Windows10

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Windows10



Bericht door Sjef »

Hoi vraagje , wij nemen met de camper altijd n kleine laptop mee , voor onze hobby geocaching.
Ik zet meestal hem op hotspot, maar telkens wil hij updaten , dat nooit lukt, want er is niet zoveel over van mijn geheugen.
Maar dan kijk ik op het verbruik , en zie weer 1-2-3 gb verdwenen.
Ik heb geprobeerd om de updates uit te zetten , maar hij blijft maar door gaan.
Weet iemand wat ik nog kan doen.

Gr Sjef
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Windows10



Bericht door zwerf-busje »

Groet Ruud
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: Windows10



Bericht door Sjef »

Allemaal gedaan , maar helaas , blijft komen .
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Windows10



Bericht door Arnor »

jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Windows10



Bericht door jurgenc »

Je hebt op 2 plaatsen updates: in Windows updates (via de startknop) die de updates van Windows zelf zijn en via “Microsoft store ” waar de updates gebeuren van de geïnstalleerde apps (bij Skype, Office ...)
H20
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Windows10



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat betekend dus dat je op pad bent met een Win10 die niet de laatste beveiliging mee heeft gekregen?
Als je hier verderfs niets mee doet, tja dan kan er niet veel fout gaan.
Toch zou ik geheugen er bij in (laten) zetten, als dit het probleem is waarom hij niet wil updaten.
Of een geheel nieuwe versie er op zetten.

Theo
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Windows10



Bericht door neanderthaler »

Net wat theo zegt je zult toch je laatste updates moeten en binnen halen anders loop je achter met je beveiliging toch wel een belangrijk punt lijkt me . :-B

Daarna ga je naar eigenschappen systeem c en doe je schijf opruiming dat is al iets let wel op met aanvinken.

wil je nog meer dan kun je nog veilig na de laatste updates geinstaleerd te hebben je systeembestanden weghalen dat scheelt heel veel Maar je kunt dan niet meer terug na een laatste herstel punt .

doe het zelf ook regelmatig maar gaat het ergens goed fout zul je opnieuw Windows moeten installeren

OOhh en het is niet je geheugen maar je opslagcapaciteit van je harde schijf die word minder :mrgreen:
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2330
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Windows10



Bericht door rbisdom »

ook ik heb een kleine laptop mee, ongeveer 15 jaar oud. Destijds verkocht met Windows Vista. Draait nu al een jaar of 2 met Windows 10. Toevallig vorige week een grote update gedaan, omdat de huidige versie niet meer werd ondersteund. Daar ben ik dan wel een dag zoet mee, want het gaat allemaal niet zo snel. Maar het werkt wel en volgende maand gaat hij gewoon weer mee de camper in. Het kan dus wel, misschien een opruiming van de harde schijf?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Windows10



Bericht door DucatoDolf »

Je harddisk moet wel ramvol zitten dan. Sowieso niet handig. Maak ruimte vrij en gooi je persoonlijke gegevens op een externe hd. Altijd een gb of 10 vrijhouden voor dit soort gevallen.

Als de update wordt gedownload wordt gekeken of het past. Als er ruimte genoeg is begint het downloaden. In praktijk echter kan de pc/windows toch er ineens achter komen dat het toch niet gaat passen. De download wordt afgebroken. Alleen heb je dan wel al een paar gb gedownload. Vandaar dat er wel verbruik zichtbaar is.

Verstuurd vanaf mijn XQ-AD52 met Tapatalk

Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Windows10



Bericht door Vertrokken2 »

Ik heb er laatst een andere SSD in laten zetten. Van 126 GB naar bijna 1.000 GB voor enkele honderden Euries. Alle programma’s zijn door de computerzaak terug gezet met een spiegel. Hij is meteen sneller.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: Windows10



Bericht door Sjef »

Die beveiliging vind ik niet belangrijk , ik heb hem alleen maar nodig voor geocaching , verder doe ik er niets mee. Daar heb ik mijn iPad en iPhone voor . 😀
10 gb vrijhouden ik denk dat het laptopje maar iets van 10 is .

Ben er al uit heb alles eraf gegooid , en Linux geïnstalleerd . Bedankt voor de moeite
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Windows10



Bericht door johan1950 »

Als je al een goede tablet bij je hebt, wat moet je dan nog met oude laptop.
Johan en Ina Gols
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Windows10



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik denk dat het programma voor het geo gebeuren, niet op een tablet werkt of bestaat.

Theo
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: Windows10



Bericht door Sjef »

De caches kan je allen met hoeveelheden , binnen laden met n laptop . En niet met je iPad of iPhone
Plaats reactie