Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

We zijn 6 weken langs Rijn en Moezel geweest,mensen wat was er druk? Op sommige C.P.''s waren voor 16 uur bord met vol opgehangen.Zelfs Enkirch was meer dan 300 campers? Onze laatste vacantie week is bij de koelkast vriesvak schanieren gebroken.We waren vorige week terug, via Parts R'dam heb ik 2 schanieren besteld en andere dag zaten ze in.Bij Gamma heb ik een nieuwe hor gekocht Bruinzeel ,en via Gamma heb ik ook een klusjesman besteld,2 dagen later kwam de klusjesman,afspraak was 10 uur en hij heeft knoei werk gemaakt,was tot 16 uur bezig.Hij heeft hor deur 4 cm. korter gekinipt? En later met een 4 cm. balk opgevult? Ok. deur was klaar,maar als je de deur dicht maakt,moet met magneet tegen overgestelde balk vast zijn,helaas lukt de man niet.Weet iemand oplossing,hoe ik de deur,als dicht is tegen overgestelde balk vast krijgen.Al vast bedankt,voor de goede ideen.
Boranka
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

Klusjesman aansprakelijk stellen en zorgen dat hij op zijn kosten een nieuwe deur bij de Gamma haalt en die op de juiste wijze monteert.

Ook eens contact opnemen met Gamma en informeren over de werkwijze van "hun" klusjesman.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Je besteld toch geen Gamma klusjes man om je camper te laten repareren. :bang:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Als je onderhand tegen de 90 loopt heb je soms wel eens een handje hulp nodig ;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

was zeker gratis bij de aankoop van een kilo spijkers en een hamer :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

De rugkussens van de 2 zitbanken naar de stoffeerder gebracht om ze wat dunner te laten maken.
Als je nu zit, dan voelt het niet lekker.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

Op tijd terug van ons laatste weekendje in de Hymer. Net helemaal leeg getrokken, zodat we hem vrijdag in kunnen leveren. Wat zit er ongemerkt toch veel zooi in... :roll:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Going schreef:
za 19 sep 2020, 16:13
Nu heb ik een x250 nieuwe lier over.
Je hebt een priveBericht Going
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NoStress »

Van het weekend begonnen met de het maken van de dragers aan het chassis.
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 1:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jan- »

albertrietjens schreef:
vr 24 jul 2020, 23:40
Niet voor mijzelf maar een mede tri-atleet annex zelfbouwer. Eerste opzet voor de elektra in een nog te bouwen zelfbouw camper:


IMG_20200724_173458673.jpg

Rechtsonder komen de aansluitingen naar de startaccu. De losse kabels gaan naar de HH-accu. Aan de linkezijde is nog plek voor de automatische omschakeling 230V en rechts voor een zonnepaneel-laadregelaar.

De achterzijde:


IMG_20200724_174258075.jpg

Idee is om het bord zo te maken dat alleen nog de HH-acu, Start-accu, zonnepanelen en de 230V walstroom hoeven aangesloten te worden. De plaatsing in de camper kan dan zonder veel eigen kennis gebeuren.
Zo heb ik het 8 jaar geleden voor mijn eigen camper ook gedaan. Het zit in een hele smalle bankkast waar je niet goed bij kan. Ik kan hem van boven er net in laten zakken. Laats wou ik er shunt bij plaatsten. Bij de accu was het een spaghetti zooi geworden van zaken die later waren toegevoegd zoals een dieselkachel en zonnepanelen. De lader moest ook vervangen worden. Dus de plank maar weer opnieuw ingedeeld en zoveel mogelijk alles daarna toe verhuisd. Tja.. nu is het op die plank een spaghetti zooi geworden. Maar je kan er zo wel goed bij. Ik had alleen een grotere plank moeten nemen.
Bijlagen
plank2.JPG
plank2.JPG (79.89 KiB) 413 keer bekeken
plank1.JPG
plank1.JPG (80.99 KiB) 413 keer bekeken
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

De BPM betaald. De belastingdienst was zo aardig het opgegeven bedrag goed te keuren. Scheelt toch een €1100,- met wat de verkoper dacht.....
Nu hopen dat ze het snel doorgeven aan de RDW en die ook snel zijn....
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

Ja hoor die zijn snel. :-B
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Jan-

Heb je er al eens aan gedacht het geheel over 2 miss 3 staande planken te verdelen?

Die kun je dan dmv een sleuf omhoog halen.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

De belettering op de alkoof was verdwenen. Dit is de derde keer het is gebeurd. Nu zat de lijm er nog. Keihard als graniet. Probeerde alles, verwarmen, thinner, wd40, en andere diverse oplos of verzachtende middelen wat in huis was. Ik ben 4 uur bezig geweest om het te verwijderen. Daarna moest natuurlijk geschuurd worden en na vullende grondverf gespoten in de lak op kleur.
Ik had vorig jaar negatieve letters laten maken en had gevraagd op niet permanent Sticker. Dat er op geplakt en er over gespoten met de lichte camper kleur. Zag er allemaal fantastisch uit. Verwijder ik de sticker zijn de letters prachtig strak er op.
Maar..... De sticker lijm blijft vastzitten. Dus de negatieve sticker was gewoon permanent materiaal. Geprobeerd met de föhn de lijm verwijderen ging mooi niet. Teneinde ráad aceton gebruikt wat de lijm oploste maar ook de gespoten letters verwijderde. Nu weer geschuurd en met de achtergrond kleur gespoten.
Dus veel werk staande op de ladder en geen beoogd resultaat.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie