Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zadowolony »

Het begon met druppelen, toen probeerde manlief het beter dicht te draaien en daarna kwam alles er gestaag uit totdat die leeg was (100 liter tank).
Sowieso een borgring in tweeen en een plastic ring van de tank afgebroken.

Ik denk dat we een kogelkraan van stevig pvc onderaan gaan monteren als we weer thuis zijn. Onzin om vanaf binnen een kraan onderaan open te kunnen draaien. Heel fragiel plastic allemaal.
Zo langzamerhand gaat alles een voor een kapot en vervangen we het voor beter spul.
Koop je een splinternieuwe camper, heb je er nog werk aan.
Enfin, we gaan wel steeds beter snappen hoe alles in elkaar zit.
Laatst gewijzigd door Zadowolony op zo 13 sep 2020, 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

goed he de naam himer, nu de spullen nog goed maken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zadowolony »

Ik hoor van veel mensen op de camping dat ze allemaal dit soort problemen hebben. Alleen de zelfbouwers niet
Nou, over een jaar of 5 hebben we er zoveel aan geklust dat het een zelfbouw camper is

Snap niet dat ze geen beter materiaal gebruiken, en het allemaal niet een beetje simpeler maken.
Wat ik hier eerder las; wat er niet in zit kan ook niet kapot.
Dat maak ik ook maar mijn motto.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ook de bereikbaarheid van spullen is nogal een probleem....
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

het merendeel van deze problemen kan je herleiden naar de ontwerper. Als die zijn eigen ontwerpen niet gebruikt, sluipen er hele kromme ideeen in. Dan komt de marketeer langs en die verteld heel subtiel dat het anders moet, vooral goedkoper. Dat het korter meegaat is niet aan de orde.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

er staat hymer op dus hymer is fout bezig, hoe en wat of waarom is hun pakkie an, helaas trappen nog veel te veel mensen in die nepzooi, er word teveel gekeken naar "mooiigheid", en te weinig gelet op ECHTE kwaliteit, zoals bij de meeste dingen tegenwoordig.

hoor wie het zegt, die ouwe zak. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zadowolony »

Nee hoor, Jos, wij kijken zeker wel naar degelijkheid. Alleen zijn de onderdelen niet van hymer zelf, maar van Reich, Truma, Tethford, of andere merken dus die kom je in elke caravan of camper tegen. Wij zijn over het algemeen tevreden over onze hymer buscamper. En probleempjes proberen we steeds zelf op te lossen.
Overigens had de campingbaas hier een borgringetje, en alles door manlief weer gerepareerd en het werkt weer.
Helemaal trots!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Eerst naar de camper oer voor een offerte om de camper op spec te brengen (zonnepanelen, reservewielhouder voor onder de auto, midiheki hor/verduistering en nog wat kleine zaken. Nog niet binnen, maar omdat ze zelf nog geen Camperbrug hebben, was het advies om voor de reservewielhouder naar Truckland te gaan. Geen pubnt. Er werd wel verteld dat ie een bedrag had gehoord van van een 1100 incl. Reservewiel. Ik vroeg vrij hard “Hoeveeeel?” Lijkt me wat ruig.

Daarna naar de bekleder om de rugkussens wat te “verdunnen”. Die prijs was heel schappelijk.

En daarna het halve land door naar de RDW in Almelo voor de import keuring.
Aardige gasten daar, CVO had ik bij me, maar stond niet in een database. Was beter als dat wel zo was, gaan ze even regelen. Duurt een paar dagen langer, maar dat is geen probleem.
C934F104-701F-4900-9A17-C66B0EF22FEC.jpeg
C934F104-701F-4900-9A17-C66B0EF22FEC.jpeg (119.34 KiB) 227 keer bekeken
Meteen gevraagd of ze de camper even onofficieel wilden wegen.
Camper is op Duits kenteken 2745 kg leeg, gewogen met halve tank brandstof, lege watertanks, 1 volle kunststof 11kg gasfles, kampeerinventaris, luifel, reservewiel en stoelen.
3060KG.
En dan zitten er nog geen zonnepanelen op.

Ergo, als ik de camper normaal laad, met alle tanks vol, 4 fietsen en 4 personen dan heb ik nog steeds een ruime 150kg overgewicht.

Is geen groot probleem, wat ik neem zomers toch geen fietsen mee, maar het geeft echt wel aan dat zelfs met 750 kg laadvermogen je eigenlijk nog steeds een probleem hebt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door josé moncayo »

Ola
.
Wij zijn in Manta Rota
Plise schuifdeur draadjes kapot.
Was niet de eerste keer en dus in een dik uur tijd zelf gerepareerd.
Zijn weer helemaal blij😎😎😎
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

macfocus schreef:
do 17 sep 2020, 16:49
ik neem zomers toch geen fietsen mee, maar het geeft echt wel aan dat zelfs met 750 kg laadvermogen je eigenlijk nog steeds een probleem hebt.
Dat nemen wij ons ook voor nadat we gedurende 5 weken de fietsen slechts 1x hadden gebruikt afgelopen zomervakantie :wtf:
Drager hoeft dan dus ook niet mee en samen met fietsen scheelt dat behoorlijk wat kilo's op een plek waar je ze bovendien het liefste kwijt wil!

Leuk dagje gehad dus met nieuwe camper! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Camperic op do 17 sep 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

@macfocus: probeer dan je zonnepaneel zo ver mogelijk naar voor te laten plaatsen.
Want bij deze cijfers zou je ook met je achteraslast over de streep kunnen gaan...
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ahjwinth »

Een nieuwe watertank geïnstalleerd van 60l naar 125l. Na wat kleine lekkages verholpen te hebben nu alles dicht.
De waterpomp moest worden verplaatst om ruimte te maken voor de tank en dus meteen maar een andere pomp geïnstalleerd van Shurflo met meer L/m. Deze loopt toch wat rustiger en nu kunnen we tegelijk douchen en water tappen in de keuken 8-)
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Janpinz schreef:
do 17 sep 2020, 17:41
@macfocus: probeer dan je zonnepaneel zo ver mogelijk naar voor te laten plaatsen.
Want bij deze cijfers zou je ook met je achteraslast over de streep kunnen gaan...
Dat gaat ook zeker gebeuren, evenals het reservewiel van de garage naar net achter de achteras of wellicht zelfs tussen de assen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Vorig Jaar had ik een lekke velg in Narbonne.
In de Fiat garage een nieuwe geplaatst. Toen de monteur de reserve band met de lier onder het chassis hees, kwam het direct weer zakken. Hij zei het was kapot. Reserve wiel staat sinds in de garage.
Nu wilde ik het weer goed maken. Ik heb van Fiat Eindhoven een nieuwe lier geleverd. Vandaag de oude er uit, nieuwe er onder. Zelfde probleem het wiel zakte weer. Toen de oude goed bekeken en wat WD 40 gebruikt. Blijkt dat er niks mis mee is. Alleen de wiel verbinding was gemodificeerd. Dit was om het wielonderkant gelijk met de chassis te houden. De oude weer terug gezet en met wat beleid werkt het weer als eerst en het wiel blijft geborgd.
Nu heb ik een x250 nieuwe lier over.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie