Koudebruggen en condens voorkomen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Firecracker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 19:42
Locatie: Amsterdam

Koudebruggen en condens voorkomen



Bericht door Firecracker »

Goedendag allen!

Ik ben al enige tijd bezig met het isoleren van mijn fiat ducato en lees zoveel verschillende verhalen waardoor ik aan het twijfelen raak over de juistheid van het isoleren van de wanden. Ik ben begonnen met armaflex tegen de wanden en spanten. Vervolgens sluit ik dit af met bubbel noppenfolie. Ik lees enerzijds dat het belangrijk is om het isolatiemateriaal aansluitend dicht te maken om koudebruggen te voorkomen, maar anderzijds lees ik dat je toch wel kieren houdt en het nooit helemaal dichtkrijgt waardoor er vocht tussen zal komen, wat niet heel erg is, zolang het ook maar weer weg kan. Maar wat is hierin dan wijsheid? Zo goed als helemaal dichtplakken, of juist wat gaten houden? (bijvoorbeeld de bovenkant van de wand waar de luchtgaten zitten vrijhouden)

Tot slot, momenteel heb ik 1 groot dakluik geïnstalleerd. Geen verdere ramen of roosters zijn aangebracht, als ik het eea lees zou dit niet voldoende zijn volgens jullie. Of zal een airlock en de voorramen op een kier (met windschermen bij de voorramen) afdoende zijn voor voldoende ventilatie? Heeft iemand overigens een idee waar ik een airlock kan kopen voor een Fiat ducato uit 2017?
Ik hoor graag jullie mening! Dank vast.
Plaats reactie