Wat weegt jullie zelfbouw camper?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper ?



Bericht door neanderthaler »

mijn crafter l2 h2 --- type 35 weegt voor de rdw keuring met de standaard dingen 2300 + gewogen op de meet brug
na de RDW met halve tank diesel die gooit er nog wat op kom ik nu aan 2444 massa rijklaar

Nu een kast erbij 15 kilo ?
klein kastje 5 kilo alles aan de ruime kant
nog wat isolatie middelen erbij en demping dreun matten

porti poti 5 kilo ? met kast in aan maak
geen water mee zou niet weten waarom 2 x lege tanks mede
wat boodschappen voor het eerst dag 10 kilo ?
accu nog niet geen zonnepanelen komt nog
gereedschap 20 kilo ?
tafel 10 kilo
oprij wiggen 5 kilo
kleding plus klein spul foto spullen boeken laptop 20 kilo ? div. en toebehoren
2 gewone fietsen 40 kilo
koelkast 20 kilo

Mag 1500 kilo laden volgens de folder :thumbup: weet nu nog niet hoe dat er allemaal in ga krijgen :lol:
Het verbaas me wel een beetje hoe andere al op de grens kunnen zitten . ben wel nog niet klaar als er meer in komt volgen jaar weer maar eens meten :mrgreen:
CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper ?



Bericht door CasaGarage »

Met een camper op pad, zonder water...net zo iets als een tent mee zonder stokken..( nee, gaat niet over opblaastenten!)
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper ?



Bericht door neanderthaler »

Dat vind ik onzin waar ga ik naar toe naar een camping raad is wat je daar vind :thumbup: ga ik dat niet extra nog meenemen dan 2 liter water in een pak voor onder weg :thumbup:

oh dat valt onder de boodschappen spullen .
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper ?



Bericht door marjasjaak »

Zo heeft iedereen zijn eigen invulling voor het gebruik van een camper. Wij hebben ook wel camperaars gesproken die zeer ruim beladen waren. Het zijn vaak de grotere fabriekscampers die op kenteken max. 3500kg mogen wegen. Met zelfbouw kan je ervoor zorgen om niet boven de max toegestane massa te komen. Door lichte en toch sterke materialen te gebruiken.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door 1934 »

De onze weegt bijna 21 ton vertrek klaar,met 2000 ltr water en 1400 ltr diesel erin en zelfs dan mogen we nog 6 ton bijladen. :bow: :bow: :bow: :bow:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door hathi »

Maar wel altijd alleen ! Je bent op een camping of camperplaats niet welkom,dat moet je er ook bij vermelden,wel heb je dan wel weer je eigen zwembad bij je :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door 1934 »

Hoi Hans gelukkig hebben wij die ervaring niet hoor,camperplaatsen lukt vaak nog wel een camping hooguit 2x per jaar.Maar dat zoeken we ook echt niet.
Zitten vaak van Morocco tot zoals nu in Griekenland absoluut nergens een probleem,asafstand 5 mtr achteras stuurbaar en liftbaar in de praktijk kom ik vak verder dan de grote witte dozen,die vaak ook nog en probleem hebben met hun voorwielaandrijving.Voor deze hadden we een 4x4 truck ook best groot volgens sommige,maar dze is heerlijk wat ruimte en rijden betreft.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door jan- »

Die van mij weegt wat minder. "Met al dat mooie hout, stoelen, kasten, en elektronische snufjes enz." woog die bij de keuring 1550 Kg. Maar ik moet bekennen dat er ondertussen wel wat gewicht is bij gekomen. De stoel om buiten te zitten heeft het pas begeven. Ik heb net een nieuwe gekocht die 1230 gram weegt. Eens kijken hoe die bevalt. Ik had nog 710 Kg over dus ik hoef niet op het gewicht te letten.

Ik dacht: ik begin licht te bouwen en als het te zwak blijkt, verstevig ik het wel. Maar dat bleek helemaal niet nodig. Achteraf 2 schets plaatjes toegevoegd van 3,4 mm dik in de bedbank, zodat het wat minder slap aanvoelt als de bovenste plaat er af is.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door juanv »

Het gaat hier blijkbaar van mastodonten tot en met rijdende hondehokjes, is moeilijk zoniet onmogelijk om nog iets zinnig uit op te maken.

Mijn zelfbouw VW LT lang chassis & hoogdak destijds woog zonder enige belading 3164 Kg , dus altijd overladen bij vertrek. :wtf:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door jan- »

Hondehok? Dat is niet erg aardig. Nou ja, als ik er zelf maar plezier mee heb.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door kampo »

Nee maar wel eindelijk iemand die durft schrijven dat die overbeladen vertrok.
Zoals altijd staat in dit draadje enkel de goede gewichten.
Groeten Kampo
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Wat weegt jullie zelfbouw camper?



Bericht door Ahjwinth »

1934 schreef:
do 24 sep 2020, 2:56
De onze weegt bijna 21 ton vertrek klaar,met 2000 ltr water en 1400 ltr diesel erin en zelfs dan mogen we nog 6 ton bijladen. :bow: :bow: :bow: :bow:
Dan ben ik nog maar een lichtgewicht. Met 250 Liter diesel, 125L water en 23L LPG en alle spullen mee voor 3 personen kom ik op 7040Kg uit. Dan heb ik nog 450Kg over aan laadvermogen op het kenteken.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Plaats reactie