Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Geert Huizing »

Nieuwe radio ingebouwd. De oude deed het niet goed meer helaas.
Overbouwen viel enorm mee, oude pioneer er uit, stekkers overzetten, nieuwe pioneer er in.
Heb er nu een zonder navigatie, van de vorige radio gebruikte ik de navigatie ook niet.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Voorremmen vervangen. En dat was hard nodig 😳

Op de terugweg naar onze laatste tussenstop in Luxemburg was het vegen van de laatste dagen, schuren/schrapen geworden🥴. Het metaal zit over de gehele zijde van de auto op/in de lak.

Voor de vakantie wel de achterremmen gedaan. Voor gaat met een grote inbus. Had ik niet. Setje geleend, zaterdag voor vertrek inbus dop afgebroken 😟. De boel zat dus echt vast. Geen tijd meer gehad en maandag toch vertrokken omdat ik nog voering genoeg zag zitten.

Maar ja, paar duizend km verder met veel binnendoor wegen en passen klimmen en dalen ging het toch rap. In het weekend toen we geveeg hoorden naar een garage; die had er kort voor sluitingstijd geen zin meer in. De garagist verzekerde dat er nog geen sprake was van metaal op metaal. Toch maar verder gegaan richting huis. En toen was het ineens raak. Heftig schrapen van metaal op metaal aan één zijde van de auto.😥

Vandaag dus een nieuwe inbusdop gehaald en gewapend met de brander, de betreffende bouten te lijf gegaan. Toch nog geschrokken van de staat van de ontbrekende voering.

Enfin, dit verhaal had ook bij de blunders kunnen staan. Blij dat we nog voldoende remkracht over hadden en het overleefd hebben. Volgende keer toch minder gehaast weg. 🙃
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Niet aan, maar met: gereden en als "vrachtauto" gebruikt :lol:
We moesten meerdere planken langer dan 3m tot 3,60m halen en dat ging prima met camper :D

Daarna de camper op de oprit gezet om morgen wel een paar kleinere klussen aan te doen als het weer goed genoeg is daarvoor.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

DucatoDolf schreef:
vr 09 okt 2020, 19:00
Voorremmen vervangen. En dat was hard nodig 😳

Op de terugweg naar onze laatste tussenstop in Luxemburg was het vegen van de laatste dagen, schuren/schrapen geworden🥴. Het metaal zit over de gehele zijde van de auto op/in de lak.

Voor de vakantie wel de achterremmen gedaan. Voor gaat met een grote inbus. Had ik niet. Setje geleend, zaterdag voor vertrek inbus dop afgebroken 😟. De boel zat dus echt vast. Geen tijd meer gehad en maandag toch vertrokken omdat ik nog voering genoeg zag zitten.

Maar ja, paar duizend km verder met veel binnendoor wegen en passen klimmen en dalen ging het toch rap. In het weekend toen we geveeg hoorden naar een garage; die had er kort voor sluitingstijd geen zin meer in. De garagist verzekerde dat er nog geen sprake was van metaal op metaal. Toch maar verder gegaan richting huis. En toen was het ineens raak. Heftig schrapen van metaal op metaal aan één zijde van de auto.😥

Vandaag dus een nieuwe inbusdop gehaald en gewapend met de brander, de betreffende bouten te lijf gegaan. Toch nog geschrokken van de staat van de ontbrekende voering.

Enfin, dit verhaal had ook bij de blunders kunnen staan. Blij dat we nog voldoende remkracht over hadden en het overleefd hebben. Volgende keer toch minder gehaast weg. 🙃
Dus toch metaal op metaal? Schijven niet ingesleten of ook die vervangen? Hoeveel mm voering had je nog bij vertrek?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Zat op de voorremblokken geen slijtage indicator zodat er een lampje gaat branden op het dashbord. :?:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Rechter dimlicht vervangen! Wanneer je weet hoe je de koplampunit er uit krijgt nog geen 10min werk.
Luifel er af gehaald, hebben in Italië in het pad van een windhoos gestaan en dat ging niet goed. Bijna windstille zonnige dag en hup daar ging die.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Wel, ik hoorde bij vertrek nog niets. De klauwen kreeg ik niet los dus op het oog gezien dat er nog iets voering opzat. Maar bedenk me nu dat ik toen de andere zijde bekeken heb. En die was nu nog net aan goed.

De schijven zijn wel degelijk ingesleten, vandaar alle slijpsel in m'n lak en wieldop. Mooie oranje gloed zeg maar :lol3: en diepe groeven in de schijven.

Hij moet toch voor de APK, dus ff kijken of een kennis van me gelijk had dat dat niet meteen afkeur hoeft te zijn. (in principe slijten de blokken ook in natuurlijk, dus geen probleem toch?) maar wilde nu geen meter meer te veel rijden en had 'm snel nodig om naar het werk te gaan. En die bouten zaten verschrikkelijk vast, dus het duurde allemaal al veel te lang.

Zat dus een slijtindicator op, maar die was al afgebroken en heb dus niks zien branden :crazy: , nu zit er dus 1 nieuwe op. Hopelijk blijft die heel. Werkt zeker zo dat als de kabel van de indicator op dr schijf komt er een circuit ontstaat ofzo?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Zeker.
japio671
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 19:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door japio671 »

macfocus schreef:
Huub56 schreef:
wo 07 okt 2020, 8:43
macfocus schreef: Er komt een dubbelding Android in. Alle navi apps en campercontact er weer op en gaan...
Welke dubbel din ga je plaatsen ben ook aan het kijken. Bij ons zit er al een dubbel din in maar hier kan geen navi op maar zie door de bekende bomen het bos niet meer.
Ik denk aan iets als dit. Aangezien het pas van het voorjaar wordt denk ik, ga ik dan even opnieuw kijken uiteraard.
Vereisten zijn:
Android 10 (of hoger als dat er dan is)
4 GB ram 64 GB opslag
Sterke wens: draaiknop tbv volume (heeft deze niet, maar in ieder geval geen touch bediening)

https://www.autowolf.nl/nl/home/1022-aw ... essor.html
5970A63F-2681-447B-8C06-9AB6083E3B96.jpeg
Ik heb deze sinds kort bevalt prima, heb er wel zelf een achteruitrijcamera, front camera en een DAB+ radio bij gekocht..Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

€425,- en dan zit er geen camera van een tientje bij? Ook geen Dab+?
(ik bedoel, die DAB+ module kost nog weer een paar tientjes extra)

Heftig.

Verder wel een mooi ding.
Laatst gewijzigd door DucatoDolf op za 10 okt 2020, 11:07, 2 keer totaal gewijzigd.
japio671
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 19:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door japio671 »

macfocus schreef:
Huub56 schreef:
wo 07 okt 2020, 8:43
macfocus schreef: Er komt een dubbelding Android in. Alle navi apps en campercontact er weer op en gaan...
Welke dubbel din ga je plaatsen ben ook aan het kijken. Bij ons zit er al een dubbel din in maar hier kan geen navi op maar zie door de bekende bomen het bos niet meer.
Ik denk aan iets als dit. Aangezien het pas van het voorjaar wordt denk ik, ga ik dan even opnieuw kijken uiteraard.
Vereisten zijn:
Android 10 (of hoger als dat er dan is)
4 GB ram 64 GB opslag
Sterke wens: draaiknop tbv volume (heeft deze niet, maar in ieder geval geen touch bediening)

https://www.autowolf.nl/nl/home/1022-aw ... essor.html
5970A63F-2681-447B-8C06-9AB6083E3B96.jpeg
Ik heb deze pas gemonteerd bevalt prima, heb wel zelf, achteruitrijcamera, front camera en DAB+ radio er bij gemonteerd..Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door metatoon »

Mooi zeg. Hoe gemakkelijk word het gemaakt om vanwegen matrialisch wedloop hebben dingetjes centen over te houden.
:thumbup:
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

DucatoDolf schreef:
za 10 okt 2020, 10:56
€425,- en dan zit er geen camera van een tientje bij? Ook geen Dab+?
(ik bedoel, die DAB+ module kost nog weer een paar tientjes extra)

Heftig.

Verder wel een mooi ding.
Jij kunt beter zoeken dan ik. Kon hem niet vinden.
Linkje?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Zit je me nu te trollen of bedoel jij die eronder werd geplaatst? Ik had de link uit jou gequote bericht opgezocht. Daisata kan ik wel op Ali vinden, maar zijn ook nog prijzig. En het model van vorige quote kan ik ook niet vinden
Plaats reactie