Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Wat is er nieuw ??

in 1970 zijn wij meer dan een jaar niet in Meppel geweest omdat schoonvader in Staphorst ventte met een groentekar, en wij met een caravan op een camping stonden
Er was kinderverlamming en wij hadden net een kindje. De oplossing was een suikerklontje met het serum en je was beschermd .
Tja we zien ze nog meerdere keren per jaar met hun verlamde lichaam hangend in de rolstoelen. Staan vaak met mooi weer onder het viaduct Waren er toen 25 geloof ik.

Hebben niks geleerd en zullen niks leren. Maar vergeet Staphorst dat door de sensatie media weer eens een middelpunt is gemaakt.
Zwarte kousen, Jahova en vele zeer zwaar gelovige in Nederland doen het zelfde maar dat zijn er vele malen meer dan de 1800 in 3 sessies die daar zondag in de kerk zijn geweest.
De dagelijkse tuig dat meent te kunnen zuipen en feesten of op de Dam staan die zijn de echte verspreiders en daar zou de aanval op gericht moeten zijn. Dat zijn mogelijk wel 500.000 mensen in Nederland en mogelijk veel meer die bewust overal maling aan hebben.
Staphorst lost het zelf wel op..

Hugo
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Het Coronavirus



Bericht door JoopBrekken »

De staphorsers zelf denken dat iemand anders dat voor hun doet.
Zij vinden zichzelf nergens verantwoordelijk voor.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

ach, god straft onmiddelijk, hoeven wij niets aan te doen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

JoopBrekken schreef:
ma 05 okt 2020, 18:32
De staphorsers zelf denken dat iemand anders dat voor hun doet.
Zij vinden zichzelf nergens verantwoordelijk voor.
Vanwege "Regel 1" van dit forum heb ik me altijd geprobeerd te houden aan de voorwaarde om o.a. godsdienst niet te benoemen en bespreken, zoals nu helaas gretig gebeurt. Ieder forumlid zal wel eens een opvatting of overtuiging hebben gehad die, als bericht of reactie, vooral tot kwade koppen en verdriet kon leiden. Ik moet b.v. nog denken aan dat bericht waarin iemand "de oplossing" voor overbevolking aandroeg. ik zou zeggen: niet doen mensen; of wijk dan uit naar een forum of ander soort overleg-plaats maar bespaar mij (en anderen?) de pijn van (soms) ongenuanceerd uiten van eigen levensovertuiging. Daar is dit forum toch niet voor? Over campers is gelukkig nog zoveel uit te wisselen.

Henk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik had hier al het een en ander gegumd. Regel 1 inderdaad. Het is in dit verband echter niet het geloof dat reacties oproept. Het is het gedrag van een groep mensen. En het onbegrip dat in een kerk wel mag wat in bijvoorbeeld een voetbalstadion niet meer mag. En dat er blijkbaar niemand inzag hoe krom dit was.
Maar ik lees in de krant dat kerken zich vrijwillig gaan houden aan het maximale aantal en dat er niet meer gezongen zal worden. In een kerk gelden dus toch dezelfde regels als overal wat betreft het je houden aan afgekondigde maatregelen. Laten we het hierbij laten wat Staphorst betreft.
Afbeelding
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja want de kerk mensen in Staphorst zijn de kop van jut, maar andere kerken zoals de stadskerk in Emmen vond het ook heel gewoon.
Compleet met muziek band en volop zingen.
(Foto met bericht staat in het dagblad voor het noorden van maandag)
Even terzijde, de Katholieke kerk voelde zich gepasseerd, de kardinalen zaten niet bij het overleg.
En ze moesten nog na denken over het dringende advies of ze dit nu nog wel wilden.

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Zoals bij elke corona maatregel discussie hangt het van de prioriteiten af.
En vreemd genoeg is die prioriteit niet altijd de gezondheid.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Dafluc schreef:
ma 05 okt 2020, 23:16
Het is het gedrag van een groep mensen. En het onbegrip dat in een kerk wel mag wat in bijvoorbeeld een voetbalstadion niet meer mag. En dat er blijkbaar niemand inzag hoe krom dit was
en nu nog de theaters! Daar zijn er ook die toestemming hebben om vele malen meer dan 30 bezoekers toe te laten. Hoor je niemand over. Of mag het en gaat er niemand naar een voorstelling?
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

RIVM De zorg voor morgen begint vandaag, is hun slogan.
Maar goed om te weten is, dat Corona op 0! staat.
Wel veel (Rhinovirus.)
Zie bestand op de link.

https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Aan de bestandsnaam te zien gaat dat bestand over week 27.
Juni/juli dus.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:21, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

janmetdoka schreef:
di 06 okt 2020, 11:22
Mis. Dat gaat over de weken 13 t/m 39. De gegevens over 27 weken, dus.
Datum staat op 5 okt.
Nu zitten we week 41.
Dan zie je ook dat het vrijwel wekenlang al op 0 staat, interessant.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik snap niet wat dat betekent, deze statistiek dus kan ik ook niet beoordelen wat er interessant is.
Ik weet wat Corona, is, evenals het rhinovirus en chlamydia en met even googelen wat ik ook wat het adenovirus is, maar waarom staat er 0 bij corona terwijl er in week 13 21 staat en vorige week 1, dit terwijl het aantal besmettingen opzienbarend zijn gestegen in Nederland in 1 week.
Daarmee staat Nederland, afhankelijk van het aantal besmettingen die vandaag worden gemeld, op de 3e of 4e plaats in Europa qua besmettingen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie