Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Johan v V »

Aloys schreef:
za 12 sep 2020, 17:14
Johan v V schreef:
za 12 sep 2020, 17:00
Tjonge, wat een gedoe! Leve de NKC!
Tjonge wat een gedoe? Ze hadden wat jou betreft die app niet hoeven te updaten?
En "Leve de NKC!" als sarcastische bedoelde uitroep? Kom kom, niet zo negatief over de NKC... :D

Niemand gebruikt 20 jaar lang dezelfde software. Software kan altijd verbeterd worden. We rijden nu toch ook niet meer in auto's uit de jaren '50, wel? (Enkelingen daargelaten, met mooi weer! :D )
Ik heb geen enkele moeite met updates, maar dat is dit niet. Wat is het ‘up’ van deze update? Ik zie het niet! Dit is een ‘downdate’!

En ja ik ben behoorlijk - en toenemend! - negatief over de NKC. Alleen al het feit dat er niet gereageerd wordt op alle kritiek, zelfs niet op het NKC forum in de rubriek die bedoeld is om feedback op de NKC te geven, ervaar ik als arrogant en niet professioneel.

De NKC heeft de laatste jaren heel veel leden extra gekregen, dus zijn er ook meer inkomsten (mijn lidmaatschap is tenminste niet goedkoper geworden). Wat is er mee gedaan? Ik zou het niet weten.

Ik bespeur toenemend kritiek. Maar de NKC reageert er niet op.

Tja, dan word je vanzelf cynisch.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door johan1950 »

Heb geen problemen met de app. Vind sommige dingen slechter en andere dingen beter.
Het is alleen jammer dat de server van het NKC de grote drukte door de nieuwe app niet aankan. Het grootste deel van de tijd gaat het inloggen redelijk snel, maar daarna is het gebeurd: Geen home positie, geen plaatsen te vinden ( zelfs grote steden als Hamburg of Bremen niet te vinden), geen kaart voor off-line gebruik te downloaden.
's Nachts wel te vinden, maar dat is niet de bedoeling.
Johan en Ina Gols
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Johan v V schreef: .......
Ik heb geen enkele moeite met updates, maar dat is dit niet. Wat is het ‘up’ van deze update? Ik zie het niet! Dit is een ‘downdate’!
.........
En
Ik bespeur toenemend kritiek. Maar de NKC reageert er niet op.

Tja, dan word je vanzelf cynisch.
Ik ben het met je eens. Maar er zijn misschien wegen om de NKC wat te laten meebewegen. Voorzover ik weet is de NKC immers een vereniging met een ledenraad. Wellicht helpt het als we onze vertegenwoordigers in die ledenraad hierop aanspreken.


https://www.nkc.nl/over-de-nkc/organisatie/ledenraad/
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Inmiddels heb ik in het verslag van de ledenraad in juni begrepen dat in de vergadering van 7 november een projectevaluatie van het project ‘camperapp’ zal plaatsvinden. We weten dus nu wat ons te doen staat als we niet blij zijn met de huidige ontwikkelingen: benader de leden van de ledenraad!
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Je kunt als NKC-lid je invloed op de samenstelling van de ledenraad juist nu gebruiken. Er zijn namelijk verkiezingen. Tot en met 4 oktober kun je je stem uitbrengen. Op 14 oktober wordt de uitslag bekendgemaakt.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Zwerfsteen »

Dan zal je als lid wel moeten weten wie van de kandidaten de app wil veranderen. :wink:
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Kubo »

De nieuwe app is maar net online, geef hem eerst een kans inplaats van hem gelijk af te branden.
De updates zullen er echt wel komen.
Geduld is een schone zaak.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Peter LMC »

Ik heb hem aan de praat.
De opgevraagde wachtwoorden zaten in de spambox.
Die moet ik ergens anders bekijken en nu gevonden. :-B
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door DynaDetty »

Op zich heb ik geen moeite met de upgrade, de app is sneller, ik vind zoeken nu gemakkelijker. Het lijkt wel een kopie van P4N.

Maar waar ik moeite me heb zijn de strategische keuzes die zijn gemaakt. De POI bestanden die we niet meer geactualiseerd in onze eigen navigatie kunnen importeren, het verwijderen van de interface naar de door ons gebruikte navigatie en het (in mijn opinie) afdwingen van het gebruik van één specifieke navigatieapp door slechts die interface aan te bieden en de kopieer/plak functie voor de coördinaten uit te schakelen.

Uit de reactie van de NKC op hun site krijg ik niet de indruk dat dit snel terugkomt.

PS, de tip van Marco Polo is top, ik heb inmiddels pen en papier weer opgeborgen.



D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
Laatst gewijzigd door DynaDetty op zo 13 sep 2020, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Satzat »

Het is zoals altijd bij een nieuwe update even wennen, maar de lay-out van zowel de app als desktop versie ziet er goed uit. Ik gebruik meestal de desktop versie en die is helaas ten opzichte van de betaalde app een stuk minder in functionaliteit geworden. Wel staan op de desktop versie beide typen coördinaten.

Wat ik nu vooral mis is het aantal beschikbare plaatsen op de camperplaats. Soms heeft een CP maar 1 of 2 plekken en dan rij ik er bij voorbaat niet naar toe. Nu kun je aan de hand van foto’s vaak ook wel een idee krijgen hoe groot de CP is, of kun je soms op de website van de CP die info zien, maar hopelijk wordt deze info in de komende tijd weer toegevoegd op de app en desktop versie.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Johan v V »

Dat helpt me niets verder. En bovendien, hoe kan ik weten wat de leden van de ledenraad in de praktijk doen. Verslagen van hun vergaderingen krijg ik niet. Het is allemaal nogal mistig en heeft met verenigingsdemocratie weinig te maken.
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Kubo schreef:De nieuwe app is maar net online, geef hem eerst een kans inplaats van hem gelijk af te branden.
De updates zullen er echt wel komen.
Geduld is een schone zaak.
Zelf brand ik de app niet af. Wel zie ik dat in de nieuwe app en website een aantal VOOR MIJ essentiële onderdelen niet meer zijn opgenomen en waarvan deels bekend is dat het er naar uitziet dat ze ook niet terugkomen.

Ik heb begrepen dat de nieuwe app ‘lichter’ is. Dat kan alleen als je in de app veel weglaat en ervoor zorgt dat meer naar online wordt gewerkt. Daar zit IK met mijn ervaringen met data in het buitenland niet op te wachten. Zo’n app is voor mij dan niet goed bruikbaar.

Ik kan natuurlijk blijven hopen dat alles wel goed zal komen. Ik weet echter ook dat een eenmaal genomen besluit of voorstel in een ledenraad achteraf moeilijk is terug te draaien. Dat is de reden dat IK wijs op de mogelijkheden richting ledenraad. Een ieder doet ermee wat ie wil. Maar dan ook niet achteraf zeuren dat de app niet doet wat je eigenlijk had verwacht.
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Johan v V schreef: Verslagen van hun vergaderingen krijg ik niet. Het is allemaal nogal mistig en heeft met verenigingsdemocratie weinig te maken.
Kennelijk heb je de link niet gevolgd. Verslagen zijn daar te downloaden.
Plaats reactie