Windows10

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Windows10



Bericht door jurgenc »

Wanneer heb je de laatste grote update binnengekregen? Volgens mij is er in juli of augustus een zware update geweest.
Had over het geheugenproblemen gelezen. Ik zou beginnen met het schijfopruimingsprogamma van Windows op te starten en dat alle overbodige bestanden laten verwijderen. Je zou er van verschieten hoeveel tijdelijke en oude bestanden je harde schijf laten dichtslibben.
Verwijder indien nodig ook opties, onderdelen of programma’s die je niet gebruikt maar die wel kostbare ruimte innemen.
H20
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Windows10



Bericht door DucatoDolf »

Waardevolle toevoeging, maar lees ff de andere reacties ook. Het geheugenprobleem is niet het enige waar je overheen hebt gelezen
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Windows10



Bericht door r3mco »

Sjef schreef:Die beveiliging vind ik niet belangrijk , ik heb hem alleen maar nodig voor geocaching , verder doe ik er niets mee. Daar heb ik mijn iPad en iPhone voor . Afbeelding
10 gb vrijhouden ik denk dat het laptopje maar iets van 10 is .

Ben er al uit heb alles eraf gegooid , en Linux geïnstalleerd . Bedankt voor de moeite
Slimme set, gewoon Ubuntu er op of een andere distro. Ik ben al ruim 10 jaar + overgestapt. Voor mij nooit meer windhoos.
Maar een ieder moet doen wat hij belieft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows10



Bericht door seth_space »

"windhoos" je bent echt in de vorige eeuw blijven hangen merk ik :)
:crazy:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Windows10



Bericht door TestCase »

Wanneer je de laptop met wifi verbind aan een hotspot kun je in 'instellingen' dan 'netwerk en internet' dan 'wifi' dan 'bekende netwerken beheren' dan je hotspot verbindingsnaam selecteren dan 'eigenschappen' selecteren. Op dit scherm zet je 'instellen als verbinding met datalimiet' op AAN.
Nu zal Windows 10 alleen de allernoodzakelijkste updates downloaden en veel ander dataverbruik uitzetten. Scheelt een slok op een borrel en doe ik al jaren!

Succes.

//Kees.


(Er zijn nog rigoreuser manieren maar dan loop je zonder de juiste know-how de kans helemaal nooit geen updates meer te krijgen.)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Windows10



Bericht door travelscout »

Alles er af gooien lijkt me wat erg rigoreus.
Enfin is nu toch te laat.

En die ubuntu distributies zijn werkelijk een verademing, zeker op wat oudere apparatuur.
Over "die veiligheid" zou ik me daarbij niet te veel zorgen maken.
Paul.
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Windows10



Bericht door r3mco »

Veiligheid in Ubuntu is ook tiptop in orde hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows10



Bericht door seth_space »

Mits je, net zoals bij Windows regelmatig updates plaatst.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Windows10



Bericht door travelscout »

Tuurlijk en zeker ook groot.
Maar in ieder geval ben je af van die hoos aan oncontroleerbare windows ellende.
Paul.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows10



Bericht door seth_space »

Geen idee waar dat op slaat. Windows update is prima in te stellen voor bijv vakanties.
Een goede tip stond reeds eerder genoemd: geef aan dat de verbinding een datalimiet heeft en het hier gemelde probleem is reeds opgelost.
Daarnaast kun je updates uitstellen ""gevanceerde opties" kies de gewenste datum tot ruim een maand vooruit.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Windows10



Bericht door TestCase »

Ach ik reageer al niet meer op dat Windows bashing, ik vind het zielig.
En ik gebruik ook Linux varianten, altijd het juiste gereedschap inzetten.
Ik heb met misschien wel 10 compleet verschillende OS'en gewerkt en allemaal hadden ze hun voor en nadelen.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Windows10



Bericht door de Jonckheer »

Mee eens. Ik gebruik Windows al vanaf 3.0 en natuurlijk alles meegemaakt aan alles wat er wel en niet goed ging. Alles altijd op kunnen lossen dus ja, ik blijf bij Windows. Waarom? Omdat het by far het grootste besturingssysteem is waarvoor dan ook verreweg de meeste software voorhanden is. En Windows 10? Die draait bij ons op 2 pc's en 1 laptop ronduit perfect. Best version ever.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Windows10



Bericht door travelscout »

Inderdaad zinloze discussies.
Toch erg leuk om te lezen dat TS (Sjaak) blijkbaar het windows probleem opgelost heeft door er een ubuntu versie op te zetten.

Wie volgt?
Paul.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Windows10



Bericht door DucatoDolf »

Ik lach me het t snot in de snor van dit soort discussies. Heerlijk :lol3: Vindt de oplossing ook geniaal. In de trant van, mijn auto start niet, waarschijnlijk is de startmotor stuk. Awel, ik gooi de hele motor weg en leg er een elektrische in. :clap:

Maar een 15 jaar oude laptop zou het natuurlijk gewoon moeten blijven doen. Ik baal ook van de snel toenemende noodzaak spullen te vervangen. Om over tablets en telefoons nog maar te zwijgen. Prima werkende apparaten totdat de software niet meer up to date is en je kunt ze weggooien
Plaats reactie