Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Wat geweldig! Gefeliciteerd. Prima bedrijf denkik. Onderweg naar huis ga ik er langs!!
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ducati 900 »

Heel netjes hoor.
Maar anders zou ik de zaag erin zetten, het stuk eruit, dat repareren en met een mooi alu afwerkstripje afwerken en zo terugplaatsen dat het er makkelijk weer uit kan.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

We zijn donderdag bij hen langs geweest. Inderdaad, lijkt me een prima bedrijf. We hebben de afspraak gemaakt om in januari opnieuw contact op te nemen. Zij gaan intussen bij Hymer te rade voor techn details. Zij willen precies weten hoe te werken ivm de luiken die Hymers in de bodem hebben. Er stond ook een Burstner die ze net hadden behandeld. Klasse! Ze zagen de kunststoflaag met vynil er uit, vullen de vloer op als het isolatiemateriaal is ingezakt, plakken die laag weer vast, leggen er een 5 mm multiplex laag overheen en vervolgens plakken ze daar weer precies hetzelfde vynil overheen als het origineel. Klasse! Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 20 sep 2020, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Peter12 »

En ik maar de ijdele hoop hebben dat ik van zulke dingen af zou zijn als ik over een paar jaar mijn oude Hymer van 1992 inruil voor een exemplaar met dit soort vloeren. Er is dus in 30 jaar niks veranderd in de camperbouw dan de gebruikte materialen. Valt me eerlijk gezegd erg tegen dat een camperbouwer dit zeer vaak voorkomende probleem niet opgelost heeft op 1 of andere manier in al die jaren. Of zijn er camperbouwers die dit wel onder controle hebben?
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Nou Peter Die zijn er wel, maar dan krijg je andere gewichten en prijzen. Overigens, ik dacht eerst dat het loskomen door het belopen komt. Nee hoor, daardoor komt er wat rek in het materiaal en bolt het op. Vrijdag haalde ik de onderste lade uit de keuken, de kunststof fineer raakt hier en daar los, dat lijm ik vast met Glasheldere 2 componentenkit, toen ik op de vloer daaronder klopte kwam ik er achter dat hij daar ook los ligt. Dat is natuurlijk geen probleem maar het zegt iets over de kwaliteit van de verlijming.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Peter12 »

Inderdaad, dus het ligt aan de gewichtsbesparing van de Exsis? Te weinig lijm of zo?
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Dat weet ik niet. Mijn eerste gedachte is dat ze niet op 200 gram lijm hebben bespaard. Eerder dat ze die vloeren ook weer inkopen en niet voldoende goed hebben gespecificeerd. Of mogelijk 1 component montage kit of zo hebben gebruikt. Of de top van de isolatielaag niet goed geïmpregneerd voor ze metverlijmen begonnen. Maar uiteindelijk, shit dat hij los ligt.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Carroz schreef:
do 20 aug 2020, 11:07
Zojuist gehoord dat mijn vloerprobleem onder fabrieksgarantie gerepareerd zal worden. Blij mee!
De dealer (waar we de camper dus niet gekocht hebben) heeft dat goed geregeld met Bürstner.
De reparatie zal eind oktober worden uitgevoerd.
Bij mij gaat het allemaal niet zo voorspoedig. In Barneveld willen ze mijn vloer graag repareren maar dat kost een vermogen. Intussen heb ik bij m’n dealer om een echte offerte voor de reparatie gevraagd maar zij kwamen niet verder dan een ruwe schatting. Daarna heb ik bij de NKC juridisch advies gevraagd. Daar kreeg ik te horen dat volgens Europees recht dit euvel door de leverancier kosteloos moet worden verholpen. Ik heb hem gebeld en dat voorgelegd. Daar Zeggen ze nu dat Hymer Daar niet op ingaat. Ok, dat is mijn probleem niet. Ik heb m’n rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en hen gevraagd aktie te ondernemen. Wordt vervolgd!
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Caatjekoen
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 15:49

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Caatjekoen »

Beste Carroz,

Wij zitten helaas met hetzelfde probleem met de vloer. Onze camper is 4 jaar oud. Onze dealer geeft geen garantie. Mag ik vragen bij welke dealer u geweest bent?

Groetjes Carin
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Ja hoor, wij hebben hem van de jong in Hillegom, in het algemeen een goed bedrijf, ben daar nu 8 jaar klant maar nu hebben we een zakelijk verschil van mening. en jullie?
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Geert Huizing »

Caatjekoen schreef:
do 22 okt 2020, 11:28
Beste Carroz,

Wij zitten helaas met hetzelfde probleem met de vloer. Onze camper is 4 jaar oud. Onze dealer geeft geen garantie. Mag ik vragen bij welke dealer u geweest bent?

Groetjes Carin
Carin,
Lees onderstaand topic.
https://camperforum.nl/viewtopic.php?p=1971660#p1971660

Ik ben er ook met ons vloerprobleem geweest, is de Gelderse Caravan Centrale in Barneveld.
Wacht nu even af op antwoord.

Gaat het bij jullie ook om een Burstner Camper ?
Groet,
Geert
Caatjekoen
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 15:49

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Caatjekoen »

Wij hebben een Bürstner Ixeo time IT590. Hij is van april 2016.
Groetjes Carin
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door ariedekreij »

Caatjekoen schreef:
vr 23 okt 2020, 9:16
Wij hebben een Bürstner Ixeo time IT590. Hij is van april 2016.
Groetjes Carin
Intussen heb ik ook gehoord dat Mobildrome ook die reparatie uitvoert. Mogelijk handig mocht je in de buurt van Roosendaal wonen
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Caatjekoen
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 15:49

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door Caatjekoen »

Roosendaal is inderdaad dichterbij. Dank je wel. Bürstner heeft om het chassinummer gevraagd en gaat het uitzoeken. Ik wacht het antwoord even afen ga dan langs mobilhome.
Plaats reactie