Fiets van camper gevallen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door KTManiac »

Dus? Dan is de bestuurder niet meer verantwoordelijk?
Veel met een motortrailer gereden met racer of enduro er op en ik had de gewoonte na iedere stop voor vertrek even te checken of alles vast stond.
Doe ik nog steeds met fietsen achterop.

Ja, ik durf te stellen dat dit me nooit kan overkomen.
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door hoas »

Naam van de fietsenmaker staat achter op de fiets. Een telefoontje met vermelding framenummer en je weet wie de eigenaar is.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Dafluc »

Je zou wel gek zijn om je als eigenaar hier nog te melden. Denk dat je zelf heel goed beseft wat er allemaal had kunnen gebeuren. Fiets ophalen en engeltje op je schouder bedanken. En voor iedereen die denkt dat bij hem nooit iets mis kan gaan: ik hoop dat je voor de rest van je leven gelijk krijgt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door DiffRental »

KTManiac schreef:
za 22 aug 2020, 21:30
Doe ik nog steeds met fietsen achterop.

Ja, ik durf te stellen dat dit me nooit kan overkomen.
Ik durf niet te stellen dat het mij niet kan overkomen maar inderdaad, bij elke stop controleer ik de spanbanden op de motortrailer.

Niet zolang geleden op de A2 in het zuiden een volvo gezien die zijn complete fietsdrager met fietsen verloor.
Gelukkig schoof het hele spul richting de vluchtstrook en was ik met de motor nog honderden meters verwijderd, de fietsdrager had nog even dezelfde snelheid als ik. :crazy:
Groeten Peter
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door isoplus »

Het is niet de eerste fiets die van een camper valt en naar ik verwacht ook niet de laatste. Zoiets kan zelfs de nauwkeurigste en voorzichtigste chauffeur gebeuren.
Het blijft niet bij fietsen, vlak voor ons viel in Franrijk al eens een betonmolen van een aanhanger, soms heb je mazzel en dat had ik toen :wink:
Wel zie je af en toe fietsen achterop een auto waarbij je denkt dat het beter kan, met de korte lontjes tegenwoordig moet je niet te snel iemand er op wijzen dat het beter moet.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22847
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door PaulBng »

Ik druk zo nu en dan op de knop van de camera's achter zodat ie naar beneden kijkt. Zie ik of ze er nog staan.

En idd. Bij elke stop een rondje om de camper.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door hathi »

Kwestie van goed vast maken ,dan hoef je er niet meer naar te kijken,en tevens diefstal beveiligd, maar ja dan ben je er wel even mee bezig
Hans
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Don Esteban »

De fietsen op ons rek zitten geborgd met de afsluitbare grip om het frame heen. De wielen vastgesjord met de bekende riempjes en als laatste een lange stevige band die om drager en fietsen gaan. Die fietsen kunnen alleen losraken als het hele rek loslaat. Het rek is door en door met schroeven, bouten en strip bevestigd op de achterwand en zou alleen los kunnen komen als de hele achterwand losraakt. Ik win sneller de hoofdprijs in de staatloterij dan dat deze fietsen van de camper vallen.
Vorig jaar op de Belgische autoweg richting Frankrijk plots een flinke file. Eenmaal het veroorzakende probleem passerende blijkt een motor van het camperrek afgevallen met forse beschadiging aan de auto die er achterop reed. Nu alleen blikschade maar het kan levensgevaarlijk zijn.
Zoals Paul schrijft: bij iedere stop een rondje om de camper kan veel onheil voorkomen.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door hurktoilet »

Heb mijn fietsen sowieso met kettingslot aan fietsdrager gebonden, niet zo zeer vanwege afval-gevaar maar tegen diefstal. Daarnaast nog een spanband om het allemaal echt lekker strak te zetten.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Dutch Traveler »

Oordeel niet te vroeg.

Elektrische fietsen zijn heel populair, ook bij het dievengilde. De kranten staan er vol van, het was zelfs op het nieuws.
Nooit gedacht dat dit wel eens het werk zou kunnen zijn van fietsendieven ?
Bijna de buit binnen, nog één klemmetje, en ja.... dan worden ze gestoord.
Misschien wel na een korte stop, en dan doet het trillen van de auto en de zwaartekracht het werk.

Wellicht hebben die camperaar(s) gedacht , help mijn fiets is gejat. :bang:
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2460
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door bently »

Heeft een hoes toch een functie erbij. Niet alleen voor regen.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door iSonic »

appellover schreef:
za 22 aug 2020, 20:12
En de tassen hangen er gewoon nog aan,nooit doen vangt te veel wind.Bij mij zitten er 2 stevige kabelsloten aan zal ze nooit verliezen.Mijn vrouw vindt het overdreven maar zal haar dit laten zien,draait ze wel bij.Bedankt.
Gr.Ron
Die fietsen hangen helemaal achter de camper, steken niet uit aan de zijkanten, dus wat vangt er precies wind? Als ik tijdens het rijden naar de fietsen kijk hangen zelfds vlaggetjes die aan de fiets hangen vrijwel stil.

En nu ik erover nadenk: mensen die dan een hoes over hun fiets(en) doen zijn dan wel compleet gestoord!
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door iSonic »

En de veroordelende reacties zijn weer treurig. Maar goed dat is de moderne maatschapij. Jezelf als superieur en het middelpunt zien en vooral elk foutje van een ander afkeuren. Zon hoge moraal hebben die niemand in het echte leven kan naleven. De een is nog beter dan de ander. Vooral op 'internet' (social media) heerst dat. Maar hier kan men er ook wat van!
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2460
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door bently »

Reageer je nu op jezelf ? Met die laatste zin over die hoes.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Plaats reactie