Ik vertrek!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Ik vertrek!

Bericht door FJM »

jielus schreef:
ma 31 aug 2020, 19:13
...
Vooral het "out of the box denken" (ik kon de Nederlandse zegswijze niet bedenken) stoort veel forumbezoekers.

Het oneindig doorzeuren dat jouw oplossing de beste is stoort mij ook!

...
Ik snap het niet. Als je het “Out-of-the-box” denken van Hoofdnoorman je stoort, waarom lees je zijn inbreng dan? Lekker laten gaan. Het is een forum waarbij iedereen zijn of haar inbreng kan doen, of het nu eens bent met zijn of haar mening. Daar kun je dan op reageren of juist niet. Het is geen verplichting om hier te reageren!

Wat me wel stoort is dat er blijkbaar hier lieden zijn die vervolgens een mede-forumlid “op-de-man” gaan spelen; en nog wel in een ander niet ter zake doende topic. Dàt is waar Rudy kwaad over werd. En dat zou ik ook zijn!
Mijns inziens zal er hier geen enkel forumlid zijn die zo’n actie goed zou keuren: een ander bewust aanvallen. Want ja, het is soms lekker afreageren hier en een toetsenbord praat niet terug om je te corrigeren.
Tja, dan ben je als lijdend voorwerp heel kwetsbaar. En in die context begrijp ik Rudy volkomen. Als men niet het respect op kunnen brengen om een ander in z’n waarde te laten... waar staan we dan met z’n allen?!?

De laatste weken was ik niet in de gelegenheid om het forum te lezen en had 9 pagina’s met nieuwe berichten... en weet dus niet zo goed in welk topic Rudy werd aangevallen. Maar ik heb mezelf voorgenomen, dat als iemand “out-of-the-blue” iemand aanvalt ik daar op zal reageren.

Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ik vertrek!

Bericht door Kroppie »

voor de een is het out of the box denken, niets, terwijl een ander er geweldig mee geholpen is, dat verschil is geen probleem denk ik, wel de manier waarop er op gereageerd word, en vlgs mij heeft Jielus nooit zonder respect naar de ander op een oplossing van Rudy gereageerd.
dat mag ook vermeld worden, we zijn allemaal anders, in doen en denken laten we dat in ogenschouw nemen, en respecteren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ik vertrek!

Bericht door Dafluc »

Er zal geen enkel forumlid zijn dat alleen maar fans heeft. De een ligt je, de ander minder. En sommige misschien zelfs niet. Dat mag. Zolang je normaal blijft doen tegen elkaar is er niks aan de hand. Kun je er echt niet tegen dan kun je iemand blokken. Je leert aldoende op het forum mensen kennen. Ook al heb je ze nog nooit ontmoet. Je weet dat de een ongeveer hetzelfde denkt. Je weet dat een ander anders denkt. Je bent het met de een vaak eens. Met de ander eigenlijk nooit. Allemaal prima. Zolang je iedereen in zijn waarde laat is er niks aan de hand.
Ik denk dat we hier voor onszelf moeten spreken. Onze eigen mening moeten geven. Dat hebben velen ook gedaan. Daar ontstaat een bepaald beeld uit. Namelijk dat de meesten Rudy graag zien blijven.
Het is daarom ook niet nodig om namens velen, of iedereen, of de meerderheid iets te gaan poneren. Ook als je van mening bent dat Rudy mag vertrekken mag je dat schrijven. Anders hadden we er meteen een slot op moeten doen. Dus Jielus, jij mag je mening geven. Dat heb je ook gedaan. Die is duidelijk. Maar doe het namens jezelf. Als jouw mening. En niet onder de noemer van velen. Die kunnen hier zelf reageren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ik vertrek!

Bericht door Dafluc »

En dan toch nog even over de aanleiding. Wij verwijderen berichten om verschillende redenen. We spreken mensen aan. We waarschuwen bij herhaling en verwijderen desnoods. Dat laatste is gelukkig al een hele tijd niet meer nodig geweest. Maar daar zijn wel duidelijke afspraken over.
Als twee forumleden een andere technische oplossing aandragen voor hetzelfde probleem is het echter niet aan ons om daar een oordeel over te hebben. Los van dat de technische kennis ontbreekt. Beide leden zullen de oplossing met goede bedoelingen plaatsen. Het is vervolgens aan de topicstarter en andere lezers om te bepalen welke van de twee oplossingen de voorkeur heeft. Verder zijn de normale forumregels van toepassing. Hou het netjes, behandel elkaar met respect, speel niet op de man. Daar zien wij uiteraard zo goed mogelijk op toe.
Er is niet heen en weer gescholden. Er is niets verwijderd. Het was een bericht met een knipoog voor de lezers. Maar bij Rudy kwam het anders binnen. Dat is niet te modereren.
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Ik vertrek!

Bericht door tonic »

Ik zie al 2 dagen dit hele circus voorbij trekken. Dus ik de chips en cola uit de kelder gehaald en ff lekker terug lezen.
Dus vol goede moed ben ik aan de 89591 onderwerpen op de site begonnen. Opzoek naar de scheldkannonades, verwensingen, pogingen tot moord en de daarbij behorende bloedspatters.
Uren bezig geweest, weer terug naar de kelder want de cola en chips waren al op voor het hoogtepunt.
Maar wat een deceptie na 3 keer heen en weer gelezen te hebben. Niks kunnen vinden! Of zijn de sporen van de moord weggemoffeld? Zijn de bloedsporen secuur verwijderd? Kwam alleen een paar lange tenen tegen. Voor de rest alle 89591 onderwerpen maagdelijk.

We hebben geen moderators meer nodig maar misschien een kleuterleidster. Wat een ophef om niks!
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Ik vertrek!

Bericht door DiffRental »

Tjonge tjonge, wat een soap.
Mensen die op de man spelen maar ook mensen die op zo'n manier opstappen zegt erg veel over de persoon.

Voor het algemeen forum gebruik geldt in mijn geval, ik reageer vaak niet, veel topics afhankelijk van titel of topic starter lees ik niet eens.
Misschien moeten meer mensen dat doen!!!
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Ik vertrek!

Bericht door Camperic »

Will schreef:
ma 31 aug 2020, 18:04
Camperic :cheers:
:thumbup: :cheers:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Ik vertrek!

Bericht door jielus »

Gelukkig heeft mijn plan gewerkt!

Ik ben niet tegen "out of the box denken", maar een groep anderen die niet tegen verandering kunnen en alleen zien wat ze zelf willen zien of willen lezen. Mij maakt het weinig uit, ik ken Rudy niet en ik heb niets tegen die man. Misschien heb ik wel eens wat van hem gelezen maar dat kan ik me niet herinneren.

Ik wordt soms wel een beetje weemoedig van die leden die voor eigen parochie staan te preken. Bij de laatste vraag over Garmin vs TomTom kwamen de Chinese tablet's al snel weer tevoorschijn. Het is als een Loempia uit de snackbar: Het is een loempia maar het is wel anders?

Lees je eigen berichten nog eens door en wees kritisch tegen jezelf? Dat is vaak een goed recept.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik vertrek!

Bericht door Bob Diesel »

zelf ook doen
dan lees je nu dat je iets aanhaalt wat hier niets aan dit topic toevoegt
iets over :roll: domdom
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Ik vertrek!

Bericht door bertt »

Rudy,
Ik zie je elke winter wel een paar keer in Albir.
Neem wel eens wat voor je mee, wat je snel nodig heb en vergeten bent.
Dat houwen we zo.

Ik heb bewondering voor wat je met lage financiële middelen tot een goed resultaat weet te brengen, toen je een nieuwe deur met kozijn ging monteren, zei ik tegen Maaike, "als dit maar goed komt".
Het kwam goed.

Ik zal je hier missen als je weg blijft.

Bert['t]
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Ik vertrek!

Bericht door jielus »

Bob Diesel schreef:
ma 31 aug 2020, 22:21
zelf ook doen
dan lees je nu dat je iets aanhaalt wat hier niets aan dit topic toevoegt
iets over :roll: domdom
Ik schrijf meer dan ik "Verstuur" Bob. En dat op verstuur klikken wordt steeds moeilijker. Misschien wordt ik wel weer een tijdje lezer en reageer via een persoonlijk bericht? Ik heb in ieder geval weer wat geleerd over dit forum in het algemeen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Ik vertrek!

Bericht door Will »

Zullen we nu weer lief doen tegen elkaar ik heb het idee dat er van een.mug een olifant gemaakt word .Zelfs het opperhoofd gaat bij Rudy langs nou dat heb ik in die 16 jaar forumlid nog niet meegemaakt in.mijn.herrinering.

Mrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Ik vertrek!

Bericht door tonic »

Die gaat waarschijnlijk de hier uitgedeelde veren daadwerkelijk in de daarvoor bestemde plaats steken :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik vertrek!

Bericht door Atoz »

Eigenlijk ging de vertrekkende partij zelf al heel lang uit de bocht....
Overal waar ik hem tegen kwam had hij het over die vreselijke rotbelg. dat mag, maar of het gezond is, ik denk het niet.
Blijkbaar is er een verschil tussen out of the box denken en begrip hebben voor de inzichten van anderen.
En natuurlijk verdedigen we allemaal wel onze eigen mening, onze eigen inzichten, dat is nou net het voordeel van een democratie.

En als je eerst van anderen hun werk wil vertellen dat : ''Het zal niet alleen de kwaliteit van de lak zijn geweest. Ook hier is weer een idioot aan het kitten geweest die niet weet hoe het moet''....

Dan krijg je dit van die rotbelg als antwoord: https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 2#p1956708
Lees anders in datzelfde topic zijn ''vriendelijke'' mening over het werk van anderen. Je voelt het bijna ''aankomen''.

Waarbij gewoon werd gerefereerd naar dit topic: https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 3#p1951043
Iedereen mag schrijven wat hij/zij wil. Maar men moet de waarheid geen geweld aandoen.
Evenmin kan men van de forumbeheerders verwachten dat bepaalde forumleden in de ban geslagen worden.
Want ik vrees dat dit nu net de bedoeling is geweest. :crazy:

En die rotbelg dan?
Wel ik heb met hem ook al wel wat discussies gehad, maar niet alles wat hij schrijft is fout.
Soms zijn zijn dure adviezen enkel gericht op een foutloos en leuk campergebruik.
En ja soms is mij dat te duur, maar soms geef ik gewoon wat geld uit om problemen te voorkomen.
(Al eens onderweg een defect gehad omdat je te zuinig was? Werd moeder de vrouw daar ook zo ongelukkig van?)

Gegroet
Die andere rotbelg, want dit schrijven zal mij niet in dank afgenomen worden, het zij zo ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gesloten