinese consumenten bescherming heb ik niks te maken. Ik werk naar COC en WTO richtlijnen. Al mijn orders worden gemonitord door onafhankelijke testofficers. Die Melanine ellende is veroorzaakt door een Chinese fabriek en geen Europese of onder EU OF USA controle. Trouwens de eigenaar en het topmanagement hebben het met hun leven moeten bekopen! Groet Eric
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Je mag het hier niet zeggen maar zolang de Chinese dieselverwarmingen niet beschikken over het verplichte EU certificaat voor gebruik in voertuigen heb je een probleem.
En dat probleem is niet dat ze kwalitatief wat minder zijn.
Groeten Kampo
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Klopt helemaal Kampo betreft die dieselkachels.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door javanes »

Misschien de Youtube filmpjes (18)van deze man eens bekijken. Die heeft enorm veel onderzoek gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=tvwmU_CcmGI
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Vanmiddag thuisgekomen van een erg lang weekendje Veluwe. Ik heb er weer warmpjes bij gezeten met mijn eberspacher kopie.

Ik kan niks anders zeggen dan: top product! 👍
Installeren is een makkie en zeer gebruiksvriendelijk, er kan eigenlijk niks misgaan tenzij men zijn best gaat doet om problemen te veroorzaken.
JeroenT
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 okt 2019, 11:53

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door JeroenT »

Ik heb mijn kachel al even binnen maar ga nu over op installatie onder het bankje/dinette achter de bestuurder. Ik vroeg mij alleen nog af op welke plek laten jullie het brandstof slangetje weer de auto in komen? Om vervolgens via de boven kant de brandstof tank in te gaan.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk


gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Niet :D , via de onderkant naar de bestaande brandstoftank en daar een zuigbuis in gemaakt. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Klass »

Wat gebruiken jullie om de gaten in de vloer van de uitlaat en inlaat af te dichten. Zal hoge temp siliconen kit werken? Dat is tot 300 graden
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »

Ik heb een vierkant gat in de vloer.
Zodat de montageplaat er mooi op past.
Hierdoor is (vooral) de uitlaat ver van het houtwerk af.
De montage plaat is met kit afgekit, maar is dus wel lucht dicht gemonteerd, zodat er geen uitlaatgas die onder de bus hangt de camper in kan dringen.
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door MarceldeHoog »

Mijn grootste vraagteken is: Hoe weet ik welke leverancier een betrouwbare kachel levert?

Uit ervaring weet ik dat ieder produkt minimaal door 20 chinese fabrieken wordt gemaakt/gekopieerd, toen ik nog zaken deed daar was het een uitdaging daar net die ene goede partner te vinden uit de 20.

Aan AliExpress waag ik me voor dit soort produkten niet, en ik vraag me af of Amazon.nl veel anders is. De prijzen zijn enorm interessant, maar ik wil zeker weten dat de kwaliteit deugt, en niet over een jaar of 2 mijn bus ineens een zwartgeblakerd stuk metaal is ;) Kortom, ik twijfel nog.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door dedruivenplukker »

Kijk even op de FB group voor deze kachels, daar zitten de mensen die net besteld hebben.
Leveranciers wisselen of zijn uitverkocht.
Er is een NL en internationale groep.

Zelf heb ik in Tsjechië besteld, geen gedoe met douane (EU)en in drie dagen hier geleverd.
Kijk even naar de recensies en welke controller je er bij wil.
Ook zijn er die een 5Kw i.p.v. 2Kw leveren.
Er zijn er met metalen behuizing, daar kan je ook nog naar kijken, net als de stekker aansluiting voor je controller, daar zijn verschillende stekkers voor.

Kijk de kachel even na bij levering en maak een poefopstelling voor je hem plaatst als je geen ervaring hebt met plaatsen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Plaats reactie