Andere tafel maken?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Andere tafel maken?



Bericht door Transitje »

De tafel in onze Adria Twin neemt eigenlijk net even te veel ruimte in, omdat we toch altijd met z'n beide zijn zou het met een wat kleinere tafel ook gaan en dan is er wat meer ruimte tussen bank en tafel. Ook de doorloop zou wat ruimer kunnen worden, die is nu wel erg krap.
Maar het moet allemaal natuurlijk wel in de huidige stijl en kleuren blijven.
Heeft al eens iemand in zo'n bus een wat kleinere tafel geplaatst?
Het verkleinen van de bestaande tafel is niet aan de orde, die wil ik intact houden.
Groeten

Klaas
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Andere tafel maken?



Bericht door Vertrokken2 »

Ik deed het ooit in mijn caravan destijds. Blad vervangen door een trespa blad. Kun je immers in allerlei hippe kleurtjes krijgen en volgens mij zit in Apeldoorn een gast die in restpartijen doet. Oude blad kon ik eraf schroeven. Scherpe randjes eraf gefreesd met de bovenfrees. En vooral een ronde vorm. Geen hoeken meer om je aan te stoten.
Easy job als je het materiaal hebt.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
pwhooftman
Berichten: 1821
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Andere tafel maken?



Bericht door pwhooftman »

Juist de afgelopen dagen precies hetzelfde gedaan in onze Hobby Toskana! Voor nu even een meubelplaat die ik had staan verzaagd, en met een pvc pijp om de tafelpoot met daaraan 4 plankendragers tijdelijk een kleinere tafel gemaakt. We gaan het zo een week uitproberen, als het goed bevalt zoek ik een mooier blad op en rond ik de hoeken wat meer af.
IMG-20200828-WA0009 (Small).jpeg
IMG-20200828-WA0009 (Small).jpeg (68.12 KiB) 321 keer bekeken
IMG-20200828-WA0013 (Mobile).jpeg
IMG-20200828-WA0013 (Mobile).jpeg (25.99 KiB) 321 keer bekeken
Plaats reactie